Dawne klimaty.

1. Data: 2003-07-02 07:28:20

Temat: Dawne klimaty.
Od: "Marcin" <M...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli ktoś interesyje się starymi przepisami polecam strony :
http://strony.wp.pl/wp/kuchniadomowa/
http://republika.pl/dawnakuchnia/index1.htm

Prosze o komentarze

Marcin M

1. Data: 2003-07-02 18:16:16

Temat: Re: Dawne klimaty.
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Marcin wrote:

> Jeśli ktoś interesyje się starymi przepisami polecam strony :
> http://strony.wp.pl/wp/kuchniadomowa/
> http://republika.pl/dawnakuchnia/index1.htm
>
> Prosze o komentarze
>
> Marcin M

Ladne strony, dobry przepis na rurki francuskie, ktory mam ochote zrobic
w ten weekend. Troche mam malo czasu, zeby przejrzec cala strone, ale w
najblizszym czasie jeszcze zajrze.

Jest tam przepis na Komisbrod. Co to jest?

Magdalena Bassett

1. Data: 2003-07-03 05:57:54

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett <m...@o...com> wrote:
zeby przejrzec cala strone, ale w
> najblizszym czasie jeszcze zajrze.
>
> Jest tam przepis na Komisbrod. Co to jest?

Kommisbrot, chleb komisyjny, po polsku komisniak. (s z akcentem).
Ciemny, zytni chleb, zachowujacy dlugo swiezosc, wypiekany dla zolnierzy
i wiezniow. nazwa pochodzi podobno z czasow wojy trzydziestoletniej,
kiedy Wallensteinowi zabraklo chleba dla wojska i utworzyl komisje,
ktore sciagaly odpowiednie ilosci zboza i nadzorowaly wypiek chleba dla
wojska.

Wladyslaw

1. Data: 2003-07-03 07:26:58

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wladyslaw Los napisał:

> [...]
> kiedy Wallensteinowi zabraklo chleba dla wojska i utworzyl komisje,
> ktore sciagaly odpowiednie ilosci zboza i nadzorowaly wypiek chleba dla

Ojej.
Lekko zburzyles mi moj porzadek ;-)
Bo kolo mnie w sklepie, jest chleb - komisniak wlasnie.
Jest taki kwadratowy, z b. ciemna skorka i ciemnym miazszem.
Jest naprawde b. smaczny i bardzo dlugo zachowuje swiezosc.
Tyle ze na metce wyczytalam ze jest to chleb zytni z domieszka pszenicy.
Znaczy sie ze to nie jest prawdziwy komisniak?

ooo walkie!
o http://walkie.cegla.art.pl
+ Nawet ząb bywa wstawiony

1. Data: 2003-07-03 08:56:07

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

walkie! <w...@w...net.pl> wrote:

> [...]
> Tyle ze na metce wyczytalam ze jest to chleb zytni z domieszka pszenicy.
> Znaczy sie ze to nie jest prawdziwy komisniak?

Mysle, ze domieszka pszenicy tu jest malo istotna. Wazne ci
powiedzialby o nim wojak Szwejk.

Wladyslaw

1. Data: 2003-07-03 16:59:11

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

> [...]
> kiedy Wallensteinowi zabraklo chleba dla wojska i utworzyl komisje,
> ktore sciagaly odpowiednie ilosci zboza i nadzorowaly wypiek chleba dla

Dzieki, teraz juz wiem.
MB

PYCHOTA!!
produkcja wina w domu ???