floss (nitkowanie zębów)

1. Data: 2010-09-08 20:27:00

Temat: floss (nitkowanie zębów)
Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

czy nie mając szparek na nitkę między pszcególnymi zębami, należy je sobie
wyrobić?

2. Data: 2010-09-08 23:19:29

Temat: Re: floss (nitkowanie zębów)
Od: "Feromon" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "yapann" <y...@o...pl> napisał w wiadomości
> czy nie mając szparek na nitkę między pszcególnymi zębami, należy je sobie
> wyrobić?

Niby jak wyrobić? Ćwiczenia fizyczne?
Dentysta nie wysłał do ortodonty?

Feromon

3. Data: 2010-09-09 15:14:59

Od: " Iwon(K)a" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

yapann <y...@o...pl> napisał(a):

> czy nie mając szparek na nitkę między pszcególnymi zębami, należy je sobie
> wyrobić?

trzeba isc do dentysty zeby ci kamien pomiedzy zebami usunal.....

i.

4. Data: 2010-09-12 17:59:46

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 9 Sep 2010 15:14:59 +0000 (UTC), Iwon(K)a napisał(a):

> trzeba isc do dentysty zeby ci kamien pomiedzy zebami usunal.....
>
> i.

Moje dzieci i ja miałyśmy zęby tak gęsto ułożone, że nić się nie mieściła -
zero kamienia. Natomiast po leczeniu zębów dentysta porobił nam między
zębami szpary przy samych dziąsłach i teraz jest okropnie - jedzenie tam
włązi i trzeba nici używac. Horror. Nić wpada spomięzy górnej części zębów
z impetem w taką szparę i kaleczy dziąsło.

5. Data: 2010-09-12 18:27:19

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-09-12 19:59, Ikselka pisze:

> włązi i trzeba nici używac. Horror. Nić wpada spomięzy górnej części zębów
> z impetem w taką szparę i kaleczy dziąsło.

To nie wpychaj nici na siłę. Nić trzeba umieszczać między zębami,
pocierając nią o bok zęba, takim ruchem posuwistym i w dół.
Też mam ciasno ułożone zęby, ale już się nauczyłam, jak nitkować, żeby
nie ranić dziąseł. To, że zęby są ciasno stłoczone, nie gwarantuje Ci,
że resztki pokarmu Ci między nie nie wejdą. A niestety, kiedy już wejdą,
trudniej je wydobyć. Przy takich ciasno ułożonych zębach nici trzeba
używać tym bardziej.

Ewa

6. Data: 2010-09-12 19:06:58

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 12 Sep 2010 20:27:19 +0200, medea napisał(a):

> [...]
> że resztki pokarmu Ci między nie nie wejdą. A niestety, kiedy już wejdą,
> trudniej je wydobyć. Przy takich ciasno ułożonych zębach nici trzeba

Nie wpycham i też wpadłam na to, aby raczej naciskać nicią w szczelinie, aż
się ułoży, niż wpychać - ale zęby w górnej części korony sa tak ściśle
ułożone, że niektore tną nić, nawet wiadomej marki, tę cienką, woskowaną;
jak wsadzić tę nić bez użycia choćby lekkiej siły? - nie da się tak. Nić
wpada i ciach. Nauczyłam się ją wyhamowywać tuż nad dziąsłem, ale to się
czasem nie udaje. No i szpas.

7. Data: 2010-09-12 19:17:44

Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-09-12 21:06, Ikselka pisze:
> [...]
> jak wsadzić tę nić bez użycia choćby lekkiej siły? - nie da się tak. Nić
> wpada i ciach. Nauczyłam się ją wyhamowywać tuż nad dziąsłem, ale to się

Są nici rwące się i nie rwące się. Pogadaj w aptece ze sprzedawcą.

--
animka

8. Data: 2010-09-12 19:29:56

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 12 Sep 2010 21:17:44 +0200, animka napisał(a):

> Są nici rwące się i nie rwące się. Pogadaj w aptece ze sprzedawcą.

O, ciekawe. Spytam. Ciekawe, co to za "nierwące się" nici...

9. Data: 2010-09-12 19:32:51

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-09-12 21:06, Ikselka pisze:

> ułożone, że niektore tną nić, nawet wiadomej marki, tę cienką, woskowaną;

Ja mogę w zasadzie używać tylko jednego rodzaju nici - w białym okrągłym
pudełeczku z niebieską nalepką (wiadomej firmy). Inne, nawet te niby
supercienkie, są do niczego.

Ewa

10. Data: 2010-09-12 19:47:34

Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-09-12 21:32, medea pisze:

> Ja mogę w zasadzie używać tylko jednego rodzaju nici - w białym okrągłym
> pudełeczku z niebieską nalepką (wiadomej firmy). Inne, nawet te niby
> supercienkie, są do niczego.

Ja akurat mam teraz cienkie, ale mocne. Firmy Jordan. Nie wiem jak tam
one się by sprawowały na innych zębach.

--
animka

DICOM Detective Enterprise 2.00, DICOM Anonymizer&Masker and PACS Health Monitor released
ubezpieczenie zdrowotne
onkolog warszawski
rendgen nogi w gipsie
Resekcja wierzchołka korzenia zęba