Czy to ma szansę się udać?

1. Data: 2013-11-05 15:14:32

Temat: Czy to ma szansę się udać?
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Na jednym z opakowań znalazłam przepis na krem czekoladowy do
przełożenia ciasta: w rondelku w 500ml śmietanki kremowej rozpuścić
200dag czekolady gorzkiej i 100dag czekolady mlecznej, następnie
schłodzić parę godzin w lodówce i ubić na sztywno.
Czy taka masa w ogóle da się potem ubić? Przepis wydaje mi się
interesujący, ale jakoś nie mam zaufania do tych opakowaniowych
pomysłów. Ktoś robił coś podobnego?

Ewa

2. Data: 2013-11-05 15:28:15

Temat: Re: Czy to ma szansę się udać? --> Ganache
Od: "bulka paryska" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czy taka masa w ogóle da się potem ubić? Przepis wydaje mi się
> interesujący, ale jakoś nie mam zaufania do tych opakowaniowych pomysłów.
==================
Da sie oczywiscie - wyprobowane.
Rezultat nazywa sie ganache :) Absolutna PYCHA i BOMBA kaloryczna ...
pogooglaj a zobaczysz mase przepisow.
:)
bp

3. Data: 2013-11-06 10:43:27

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-11-05 15:28, bulka paryska pisze:
> ==================
> Da sie oczywiscie - wyprobowane.
> Rezultat nazywa sie ganache :) Absolutna PYCHA i BOMBA kaloryczna ...
> pogooglaj a zobaczysz mase przepisow.
> :)

No patrz, to ja zwykle robię taką polewę czekoladową do ciast (może z
nieco innymi proporcjami - mniej śmietany, więcej czekolady), a nie
wiedziałam, że robię ganache. ;) Nigdy nie przyszło mi jednak do głowy,
że tę masę da się jeszcze ubić. Zresztą poczytałam trochę wpisów w
googlach i widzę, że nie zawsze się to udaje.

Ewa

4. Data: 2013-11-06 11:17:20

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> że tę masę da się jeszcze ubić. Zresztą poczytałam trochę wpisów w
> googlach i widzę, że nie zawsze się to udaje.

Mnie zawsze się udaje wersja zmodyfikowana: do ubitej śmietany dodaję
roztopioną w kąpieli czekoladę. Jeszcze nigdy się nie zwarzyło, zawsze
staje się bardziej "puchate" niźli polewa jako taka.
A... śmietany nigdy nie dosładzam, a czekoladę daję w zależności od
widzimisia: gorzka, deserową, mleczną, ba... nawet białą.
Spróbuj.

5. Data: 2013-11-06 12:00:59

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-11-06 11:17, Qrczak pisze:

> Mnie zawsze się udaje wersja zmodyfikowana: do ubitej śmietany dodaję
> roztopioną w kąpieli czekoladę. Jeszcze nigdy się nie zwarzyło, zawsze
> staje się bardziej "puchate" niźli polewa jako taka.

Tak na "chłopski rozum" to tak właśnie próbowałabym zrobić ten krem -
najpierw ubić śmietanę, a potem dodać roztopioną czekoladę. Dlatego mnie
ten przepis zdziwił. NB Przepis z opakowania jakiegoś rozpuszczalnego
cappuccino, które moja córa zażyczyła sobie, bo "kawę będę pić". ;) Do
biszkoptu polecają dodać też trochę tego proszku, ciekawe co by z tego
wyszło.

> A... śmietany nigdy nie dosładzam, a czekoladę daję w zależności od
> widzimisia: gorzka, deserową, mleczną, ba... nawet białą.
> Spróbuj.

Pewnie wkrótce spróbuję. I podejrzewam, że stanie się toto moim
ulubionym kremem do przekładania ciasta/biszkoptu w sezonie beztruskawkowym.

Ewa

6. Data: 2013-11-11 00:27:38

Temat: Re: Czy to ma szansę się udać?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 05 Nov 2013 15:14:32 +0100, FEniks napisał(a):

> [...]
> Czy taka masa w ogóle da się potem ubić? Przepis wydaje mi się
> interesujący, ale jakoś nie mam zaufania do tych opakowaniowych

Toż to klasyczny ganache - użyty po _DWUKROTNYM!_ ubiciu jako krem, vide
pkt b):

GANACHE:

Z ciemnej czekolady

200 g ciemnej czekolady
100 ml śmietany kremówki

Z białej czekolady

200 g białej czekolady
80 ml śmietany kremówki

Czekoladę siekamy i wkładamy do miski porcelanowej lub dużego kubka
szklanego lub porcel., podgrzewamy w mikrofali aż się roztopi - wyjmujemy i
wlewamy śmietankę tortową, mieszamy i podgrzewamy w mikrofali aż się masa
mocno zagrzeje, ale nie zagotuje. Mieszamy starannie.
Można to wszystko zrobić na gazie, ale wstępne rozpuszczanie czekolady
przeprowadzamy ustawiając miskę z czekoladą w garnku z gorącą wodą i
doprowadzając wodę do wrzenia.

Do czego używamy ganache:

a) Jeśli chcemy polewę do ciasta czy tortu, czekamy aż lekko przestygnie i
jeszcze płynną masa polewamy lub pędzlujemy ciasto.

b) Natomiast gdy chcemy krem, czekamy, aż masa ostygnie, _ubijamy chwilę_,
wstawiamy do lodówki i schładzamy. Później _znowu ubijamy_ ganache na
puszysta masę. Masa powinna zwiększyć znacznie swoja objętość.

c) Jeśli chcemy z ganache wykonać trufle, należy po połączeniu czekolady ze
śmietaną odstawić ganache do schłodzenia. Oczywiście wcześniej możemy dodać
odpowiednie składniki smakowe lub takie które wpływają na strukturę trufli,
np. chrupki, wiórki, syrop kukurydziany. Z dobrze schłodzonego ganache
formujemy w rękawiczkach trufle, obtaczając je we wiórkach kokosowych,
kakao, czekoladzie itp.

--
XL chwilowo w domu

Cykoria i cykor
Macie dzieci? wnuki? - to wkrótce możecie nie mieć...
Ryby szkodzą, siemię nie
Czerwona bazylia
Mój gruziński sentyment.