Czy to rak krtani ?

1. Data: 2005-12-30 19:32:22

Temat: Czy to rak krtani ?
Od: "Alina" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mój mąz ( obecnie ma 50 lat ) pali od 30 lat papierosy bez filtra . Od paru lat
wypala 80 - 90 ( we wcześneijszych latach po 60 papierosów ) na dobe. Jakieś 2
lata temy był na ostrym dyzurze bo wbiła mu się ość - gdy lekarze robili rendgen
to prócz ości wykryli także plame na krtani ( na drugi dzień miał przyjść na
specjalistyczne badania ale stchórzył ). Moje pytania brzmią następująco:
- czy to może być nowotwór
- jak długo można z tym żyć
- jakie mogą być objawy raka krtani ( mąż sie nie przynaje czy mu coś dolega )
Prosze odpowiedzieć

PS: Przepraszam za błędy

2. Data: 2005-12-30 19:43:38

Temat: Re: Czy to rak krtani ?
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Alina napisał(a):
> Mój mąz ( obecnie ma 50 lat ) pali od 30 lat papierosy bez filtra . Od paru lat
> wypala 80 - 90 ( we wcześneijszych latach po 60 papierosów ) na dobe. Jakieś 2

Zrobiło mi się słabo od samego czytania, współczuję mężowi :-( i życzę
dużo zdrowia mimo wszystko.

Pozdrawiam
Ewa

3. Data: 2005-12-30 19:44:15

Temat: Re: Czy to rak ?
Od: "Alina" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> - jak długo można z tym żyć
> - jakie mogą być objawy raka krtani ( mąż sie nie przynaje czy mu coś dolega )

Teraz mi się przypomniało, że te plamy były chyba jednak na płucach.
Poza tym mój mąż boji sie chodzić do dentysty bo podobno dentysta potrafi
okreslić po języku czy dana osoba ma raka.

4. Data: 2005-12-30 19:49:00

Od: "Alina" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zrobiło mi się słabo od samego czytania, współczuję mężowi :-( i życzę
> dużo zdrowia mimo wszystko.

Mąż to już tylko na papierze. Poza tym jest alkoholikiem. Jestem ciekawa jak
muszą wyglądac te płuca i język ( jak po tygodniu firanki sa żółte )

5. Data: 2005-12-30 19:54:59

Od: "Norbert" <p...@n...gg> szukaj wiadomości tego autora

> - czy to może być nowotwór

Moze byc. Jesli bylo to zdjecie 2 lata temu i pytasz sie dopiero teraz to
znaczy ze sa jakies objawy juz widoczne. Inaczej pytanie zadalabys 2 lata
temu. Jedyne co mozna zalecic to pojscie do lekarza i rzucenie palenia
papierosow (a argumenty w stylu Stasia palila cale zycie i dozyla 90 lat, a
Jozio nie i zyl 50 to nie statystyka tylko wyszczegolnione przypadki -
palenie znacznie zwieksza ryzyko wystapiernia nowotworow, nie tylko ukladu
oddechowego).

--
Pozdrawiam Norbert

6. Data: 2005-12-30 20:04:55

Od: "Alina" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jozio nie i zyl 50 to nie statystyka tylko wyszczegolnione przypadki -
> palenie znacznie zwieksza ryzyko wystapiernia nowotworow, nie tylko ukladu

Dokładnie to było tak:
- 2 lata temu badania na wrzody ( plamy na płucach)
- rok temu ość ( plamy na krtani )

On do lekarza nie pójdzie nigdy bo mówi, że nie jest królikiem doświadczalnym

7. Data: 2005-12-30 20:22:46

Od: "Norbert" <p...@n...gg> szukaj wiadomości tego autora

> On do lekarza nie pójdzie nigdy bo mówi, że nie jest królikiem
> doświadczalnym

W takim razie jak zacznie slabnac i chudnac niech szuka dzialki na
cmentarzu... troszke drastyczne, ale taka prawda. Chcialoby sie jeszcze cos
dodac.....

--
Pozdrawiam Norbert

8. Data: 2005-12-30 20:47:58

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Norbert napisał(a):

> palenie znacznie zwieksza ryzyko wystapiernia nowotworow, nie tylko ukladu
> oddechowego).

A może orientujesz się w jakim czasie od rzucenia palenia organizm się
oczyszcza z toksyn? Ja coś słyszałam, że płuca wracają do stanu przed
paleniem dopiero po siedmiu latach po rzuceniu? Czy to prawda? Czy to w
ogóle możliwe, że wrócą do tego stanu? I kiedy maleje ryzyko
zachorowania na raka związanego z paleniem? Wiadomo takie rzeczy?

Pozdrawiam
Ewa

9. Data: 2005-12-30 20:59:28

Od: "iza" <i...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> - jak długo można z tym żyć

Sorry ale mam wrażenie że mąż ci ością stoi i masz nadzieję, że Ci ktoś
odpowie, że niebawem kopnie w kalendarz ;)
A swoją drogą mocny chłop skoro tyle jara i jeszcze żyje, jak babcie
kocham...

Iza

10. Data: 2005-12-30 21:26:50

Od: "Norbert" <p...@n...gg> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ogóle możliwe, że wrócą do tego stanu? I kiedy maleje ryzyko zachorowania
> na raka związanego z paleniem? Wiadomo takie rzeczy?

Rak pluc moze rozwijac sie nawet kilkanascie lat (tak nam mowil jakis
patomorfolog), moze to byc jedna zmieniona komoreczka, moze kilka w ktorej
powstaje coraz wiecej mutacji az w koncu zaczynaja sie mnozyc bez
ograniczen, robic przerzuty... to juz koncowka choroby, wtedy ja sie
wykrywa. Nie wiem kiedy wracaja pluca do normy, ale smiem twierdzic ze
ryzyko zawsze bedzie wieksze u bylego nalogowego palacza nawet po 20 latach.
To troche jak z promieniowaniem, nie ma dawki minimalnej ponizej ktorej nie
mozna by sie spodziewac objawow, jeden moze przezyc wybuch bomby atomowej, a
drugiemu zaszkodzi zdjecie RTG. Dlatego prosze nie palic :) Jedna pani
profesor powtarza ze nie rozumie jak lekarz moze palic papierosy i ma racje!

--
Pozdrawiam Norbert

Kupie Prozac...
Pilne-palenie a plod (plód)