DO i badania naukowe

1. Data: 2002-02-27 23:50:00

Temat: DO i badania naukowe
Od: <b...@o...com.au> szukaj wiadomości tego autora

".....

Badania nad wpływem żywienia optymalnego na chorych były prowadzone
przez zespół złożony przez 11 profesorów i docentów, pod kierunkiem
prof. Henryka Rafalskiego. Badanie nad wpływem diety na zwierzęta
jako pierwszy wykonał w pracy magisterskiej Jacek Bójko, pod
kierunkiem prof. Stanisława Bergera z SGGW. Profesor napisał :

"Na podstawie badań wstępnych i doświadczenia zasadniczego,
można stwierdzić, że:

1.Rozwój fizyczny zwierząt jest lepszy na diecie optymalnej niż
na diecie lotniczej (w doświadczeniu stosowano dietę lotników
wojskowych).

2. Średnia waga mózgów była wyższa o średnio 8% na diecie
optymalnej w porównaniu do diety lotniczej. Najwyższy poziom
białka,DNA,RNA i tłuszczu w mózgach znaleziono również na
diecie optymalnej.

3. Poziom związków fosforowych aktywnych w mózgach był najwyższy
w diecie optymalnej.

4. Wyniki testu unikania wskazują na znacznie lepsze osiągnięcia
zwierząt na diecie optymalnej. Wyniki szczurów na diecie lotniczej
były 40 % niższe. Wskazywałoby to na wyższość diety optymalnej
nad lotniczą również w procesie uczenia się.

Warszawa 15.05.1977 r. prof. dr med. Stanisław Berger.

=====

Pismem nr DR I 0580-3/78 minister nauki i szkolnictwa wyższego
powiadomił prof.dr hab.med.J.Grendę - i zastępcę ministra zdrowia
o "przyznaniu 7 mln złotych z funduszu prac badawczych
NA BADANIA dotyczące tematyki proponowanej przez lekarza
Jana Kwaśniewskiego&#8221;.

Kilka badań na zwierzętach, przeprowadzonych pod kierunkiem
prof. Henryka Rafalskiego w Katedrze Higieny łódzkiej Akademii
Medycznej, wykazały, że żywienie optymalne ma wybitne właściwości
przeciwmiażdżycowe i leczy miażdżycę u zwierząt doświadczalnych.

=======
Badania w końcu przeprowadzono na mężczyznach chorujących na
udokumentowane miażdżycowe zwężenie tętnic wieńcowych i przeważnie
otyłych, chorujących także na inne choroby.
W raporcie końcowym z przeprowadzonych badań w 1980 r.
prof. Rafalski pisał:

"We własnych badaniach ludzi w okresie 6 miesięcy przestrzegania
diety nie ujawniły się objawy ketozy, hipercholesterolemii, oraz
hiperurikemii, które stanowią główne zastrzeżenia przeciwko
stosowaniu diety niskowęglowodanowej. Dieta spowodowała istotny
spadek masy ciała u osób z nadwagą, a ponadto:

a) nie spowodowała uchwytnych niekorzystnych zmian w stanie zdrowia
(ocenianym na podstawie szerokiego zestawu badań laboratoryjnych i
klinicznych,

b)spowodowała uchwytne korzystne zmiany w stanie zdrowia badanych
mężczyzn. Zaliczyć do nich należy między innymi (poza obniżeniem
masy ciała):

-poprawę sprawności fizycznej,
-poprawę wydolności układu krążenia
-złagodzenie objawów choroby wieńcowej
-poprawę sprawności narządu oddechowego.

Reasumując, opiniuję brak dowodów na stwierdzenie, że stosowana
przez lek. med. J.Kwaśniewskiego dieta jest niebezpieczna dla
zdrowia człowieka.

Ośrodki światowe zajmujące się żywieniem ludzi ZALECAJĄ STOSOWANIE
DIETY NISKOWĘGLOWODANOWEJ pod opieką lekarzy.&#8221;

W dniu 28.03.1983 r. pismem nr HŻ/127/83 prof. H. Rafalski
przesłał do prof.Wiktora Szostaka, dyrektora Instytutu Żywności
i Żywienia raport końcowy z wykonanych badań wraz z recenzjami
prof. dr Jana Tatonia i prof. dr Jana Hasika. W recenzji z wykonanej
pracy prof. Jan Tatoń napisał :

"Zakres bezpośrednich celów badawczych, a także zmiennych
niezależnych (11) i zależnych (kilkadziesiąt) był szeroki.
Organizacja badań (ruch badanych i sposoby obserwacji) były
dobrze przemyślane.

Wykonanie badań nie budzi zastrzeżeń. Bardzo dobrze opracowano
dokumentację badań... Sądzę, że badania te należałoby kontynuować tak,
aby liczby badanych i obserwacji umożliwiły zastosowanie pełnego
opracowania statystycznego, zwłaszcza, że z materiału badanego
wynikają ważne wstępne wnioski :

Nie stwierdzono, w szczególności pod wpływem diety
niskowęglowodanowej, pogorszenia stanu zdrowia, a u części
badanych wiele wskaźników klinicznych i laboratoryjnych miażdżycy
(w tym wskaźników choroby wieńcowej) uległo polepszeniu.
Bardzo celowe byłoby więc rozszerzenie materiału i jego
zobiektywizowana ocena w przyszłości. Uważam, że wykonane badania
są wartościowe i warte kontynuacji zgodnie z planem Autorów.
Autorzy udowodnili, że dieta niskowęglowodanowa i bogatotłuszczowa
w badanym okresie czasu (6 miesięcy) nie jest szkodliwa".

W recenzji pracy w dn. 1.04.1981 r. prof. dr hab. Jan Hasik
napisał:

"Ostatecznie stwierdzono u większości osób poprawę obiektywną i
u wszystkich subiektywną ocenianego stanu zdrowia. Ponieważ
dotychczasowe badania pozwalają stwierdzić, że STOSOWANA DIETA
NIE JEST SZKODLIWA i należy się zgodzić z autorami, że winna nastąpić
kontynuacja badań u chorych".
=========

W kwietniu 1987 r. Ministerstwo Zdrowia przypomniało sobie, że
dr.Kwasniewski miał napisać 2 prace naukowe potrzebne do
przeprowadzenia badań na ludziach przez prof. H. Rafalskiego i
zwróciło się do niego w tej sprawie.

Prof. Rafalski odpisał:

"W ramach tematu badawczego zleciliśmy dr. J. Kwaśniewskiemu
wykonanie opracowań teoretycznych na następujące tematy:

1. Dieta optymalna a miażdżyca naczyń krwionośnych.
2. Dieta optymalna a otyłość.

Ze zleceń tych dr J. Kwaśniewski wywiązał się merytorycznie
poprawnie i terminowo, przedstawiając pierwsze z opracowań
(miażdżyca) na 60 stronach, w tym 318 pozycji piśmiennictwa
krajowego i zagranicznego, drugie zaś (otyłość) na 35 stronach
w tym 154 pozycji z piśmiennictwa. Opracowania te okazały się dla
nas użyteczne, zarówno przy ustalaniu założeń ww. tematu badawczego,
jak i przyczyn sporządzania raportu końcowego z jego wykonania".

Adiunkt w Katedrze prof. Rafalskiego dr nauk biochemicznych
WŁ. Ponomarenko w piśmie do prof.Tadeusza Koźlika
w dniu 26.05.1994 r. pisał m.in.:

"W oparciu o wydaną przez nasz Zakład pozytywną opinię na temat
kompetencji w zakresie żywienia dr J.Kwaśniewski prowadził Akademię
Zdrowia Arkadia. Z bezpośrednich kontaktów z pacjentami mogłem
się przekonać o skuteczności diety w leczeniu :

otyłości, chorób układu krążenia, nadciśnienia, stwardnienia
rozsianego, gośćca przewlekłego postępującego i innych chorób stawów,
astmy oskrzelowej, chorób układu pokarmowego i oddechowego, choroby
Buergera, miażdżycy tętnic mózgu, wieńcowych i kończyn, neurastenii,
migreny i innych chorób.
Nie spotkałem pacjenta, który skarżyłby się na pogorszenie stanu
zdrowia.

W swojej praktyce naukowej oraz w dostępnym piśmiennictwie krajowym
i zagranicznym, nie spotkałem się z opisem diety czy innej metody
leczenia o podobnej skuteczności w leczeniu różnych chorób. Skład
diety optymalnej budzi zastrzeżenia dietetyków i kardiologów ze
względu na wysoki poziom tłuszczów nasyconych w diecie.
Dr J.Kwaśniewski udowadnia, że tłuszcze nasycone "szkodzą" tylko
w obecności określonej ilości węglowodanów w diecie.

Takie rozumowanie jest zgodne ze współczesną wiedzą biochemiczną,
a także z obserwacjami praktycznymi: populacje Eskimosów, Masajów,
Hunzów, długowiecznych mieszkańców Gruzji, Abchazjii, Azerbejdżanu,
Jakucji, stosujących w warunkach naturalnych dietę wysokotłuszczową
i niskowęglowodanową, są wolne od miażdżycy, cukrzycy, chorób
stawów, przewodu pokarmowego i chorób zakaźnych.
Istnieją podstawy do twierdzenia, że "dieta optymalna" może być
stosowana z dobrymi skutkami w leczeniu szeregu chorób".
==========

Do tego jeszcze opinia człowieka, którego stanowisko w światku
polskiej medycyny jest chyba raczej niepodważalne :

"...Zapoznałem się z pracą lekarza medycyny Jana Kwaśniewskiego
pt. "Wpływ odżywiania na biologiczną i kulturowa ewolucje człowieka.
Stanowi ona zdecydowane wzbogacenie literatury dotyczącej naukowycyh
zasad odżywiania się. Autor dysponuje bogatym materiałem z dziedziny
kulturowego uwarunkowania zdrowia i choroby zależnie od panujacego
w danej epoce sposobu odżywiania się.
Idee jakie reprezentuje lekarz medycyny Jan Kwaśniewski znajdują
uzasadnienie naukowe zwłaszcza w zakresie profilaktyki chorób
cywilizacyjnych a ponadto przedstawiają duże walory praktyczne.

Fakt, że w trudnych - odległych od środków naukowych - warunkach
stworzył lekarz Jan Kwaśniewski oryginalne koncepcje, to niezależnie
od ostatecznych ich weryfikacji - uważam, ze jego badania zasługują
na poparcie"

Kierownik Kliniki Hematologicznej
IMW Akademii Medycznej
prof.dr. Julian Aleksandrowicz
Kraków.

......"

2. Data: 2002-02-28 01:07:35

Temat: Re: DO i badania naukowe
Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <b...@o...com.au> napisał w wiadomości
> [...]
> jako pierwszy wykonał w pracy magisterskiej Jacek Bójko, pod
> kierunkiem prof. Stanisława Bergera z SGGW. Profesor napisał :

Kiedy to było?

> [...]
> nad lotniczą również w procesie uczenia się.
>
> Warszawa 15.05.1977 r. prof. dr med. Stanisław Berger.

Człowieku, to było ĆWIERĆ WIEKU TEMU!!!
Zmieniły się realia badań, zmieniła się metodyka. Biochemia była w
powijakach.

> [...]
> otyłych, chorujących także na inne choroby.
> W raporcie końcowym z przeprowadzonych badań w 1980 r.

Jak wyżej. Rozwój nauki jest dosyć szybki:-)))

> a) nie spowodowała uchwytnych niekorzystnych zmian w stanie zdrowia
> (ocenianym na podstawie szerokiego zestawu badań laboratoryjnych i
> klinicznych,

20 parę lat temu. Dziś klonujemy embriony ludzkie...

> Reasumując, opiniuję brak dowodów na stwierdzenie, że stosowana
> przez lek. med. J.Kwaśniewskiego dieta jest niebezpieczna dla
> zdrowia człowieka.

WTEDY

> Ośrodki światowe zajmujące się żywieniem ludzi ZALECAJĄ STOSOWANIE
> DIETY NISKOWĘGLOWODANOWEJ pod opieką lekarzy.&#8221;

Które? Dziś.

> W dniu 28.03.1983 r. pismem nr HŻ/127/83 prof. H. Rafalski

20 lat wstecz:-)))))))))))))))))

> W kwietniu 1987 r. Ministerstwo Zdrowia przypomniało sobie, że
> dr.Kwasniewski miał napisać 2 prace naukowe potrzebne do
> przeprowadzenia badań na ludziach przez prof. H. Rafalskiego i
> zwróciło się do niego w tej sprawie.

15 lat. To tak, jakbyś pisał, że w 87 badania przeprowadzone nad Windows 95
"nie wykazały niestabilności systemu"
I co z tego? Wtedy były takie narzędzia badań a nie inne.

,
długowiecznych mieszkańców Gruzji, Abchazjii, Azerbejdżanu,

Pija od groma wina ( węglowodany), jogurt ( mało tłuszczu) i jedzą mamałygę.
Też węglowodany.

Kiedy to pisał? Zapytaj go DZIŚ.

Piotr

3. Data: 2002-02-28 04:15:52

Od: <b...@o...com.au> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik <b...@o...com.au> napisał w wiadomości

> Kiedy to było?

A jakie to ma zaczenie ? Czy teraz zareaguja zwierzeta inaczej ?

> Człowieku, to było ĆWIERĆ WIEKU TEMU!!!
> Zmieniły się realia badań, zmieniła się metodyka. Biochemia była w
> powijakach.

Biochemia nie byla w powijakach tylko najprawdopodobniej Ty ....
Mechanizamy biochemiczny nam sie nie zmienily przez 25lat jednakze ich
zrozumienie tak ...
Celem badan nie bylo poznawanie mechanizmow biochemicznych tylko
EFEKTOW pewnego, okreslonego modelu zywienia. Czy to bylo 25 lat
temu czy tez wczoraj - nie ma znaczenia.

> Jak wyżej. Rozwój nauki jest dosyć szybki:-)))

Nie rozumiesz co czytasz. Ustepowanie zmian chorobowych u tych ludzi
dzialo sie z powodu zywienia jake im podawano, a nie z powodu
rozwoju nauki.

> 20 parę lat temu. Dziś klonujemy embriony ludzkie...

a co ma piernik do wiatraka ?

> WTEDY

DZISIAJ jeszcze bardzij niz wtedy. Poniewaz DZISIAJ mamy duzo
wiecej obserwacji oraz praktycznych osiagniec dokonanych
przez INNYCH lekarzy NIEZALEZNIE od dra Kwasniewskiego.
Wyniki te sa na tyle istotne, ze madry czlowiek nie przejdzie
kolo nich obojetnie. Szczegolnie lekarz.

> Które? Dziś.

Czy ty zyjesz na ksiezycu ? bo w temacie nie jestes ...

> 15 lat. To tak, jakbyś pisał, że w 87 badania przeprowadzone nad Windows 95
> "nie wykazały niestabilności systemu"
> I co z tego? Wtedy były takie narzędzia badań a nie inne.

Do tych narzedzi badan nalezaly : garnek, patelnia i waga :-))))
Czy chcesz udawadniac, ze one przeszly gwaltowna molekularna ewolucje
w ciagu ostatnich 15-stu lat ?
Widze, ze rzucasz argumentami zupelnie bez sensu.

> Kiedy to pisał? Zapytaj go DZIŚ.

Profesor niestety nie zyje. natomiast ja proponuje Ci wyjscie
prostsze : sam zapytaj sie lekarzy w Jastrzebiej Gorze tj.. jesli
masz odwage.

Jurek

4. Data: 2002-02-28 08:06:50

Od: "chaciur" <g...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr <p...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a5k1ei$9fj$...@n...tpi.pl...

> długowiecznych mieszkańców Gruzji, Abchazjii, Azerbejdżanu,
>
> Pija od groma wina ( węglowodany), jogurt ( mało tłuszczu) i jedzą mamałygę.
> Też węglowodany.

Byl wczoraj w TV jubilat lat 112 i tez twierdzil
ze sie mamalyga zywil. Ciekawe co na to doktor K?

pozdrawiam Chaciur

5. Data: 2002-02-28 08:27:45

Od: "Grzegorz Wasiak" <g...@r...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Człowieku, to było ĆWIERĆ WIEKU TEMU!!!
> Zmieniły się realia badań, zmieniła się metodyka. Biochemia była w
> powijakach.
ciach, i później:
> Jak wyżej. Rozwój nauki jest dosyć szybki:-)))
i znowu ciach, i później:
> 20 parę lat temu. Dziś klonujemy embriony ludzkie...
i znowu ciach:
> 20 lat wstecz:-)))))))))))))))))
i potem:
> 15 lat. To tak, jakbyś pisał, że w 87 badania przeprowadzone nad Windows
95
> "nie wykazały niestabilności systemu"
Piotrze,
wydaje mi się, że szermowanie argumentem, że badania były robione 20 czy 15
lat temu nie zmienia faktu, że badania BYŁY ROBIONE. Dlatego kiedyś
napisałem, że sławna OPINIA profesorów, nie poparta badaniami nic mnie nie
obchodzi.
Dopóki nie zostaną przeprowadzone badania udowadniające tezę o szkodliwości
DO, nie mamy o czym dyskutować.
pozdr
Grzegorz

6. Data: 2002-02-28 08:56:12

Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Wasiak" <g...@r...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> obchodzi.
> Dopóki nie zostaną przeprowadzone badania udowadniające tezę o

No dobra. Zgadzam się, że mój post nie był do końca przemyślany.
Wyniknęło to z późnej pory:-))))
Ble, ble, ble.
Z mojej strony.
Pzdrw
Piotr

7. Data: 2002-02-28 08:58:48

Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a co ma piernik do wiatraka ?

Wiatrak mieli mąkę na pierniki:-)

Poza tym: patrz moja odpowiedź dla Grzegorza Wasiaka w tym samym wątku:-)))

Piotr

8. Data: 2002-02-28 12:47:58

Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przez zespół złożony przez 11 profesorów i docentów, pod kierunkiem
> prof. Henryka Rafalskiego. Badanie nad wpływem diety na zwierzęta

ROTFL!!!!!!!!!!!!!! Usmialem sie do lez!!!!!!! Jesli traktujesz zwierzeta na rowni z
ludzmi to ja Ci wspolczuje. Ale sie usmialem hehehe. Zartownis z Ciebie niezly!!!
Nie jestem przeciwnikiem DO ale jesli badania przeprowadza sie na
zwierzetach(mozliwe, ze miesozernych) to w przypadku ludzi(typowych roslinozercow)
wyniki bede zgola odmienne.
Pozdrawiam i prosze o wiecej kawalow:-))))))))

9. Data: 2002-02-28 13:05:01

Od: "Jazz" <N...@j...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ROTFL!!!!!!!!!!!!!! Usmialem sie do lez!!!!!!! Jesli traktujesz zwierzeta
na rowni z ludzmi to ja Ci wspolczuje. Ale sie usmialem hehehe. Zartownis z
Ciebie niezly!!!
No tak, lepiej by było gdyby wszyskie nowe metody leczenia (?) testować od
razu na ludziach. Może to by było nieetyczne, ale za to jakie wiarygodne.

> Nie jestem przeciwnikiem DO ale jesli badania przeprowadza sie na
zwierzetach(mozliwe, ze miesozernych) to w przypadku ludzi(typowych
roslinozercow) wyniki bede zgola odmienne.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ - teraz to ja się setnie uśmiałem :-)

> Pozdrawiam i prosze o wiecej kawalow:-))))))))
Ja również

--
Jazz http://jazz.prv.pl
"No cóż, życie nie jest łatwe, ale za to strasznie śmieszne" - Mysz i Potwór

10. Data: 2002-02-28 13:16:34

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
roslinozercow) wyniki bede zgola odmienne.
> Pozdrawiam i prosze o wiecej kawalow:-))))))))

Czegoś nie rozumiesz... To nie były badania na chorych zwierzętach tylko
były badania na chorych ludziach i oddzielne badania na zwierzętach... a
dokładnie na szczurach...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

dieta wysokotluszczowa (optymalna) prof Kwasniewskiego
Jak przytyc ?
doradzcie
wspolna dieta
zapraszam