Dania dla kobiety w ciazy

91. Data: 2007-11-29 20:14:15

Temat: Re: Dania dla kobiety w ciazy
Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aicha" <b...@t...pl> napisał w wiadomości
news:fimosn$jvb$1@atlantis.news.tpi.pl...

> No ja liści malin nie jadam, ale nie wiem jak inni ;)
> http://www.poronienie.pl/forum/topic.php?id=2293

Powiedzmy szczerze, że większość przetwórców nie przykłada aż tak
szczególnej wagi do malin, by usunąć _każdy_ listek i każdą szypułkę
(szypułkę w rozumieniu potocznym, botanicznie to OIDP dno kwiatowe,
przylistki i takie tam). Więc trochę liści/wyciągu z liści malin trafia
się w soku :))) Dobra... żartowałam :P
A teraz poważnie: mit o poronnym działaniu malin bierze się z tego, że
w soku malinowym występuje dość duże stężenie kwasu salicylowego, który
jest głównym składnikiem aspiryny, polopiryny, acardu i innych leków.
To dlatego sok malinowy polecany jest na przeziębienia i grypę oraz
jako środek napotny.
Wracając jednak do malin i ciąży - ryzyko poronienia pod wpływem kwasu
salicylowego dotyczy głównie pierwszego trymestru ciąży, później to
zagrożenie maleje i maliny są wręcz zalecane jako środek rozluźniający,
regulujący i na dodatek maliny są ważnym źródłem kwasu foliowego,
którego roli dla płodu nie sposób przecenić. I jeszcze trzeba dodać
antynowotworowe działanie garbników (antocyjanów) w czasie, kiedy
wina - nielzja...

92. Data: 2007-11-29 20:28:40

Temat: Re: [OT] Re: Dania dla kobiety w ciazy
Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bluzgacz" <p...@w...org> napisał w wiadomości

> "Ikselka" <i...@p...onet.pl> wrote in message
>
> Lemonka, nie rozmawiaj z nia - ta idiotka nie rozumie okolo 80% tego
co sie
> do niej mowi.
> Bo pozostale 20% to podobny belkot jej najlepszych
przyjaciol-prymitywow:
> pansravisty i skaja.
> --

Zauważyłam. Szkoda mojego czasu na przekonywanie kogoś, kto połowy
tekstu nie widzi a reszty nie rozumie. I ma pretensje do całego świata,
że nie ma dyplomu, że ma ograniczony zasób słów, że nie jest mądrzejsza
niż jest i że jest ciężka jak jej dowcip. I na dodatek nie wie, że
bogato zdobioną bieliznę nosi się pod przezroczyste bluzki, ale to nie
ta grupa. Ja w każdym razie dodałam ją do kaefa, bez względu na to
bardzo mnie polubiła - odpowiada na każdego mojego posta...

93. Data: 2007-11-29 20:56:46

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

lemonka napisał(a):

> I na dodatek nie wie, że
> bogato zdobioną bieliznę nosi się pod przezroczyste bluzki

Tę z targu i tę na targ.

> dodałam ją do kaefa

i dlatego wiem, że...

> odpowiada na każdego mojego posta...

:-)

--
XL wiosenna

"Ci, którym natura każe się trzymać z dala od wspólnoty ... , nie
potrzebują też obrony, bo brak zrozumienia nie może ich ugodzić, są
bowiem poza kręgiem światła, a miłość znajdzie ich wszędzie. Nie
potrzebują też pokrzepienia, bo jeśli chcą pozostawać prawdziwi, mogą
czerpać tylko z siebie, zatem nie można im pomóc, przedtem
nie zaszkodziwszy." Franz Kafka

94. Data: 2007-11-30 00:48:20

Od: "Bluzgacz" <p...@w...org> szukaj wiadomości tego autora

"lemonka" <...@a...com> wrote in message

> [...]
> jakie mundrości powypisuje pod każdym moim postem. To zdumiewające, jak
> bardzo mnie polubiła - odpowiada na każdego mojego posta...

Chcialbym tylko powiedziec, ze bardzo dobrze oddalas jej cechy, zgadza sie
to wszystko dokladnie z jej zasciankowo-plebejska osobowoscia.
I te "mundrosci" - to Ci wyszlo.
Pozdrawiam serdecznie.
--

Bluzgacz
bluzgacz(at)gmail.com

95. Data: 2007-11-30 00:51:20

Od: "Bluzgacz" <p...@w...org> szukaj wiadomości tego autora

> Tę z targu i tę na targ.

To u ciebie, jak wychodzisz raz na ruski rok z lasu po prowiant w futrach z
tego co upolowalas i cale miasto wytyka cie palcami, i mowi: "o, dzisiaj
musi byc 29 lutego, bo wyszla ta przybleda z lasu, co swoja tusza i
odrazajacym wygladem dzieci straszy". Matki zamykaja okiennice, zwierzeta
spedza sie do obor, bo dziczeja na dworze jak przechodzisz i lamia
ogrodzenia.
--

Co jeść?
Zupa z kasztanów