Czym przyspieszyć kompostowanie

11. Data: 2015-04-19 20:27:57

Temat: Odp: Czym przyspieszyć kompostowanie
Od: "Johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" szpileczką, szpileczką:

> Hejka. A potem pozostaje położyć na całej powierzchni kostkę brukową

Nadinterpretacja! Ale co tam, kolegom, nawet wirtualnym, wybacza się te
drobne złośliwości. ;-)

Wracając do kompostownika, to powiem tak. Jak to drzewiej bywało,
kompostownik na działce był niejako obowiązkowy. No bo gdzie ściętą trawę,
zgniłe owoce, tudzież opadłe liście? Ano na kompostownik. Można, poetycko
rzec, że należał sie on ogrodowi jak psu buda. Zatem miałem i ja. I
patrzyłem jak przybiera rozmiary piramidy Cheopsa, mimo usilnych zabiegów z
mojej strony. Zawsze więcej przybywało niż ubywało. Ziemi używałem tylko do
wypełnienia skrzynek balkonowych z pelargoniami. No, ale nadejszła uroczysta
chwila gdy moja gmina zdecydowała, że będzie odbierać śmieci z posesji.
Teraz skoszona trawa, liście itp - sru od razu do worków i za furtkę. Za 18
zeta ma święty spokój, kompostownik znikł. Na te moje parenaście skrzynek
wole kupić ziemię w Castoramie niż bawić sie w kompostowy hardcore. Ale to
jest mój punkt widzenia. Orotodoksi niech bawią się w kompostowanie,
pewnikiem ma to swoje zalety. Ja już jestem w takim wieku, że cenię wygodę.
No i teraz wnioski: kompostownik zmarł śmiercią naturalną, tak jak
samodzielny wyrób pustaków z żużlu, tudzież opylanie pończochą DDT upraw
rolnych. Miał swoje pięć minut i teraz pozwólmy mu odejść z godnością. Tych
pogrobowców co wciąż podejmują się reanimacji trupa przedstawić Zbowidowi do
odznaczenia. ;-)

Pozdrawiam Johnny

12. Data: 2015-04-20 10:22:56

Temat: Re: Czym przyspieszyć kompostowanie
Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Johnny" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

> ... kolegom, nawet wirtualnym, wybacza się te drobne złośliwości. ;-)

Hejka. Cóż za wielkoduszność. :-)

> [...]
> Miał swoje pięć minut i teraz pozwólmy mu odejść z godnością. Tych
> pogrobowców co wciąż podejmują się reanimacji trupa przedstawić Zbowidowi

Na naszych działkach też wiele osób korzysta z opcji bezpłatnego odbioru
przez ZUO odpadów organicznych w firmowych workach. Pozbywają się głównie
tego co skoszą na trawnikach.
Jednak dla kogoś, kto tak jak ja uprawia na kilku arach warzywa,
rezygnowanie z kompostu byłoby czystym marnotrawstwem. Kompost daje b. dobre
rezultaty nie tylko w warzywach ale również w krzewach i drzewach owocowych,
roślinach ozdobnych czy nawet w nawożeniu trawników.
Nie chcę robić Ci wykładu z roli próchnicy w glebie czy o powstawaniu
gleb (np. czarnoziemów) bo sam możesz o tym przeczytać.
Materia organiczna jest zbyt cenna aby ja bezmyślnie niszczyć.
Pozdrawiam utylitarnie Ja...cki

13. Data: 2015-04-20 14:12:08

Od: krak <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-04-18 06:31, wolim pisze:
Czy istnieje jakiś zajzajer,

Może dżdżownica kalifornijska?
:)

14. Data: 2015-04-20 14:15:07

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 20 Apr 2015 10:22:56 +0200, Dirko napisał(a):

> Nie chcę robić Ci wykładu z roli próchnicy w glebie czy o powstawaniu
> gleb (np. czarnoziemów)

Jeśli do tej pory o tym nie wie, a zadowala go kupny torf z wora, to Twój
wykład niewiele zmieni - utożsamianie kompostu z torfem ze sklepiszcza
świadczy dobitnie, że facet nie ma pojęcia o wyobrażeniu i szkoda trudzić
się wykładami.
--
XL
Kłamstwom cmentarnych hien z TVN powiedz NIE!

15. Data: 2015-04-20 14:22:11

Temat: Re: Odp: Odp: Czym przyspieszyć kompostowanie
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 19 Apr 2015 20:27:47 +0200, Johnny napisał(a):

> Użytkownik "Ikselka" pejczykiem, pejczykiem:

> Wow, jakieś kompleksy?

Bynajmniej, zwykłe politowanie nad Twoim brakiem PODSTAWOWEJ wiedzy.
Ja oczywiście rozumiem, że Twoje dwie skrzynki pelargonii nie potrzebują
wcale kompostu, bo na workowanym kupnym badziewiu niewiadomego autoramentu
coś tam od biedy urośnie. Ty oczywiście NIE rozumiesz, że te Twoje
pelargonie urosłyby 10 razy większe i piękniejsze - na kompoście. No ale to
już szczyty, kiedy usiłujesz MNIE "uświadamiać", że kompost jest be. Nie
masz pojęcia o wyobrażeniu po prostu. Torf w workach w Castoramie jest
właśnie dla takich osób - z dwiema skrzynkami pelargonii. Pelargonii się
nie je (raczej), więc równie dobrze możesz zeskrobać trochę asfaltu i w nim
posadzić te Twoje biedaczki, ale ja uprawiam zdrowe i ekologiczne warzywa i
karmić siebie i rodziny workowaną trucizną z Castoramy nie mam zamiaru.

16. Data: 2015-04-20 14:22:53

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 20 Apr 2015 14:12:08 +0200, krak napisał(a):

> W dniu 2015-04-18 06:31, wolim pisze:
> Czy istnieje jakiś zajzajer,
>
> Może dżdżownica kalifornijska?
> :)

Jesli już, to Kompostin - i temu podobne. Ale najlepiej naturalnie.

17. Data: 2015-04-20 14:25:37

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 18 Apr 2015 06:31:48 +0200, wolim napisał(a):

> Czy istnieje jakiś zajzajer, który wspomaga proces kompostowania?

http://ladnydom.pl/budowa/1,106602,15572563,6_sposob
ow_przyspieszenia_kompostowania.html

18. Data: 2015-04-20 15:55:50

Temat: Odp: Odp: Odp: Czym przyspieszyć kompostowanie
Od: "Johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał w wiadomości grup
.net...

> Bynajmniej, zwykłe politowanie nad Twoim brakiem PODSTAWOWEJ wiedzy.

Buhahaha! Na reszte głupot szkoda oczu.

19. Data: 2015-04-20 16:11:42

Od: "Piotr" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rolnych. Miał swoje pięć minut i teraz pozwólmy mu odejść z godnością.
> Tych pogrobowców co wciąż podejmują się reanimacji trupa przedstawić

Pewnie Cię nie przekonam, nawet nie mam zamiaru tego robić,
ale sądzę że warto abyś spotykał się również z innym punktem widzenia
(może nie tak nachalnie prezentowanym jak Wszystkowiedzącej).
Mam warzywnika niewiele raptem 8-10 grządeczek, ale gigantyczny
trawnik. Jak pomyślę o pakowaniu w worki trawy skoszonej z ca 5000m.kw.
to mi się odechciewa (u mnie też za darmo wywiozą)
wolę ją wywalić na jedną "górkę kompostową" (napisałem w cudzysłowie
bo na miano kompostownika to nie zasługuje).
Mało tego, wyrzucam tam też wszelkie organiczne kuchenne (obierki itp.)
no i oczywiście zieleniznę z ogródka, gałązki drobne itp.
Nie przewracam regularnie, niczym nie przesypuję.
Wiem, że zapewne część tego gnije a nie poprawnie "fermentuje" ale...
ale kiedy po 3-4 latach zdjąłem wierzchnią warstwę i dostałem się do tego
co pod spodem to świetnie nadaje się jako użyźniacz na grządki, pod drzewka
i krzaczki jak pisał Dirko czy nawet z powrotem na trawnik.
Nie jest to zapewne równoważne dobrej próchnicy ale wyrzucić to "na
śmietnik"
to byłoby moim zdaniem marnotrawstwo.
Gdybym miał mały trawnik , to też bym zbierał, tyle że wtedy miałbym siły,
żeby raz na rok to przewrócić (dla pożytku i dla sportu dla siebie) :)
Zachęcam do życzliwego spojrzenia na kompostowanie.
Piotr

20. Data: 2015-04-20 18:00:25

Od: "Johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" mądrza gada:

> [...]
> żeby raz na rok to przewrócić (dla pożytku i dla sportu dla siebie) :)
> Zachęcam do życzliwego spojrzenia na kompostowanie.

Ależ Piotrze, racja po stokroć! Mnie nie trzeba przekonywać do dobrodziejstw
kompostu i kompostownika, bo to oczywista oczywistość. Tylko, że inne
priorytety ma Dirko ze swoimi kilkoma arami upraw ogrodniczych, inne Ty
obrabiający półhektarowy a jeszcze inne ja, którego zapotrzebowanie na
ziemię kompostową nie przekracza objętości kilkunastu skrzynek balkonowych.
I tu przydałaby się przypowieść o sensie zakupu mleczarni gdy tylko suszy po
kacu. W podobnym do Waszych przypadkach, lub gdybym widział możliwość
sensownego wykorzystania ziemi kompostowej na pewno nie pozwoliłbym sobie na
jej marnotrawstwo.
Z postu wątkotwórcy - wolima, wnioskuję, że zmaga się z tym samym problemem
co ja - samowypiętrzania się góry kompostowej, przy braku sensownego
zagospodarowania ziemi kompostowej. W takim przypadku lepiej oddawać
zieleninę do profesjonalnej kompostowni, pewnie zrobią z niej lepszy pożytek
niż ja, niż mordować się zgodnie z jedynie słuszna linia partii. ;-)

Pozdrawiam Johnny

Odporne zioła
Wysokie ozdobne trawy
Wielkanoc!