[DO] Praca mgrska

1. Data: 2003-10-31 08:23:54

Temat: [DO] Praca mgrska
Od: "Rukasu" <r...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Niedawno dowiedziałem się że na Żywieniu Człowieka niejaka Monika
Kołodziejczyk skończyła niedawno pisać pracę magisterską na temat DO.
Promotorką była dr Jolanta Pierzynowska z Zakładu Oceny Żywności. Nie miałem
jeszcze możliwości zapoznać się z pracą, ani porozmawiać z promotorką,
niemniej osoba od której o wszystkim się dowiedziałem stwierdziła że wyniki
nie są dla optymalnych zbyt pomyślne.

Oczywiście zamierzam przyjrzeć się pracy i porozmawiać z promotorką. Praca
powinna już - lub w niedługim czasie - być dostępna w bibliotece SGGW i/lub
w bibliotece wydziału Żywienia Człowieka, więc jeśli ktoś również ma na to
ochotę, to informuję o takiej możliwości. Możliwe jest także że jakaś część
pracy zostanie opublikowana w najbliższym czasie w fachowej literaturze.

Oczywiście kiedy dowiem się więcej, to napiszę więcej. ;-)

Rukasu

2. Data: 2003-10-31 09:19:46

Temat: Re: [DO] Praca mgrska
Od: Hafsa <h...@a...w.sygnaturce> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Rukasu napisał:

> Niedawno dowiedziałem się że na Żywieniu Człowieka niejaka Monika
> Kołodziejczyk skończyła niedawno pisać pracę magisterską na temat DO.

A jaki byl temat pracy?Teoretyczna byla czy praktyczna?
No tak, pytam a ty sam nie wiesz dokladnie.Szkoda,ze nie moge do niej
zajrzec.Pozdrawiam Hafsa
--
mój adres:
h...@p...onet.pl

strona domowa:
www.hafsa.republika.pl

"Ludzie zbyt łatwo wygrywają bitwę o utratę zbędnych kilogramów,
tylko po to, żeby potem przegrać wojnę o utrzymanie wagi." Robert Atkins

3. Data: 2003-10-31 10:57:05

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Hafsa w wiadomości news:bnt98i$ms8$1@inews.gazeta.pl pisze:

> A jaki byl temat pracy?Teoretyczna byla czy praktyczna?

"Ocena stanu odżywienia osób stosujących dietę optymalną

Badania będą prowadzone na kobietach w wieku 30-60 lat, stosujących dietę
optymalną przez okres minimum 2-3 lat, które zgodzą się na pobranie krwi."

"Zglosilam sie na ochotnika i jako jedna z 18 kobiet oddalam
standardowo krew i mocz . Po 6 mies ponownie mnie to czeka. Do tego
kazda z uczestniczek programu ma wypelnic ankiete pt" Wywiad o spozyciu
z 24 godz" - z dwoch dni powszednich i 1 swiatecznego. Tu cytuje :"
Podstawowym celem wywiadu z ostatnich 24 godz jest dostarczenie
dokladnej informacji o spozytej zywnosci w ciagu dnia, lacznie z okresem
nocy. Wywiad polega na przypomnieniu sobie wszystkich produktow i
napojow zjedzonych przez badana osobe, wlacznie z technologia
przyrzadzania potraw,recepturami i innymi szczegolami , stosowana
suplementacja witaminami i skladnikami mineralnymi oraz podaniem
dokladnych spozytych ilosci w miarach domowych, handlowych lub z pomoca
oceny wielkosci spozytej porcji z zastosowaniem zdjec, modeli,
graficznych rysunkow".
Potem jest wiele rubryk , w tym,np.Czesc dot. zwyczajowego sposobu
zywienia, - Posilek podstawowy- Dojadanie-Czesc dot. stanu zdrowia."

Z grupy dieta.optymalna. Pare osob stamtad zglosilo sie do badania,
prezentowali tez wyniki badan parametrow krwi i moczu. Watek "badania diety
optymalnej" z dn. 10.02.2003

4. Data: 2003-10-31 11:25:49

Od: Hafsa <h...@a...w.sygnaturce> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marcin 'Cooler' Kuliński napisał:

> Z grupy dieta.optymalna. Pare osob stamtad zglosilo sie do badania,
> prezentowali tez wyniki badan parametrow krwi i moczu. Watek "badania diety
> optymalnej" z dn. 10.02.2003

Dzieki,no to jestem ciekawa wynikow....Hafsa

5. Data: 2003-10-31 11:48:43

Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hafsa" <h...@a...w.sygnaturce> napisał w wiadomości

> Dzieki,no to jestem ciekawa wynikow....Hafsa

Bedę strzelał ;)) wyjdzie że w diecie brakuje witmin , mikroelementów ,
makroelementów itp. wytłumaczenia dlaczego parametry krwi będa dobre nie
bedzie :(

Slawek

6. Data: 2003-10-31 11:57:36

Od: "jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Rukasu" <r...@a...net> a écrit dans le message news:
bnt5rd$1ai5$...@f...acn.pl...
> [...]
> jeszcze możliwości zapoznać się z pracą, ani porozmawiać z promotorką,
> niemniej osoba od której o wszystkim się dowiedziałem stwierdziła że

jezszcze nic nie wiesz, ale wiesz ze wyniki sa "...niezbyt pomyslne...".
Chyba juz gdzies czytalem taki tekst?

Jurek

7. Data: 2003-10-31 12:17:28

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

slawek w wiadomości news:bnti10$oi3$1@inews.gazeta.pl pisze:

> Bedę strzelał ;)) wyjdzie że w diecie brakuje witmin , mikroelementów
> , makroelementów itp. wytłumaczenia dlaczego parametry krwi będa
> dobre nie bedzie :(

A skad pewnosc, ze te paramentry rzeczywiscie beda u wszystkich dobre?

8. Data: 2003-10-31 12:39:31

Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah>
napisał w wiadomości news:bntjoj$128$1@inews.gazeta.pl...

> A skad pewnosc, ze te paramentry rzeczywiscie beda u wszystkich dobre?

Z autopsji ;)))

Slawek

9. Data: 2003-10-31 13:05:23

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

slawek w wiadomości news:bntl0a$5eo$1@inews.gazeta.pl pisze:

> Z autopsji ;)))

No tak. Z autopsji wychodzi Ci rowniez, ze wszyscy Polacy sa na diecie
Kwasniewskiego?

10. Data: 2003-10-31 13:30:23

Od: Hafsa <h...@a...w.sygnaturce> szukaj wiadomości tego autora

> No tak. Z autopsji wychodzi Ci rowniez, ze wszyscy Polacy sa na diecie
> Kwasniewskiego?

A co , wszyscy Polacy maja dobre paprametry????A te
hiperglikemie,hipercholesterolemie, hiperurykemie i anemie?
Hafsa

--

cholesterol a dlugowiecznosc (ang)
Indeks glikemiczny