Dania niesmażone - szukam przepisów

31. Data: 2016-10-20 11:32:49

Temat: Re: Dania niesmażone - szukam przepisów
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Ale widocznie tylko jeden jest taki Burek, który spać nie daje
> bardziej niż mój synek, hi hi.
> PS: Widzieliście kiedyś Ewę, która surowych jabłek jeść nie może?
> Buuu...rek.

Widzieliśmy. Sama ledwie skosztuje i zaraz odda drugiemu.
Inaczj zgoła, niż niejaki Burek, ogrodnika pies.

Jarek

--
Ktoś nie śpi, aby spać mógł ktoś,
To są zwyczajne dzieje.

32. Data: 2016-10-20 11:49:00

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-10-20 o 10:56, FEniks pisze:

> W poprzek to ławeczka jest!

Dla odwiedzającego? Fu!

33. Data: 2016-10-20 11:51:06

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks <x...@p...fm>
> PS: Widzieliście kiedyś Ewę, która surowych jabłek jeść nie może?
> Buuu...rek.

Bo to jabłka z przechowalni najczęściej są, mogą mieć nawet dwa lata. Pełne
szkodliwych związków z przemiany materii bez dostępu powietrza. Mój mąż też
nie może, ja też. Wątroby nam "puchną". A mamy zdrowe. Teraz, w sezonie,
jemy tylko jabłka z własnej jabłonki i nic nam nie jest.

Swego czasu zimą pisałam, że przerabiam całe skrzynki jablek, które
dostałam (zresztą dostało je mnostwo osob u nas, taka akcja gminna była).
Moja praca poszła na marne, wszystkie sloiki opróżniłam i wyrzuciłam
zawartość - po tym jak kolejna z rzędu partia podczas rozgotowywania
wydzielała zapach zepsutej kiszonej kapusty! Siarkowodór.

--
XL

34. Data: 2016-10-20 14:51:10

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Widzieliśmy. Sama ledwie skosztuje i zaraz odda drugiemu.

Ale video z tego nie ma.

Ewa

35. Data: 2016-10-20 20:52:15

Od: "samya" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Animka" <a...@t...wp.pl> napisał w wiadomości
> Polska to nie Twoja Ojczyzna?
>
> --
> animka

Moze i Ojczyzna, ale grupa przyjazna raczej nie jest, a to takie polskie
wlasnie... niestety.

Pozdrawiam
@

36. Data: 2016-10-20 21:38:21

Od: "samya" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kup sobie parownik.
>
> --
> animka

I to jest wreszcie bardzo dobra rada w tym watku.

Parownik, czy tam parowar - w kazdym razie elektryczne urzadzenie do
gotowania na parze.
Jednoczesnie (na kilku poziomach wysokosci) ugotujesz cale 2 danie, lacznie
z miesem czy ryba.
Ja zwykle zawijam te ostatnie w folie aluminiowa (mimo, ze sa specjalne
miseczki do gotowania miesa i ryb) z dwoch powodow:
1. szybciej sie gotuja.
2. cala reszta, czyli np. ziemniaki i warzywa nie wchlaniaja zapachu tego,
co sie przyrzadza w misce - zwlaszcza "aromatu" ryby. Poza tym rybka
gotowana w parowarze (nawet bez folii) niczym nie ustepuje tej foliowanej z
piekarnika.

Generalnie bardzo polecam. Jesli sie potrawy nie "przetrzyma" to warzywa nie
traca smaku, ziemniaki tez sa calkowicie inne niz gotowane w wodzie
(porownywalne do przyrzadzanych w skorupce).
I do tego zadnych poradnikow nie trzeba - wrzucasz co chcesz zjesc.
Ziemniaki, seler, marchewka, pietruszka, brokul, kalafior, papryka - no i
cebula, czosnek, pietruszka, koperek do smaku. Teraz jeszcze, jesienia,
mamy cukinie i baklazana, ktore nadaja sie do wszystkiego :)

Powodzenia i zdrowia.

PS. nie wiem z jakiego powodu nie mozesz smazyc, jednak jezeli mozesz do
gotowania dodac troche masla, to polecam. Nie dosc, ze wzbogaci smak, to
jeszcze poprawi przyswajanie witaminy A.

@

37. Data: 2016-10-20 21:55:27

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .10.2016 o 20:52 samya <s...@p...onet.pl> pisze:

> Użytkownik "Animka" <a...@t...wp.pl> napisał w wiadomości

> Moze i Ojczyzna, ale grupa przyjazna raczej nie jest, a to takie polskie
> wlasnie... niestety.

Samya, zamiast pomóc Ewie i podpowiedzieć przepisy na potrawy bez smażenia
w formie wideo, sama wpisujesz się w ową nieprzyjazność grupy. Zmieniłaś
tylko adrestów, a to niczego nie zmienia.
Do tego niepotrzebnie próbujesz zrobić z tego cechę narodową.

Jako pierwszy rzucę przykładami takich potraw:
https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#tbm=vid&q=potrawy+
bez+sma%C5%BCenia
Gdyby link się uszkodził w czytniku NNTP, to:
https://goo.gl/77SQU5

Od razu widać, że nawet google ma problemy z takim nieprecyzyjnym pytaniem
i usiłuje podpowiedzieć szersze spojrzenie na temat smażenia.
Pomijając rzeczywiście niezbyt zgrabnie sformułowane pytanie, warto
poprosić Ewę o uściślenie pytania. Chociaż zamiast przepychanki tutaj,
proponuję skorzystać jednak z google.com - łatwiej spytać o konkretną
potrawę "na dziś", niż o "wszystkie potrawy świata bez smażenia".
Ech...

--
Trefniś

38. Data: 2016-10-21 01:04:05

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-10-20 o 20:52, samya pisze:

> Użytkownik "Animka" <a...@t...wp.pl> napisał w wiadomości

> Moze i Ojczyzna, ale grupa przyjazna raczej nie jest, a to takie
> [...]
Teraz to hiena na hienie. Brrr

--
animka

39. Data: 2016-10-21 07:10:13

Od: "samya" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Trefniś" <t...@m...com> napisał w wiadomości
> [...]

tylko adrestów, a to niczego nie zmienia.
Do tego niepotrzebnie próbujesz zrobić z tego cechę narodową.

Obserwuje grupe od kilku dobrych lat.
Czasem nie mam nic do napisania, bo i coz mozna poradzic na tak ogolne
pytanie, jakie zostalo zadane w tym watku.
Wiadomo, ze trzeba uruchomic google i poszukac samemu.
Po co jednak to negatywnie komentowac ?
Wpisy z poradami jak ugotowac ziemniaki tylko zniechecaja do uczestnictwa w
grupie.
Mozna odniesc wrazenie, ze tu tylko "elyta" kulinarna ma prawo glosu,
poniewaz wszelkie watpliwosci i pytania poczatkujacych w tej dziedzinie sa
po prostu wysmiewane.
I w to sie nie wpisuje.

Nie, nie probuje - niestety poczucie "wszechwiedzy" juz od wiekow jest nasza
cecha narodowa.
Staram sie raczej ta nieszczesna ceche zwalczac.
Dlatego nie wysmiewam i nie traktuje lekcewazaco chocby najprostszych pytan.

Pozdrawiam
@

40. Data: 2016-10-21 07:34:01

Od: "samya" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

---

Pytanie jest zbyt ogolne, zeby odpowiedziec sensownie.
Mozna podpowiedziec jakies rozwiazania (Animka zaproponowala parowar i to
moim zdaniem najlepsza propozycja), ale konkretne przepisy to juz trzeba
zostawic inwencji osoby pytajacej :)

Pozdrawiam
@

kiszony seler
Dynia - szaleństwo!
Fresh and dried melon seeds of all kind Wholesale Melon seeds/Egusi FOB Reference Price:US $800 / Metric Ton MOQ : 5 Metric Ton/Metric Tons (Min. Order) Supply Ability: 500 Metric Ton/Metric Tons per Month Terms of payment: 70% advance payment v
Ciasto drożdżowe bez pszenicy
Podroby - serca wieprzowe