Dla tych, którym wydaje się, że...

1. Data: 2007-03-07 14:37:08

Temat: Dla tych, którym wydaje się, że...
Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

złożoność otaczającego nas świata da się zamknąć w łatwych do
zapamiętania proporcjach B:T:W:

http://www.dziennik.pl/Default.aspx?TabId=14&ShowArt
icleId=34326

Kilka ciekawych wyjątków:

"Co mają ze sobą wspólnego choroby tak różne jak dżuma i hemochromatoza?
Otóż bakterie Yarsenia pestis, uznawane za przyczynę dżumy, atakują
organizm za pośrednictwem jego własnych komórek odpornościowych:
makrofagów. Jako "furtkę" wykorzystują zgromadzone przez makrofagi
żelazo, które jest ich pożywieniem. Dzięki temu chorobotwórcze bakterie
mogą się szybko rozmnażać. Dr Moalem zwraca uwagę, że sposób
rozprzestrzeniania się dżumy ma związek z opisywaną przez średniowieczne
kroniki charakterystyczną cechą zarazy.
(...)
Otóż u osób z hemochromatozą poziom żelaza w samych makrofagach jest
niższy niż u ludzi zdrowych. Nie stanowili więc oni łatwego łupu dla
śmiercionośnych zarazków. Oznacza to, że wśród szalejącej epidemii dżumy
chorzy na hemochromatozę częściej pozostawali przy życiu i mogli
przekazywać zmutowany gen swemu potomstwu."

"U mieszkańców północnej Europy podwyższony poziom cholesterolu jest
często spowodowany mutacją genu apoE4. Cholesterol jest potrzebny
organizmowi do syntezy witaminy D.

Syntezę uruchamia ekspozycja na promienie słoneczne. Ponieważ w tej
szerokości geograficznej słońce świeci stosunkowo krótko, gen
gwarantujący wyższy poziom cholesterolu mógł zapewniać swym właścicielom
szybszą produkcję witaminy D."

"Wysoki poziom glukozy we krwi ułatwia organizmowi produkowanie ciepła.
Choć nieleczona cukrzyca może prowadzić do śmierci, według teorii dr.
Moalema - stanowi korzystną adaptację do niesprzyjających warunków
klimatycznych. Średnia życia ludzkiego była wówczas [12 tys. lat temu,
czyli u schylku ostatniej epoki lodowcowej] tak krótka (ok. 25 lat), że
nie pozwalała na pełne rozwinięcie się niekorzystnych objawów choroby.
Za to ludzie z cukrzycą mieli większe szanse na doczekanie się potomstwa."

--
Kto zna się na biochemii ten wie że tkanka tłuszczowa tworzy się z
cukrów. Cząsteczki tłuszczu nie są w stanie przeniknąć przez błonę

2. Data: 2007-03-07 14:54:14

Temat: Re: Dla tych, którym wydaje się, że...
Od: "Jeff" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

...i dalej w tym temacie. Czy wiecie, ze :

FOR INUIT CHILDREN, A TRADITIONAL DIET contains 20 mg of elemental calcium per
day, well below the recommended daily intake.

Dzieci Inuitow pozostajace na tradycyjnej diecie spozywaja dziennie tylko 20 mg
wapnia, czyli duzo mniej anizeli sugeruja to zalecane dawki dzienne.
To kolejny przyklad mozliwosci adaptacyjnych czlowieka do danego srodowiska w
ktorym przyszlo mu zyc i ktore to uwarunkowania sa genetycznie przekazywane.
Dla tych dzieci wieksze dawki wapnia w diecie moga byc niekorzystne.

Caly artykul pod linkiem:

http://www.pubmedcentral.nih.gov/articlerender.fcgi?
artid=153683

3. Data: 2007-03-07 17:28:09

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał
w wiadomości news:esmilq$gd6$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
> Kto zna się na biochemii ten wie że tkanka tłuszczowa tworzy się z cukrów.
> Cząsteczki tłuszczu nie są w stanie przeniknąć przez błonę komórkową w

Bądź łaskaw nie wrzucać WSZYSTKICH cytatów do jednego optymalnego wora.
Wszak sam nie lubisz być utożsamiany z niektórymi wegetarianami...
A jeśli nadal celowo będziesz przemilczał autorów cytatów, to się nie
zdziw rewanżem...

Krystyna

4. Data: 2007-03-07 18:00:27

Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Wszak sam nie lubisz być utożsamiany z niektórymi wegetarianami...
> A jeśli nadal celowo będziesz przemilczał autorów cytatów, to się nie

Te cytaty merytorycznie uzasadniają wyższość diety wegetariańskiej nad
wszystkimi innymi...
Pozdrawiam Jurek M.

5. Data: 2007-03-07 18:17:09

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Jurek pisze:

> Te cytaty merytorycznie uzasadniają wyższość diety wegetariańskiej nad
> wszystkimi innymi...

Te cytaty pokazuja jedynie, w jakim stopniu koreluja ze soba: poczucie
wyzszosci intelektualnej nad przeroznej masci "korytkowcami" i
"pastwiskowcami" oraz produkty tegoz intelektu w postaci wykwitow o
charakterze literackim.

--
w glikogenie oprócz cukru mamy dużą ilość tlenu tak, że glukoza może się
spalić bez czekania na tlen z krwi

6. Data: 2007-03-07 18:40:37

Od: "Jeff" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jurek M. napisal:

> Użytkownik "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl> napisał w wiadomości

> Te cytaty merytorycznie uzasadniają wyższość diety wegetariańskiej nad
> wszystkimi innymi.

No i czego sie wstydzicie ? Toz to istny cymes te opty cytaty. To ma szanse
przejsc nawet do historii dietetyki swiatowej..hahahahaha

Jako czlowiek z glowa do biznesu moze pomysl o zalozeniu kabaratu o tematyce
dietetycznej np. o nazwie Optymalniak lub Optymaniak.

Mysle, ze sporo forsy mozesz na tym pomysle zarobic, zwlaszcza ze zwolennikow
tej opty-ideii chyba powoli ubywa i to czesto niestety juz na zawsze:(

Ale musze przyznac obiektywnie, ze w popularyzacji tematu "dietetyka" w Polsce,
nalezy sie wam niewatpliwie palma pierwszenstwa.

Jetescie na pewno pionierami w tej dziedzinie na tak duza skala, ba... nawet
mozna powiedziec, ze swiatowa:)

7. Data: 2007-03-07 18:50:03

Od: "Jurek dAq" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> a écrit dans le
message de news: esmilq$gd6> Za to ludzie z

nie wstydz sie i podaj nawze genow odpowiedzialnych za trzesienia ziemi i
tsunami na oceanie indyjskim :)

> Kto zna się na biochemii ten wie że tkanka tłuszczowa tworzy się z
> cukrów. Cząsteczki tłuszczu nie są w stanie przeniknąć przez błonę
> komórkową w głąb komórki tłuszczowej.
> [Złota Księga Optycytatów]

a moze jakis maly komentarz o diecie wege(scislej weganizm), jako
uniwersalnemu lekarstwu przeciw wszystkim chorobom? W telewizorni o zasiegu
ogolnopolskim to mowili i nawet cudownie wyleczeni sie wypowiadali :))))) .
Ale cytaty wyssane z twojego wege-palca, sa ciekawsze :))))

Jurek

8. Data: 2007-03-07 19:05:27

Od: "Jeff" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jurek z francji napisal:
> [...]
> ogolnopolskim to mowili i nawet cudownie wyleczeni sie wypowiadali :))))) .
> Ale cytaty wyssane z twojego wege-palca, sa ciekawsze :))))

Jurus, sorry, ale tak dlugo dyskutujesz z wegetarianami i jeszcze nie
zauwazyles, ze oni nie twierdza, ze ich dieta jest remedium na wszystkie
ludzkie choroby czy tez, ze jest super odchudzajaca?

Tak twierdza tylko zwolennicy diet niskoweglowodanowych, a juz szczegolnie
zwolennicy opty_diety, czyli diety DK, ktora podobno jest dieta leczaca
przyczynowo nie tylko wszystkie nieuleczalne choroby, ale odchudzajaca raz
i na zawsze danego klienta.

Ponadto zastosowanie tej "cudownej" diety na ogolnopolska, a dalej na
ogolnoswiatowa skale, pozwoli zlikwidowas wszystkie nieszczescia ktore trapia
wspolczesnego czlowieka (!!).

Tako rzecze przeciez wasz Guru. Nieprawdaz?

9. Data: 2007-03-07 19:32:09

Od: "Jurek dAq" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jeff" <j...@a...pl> a écrit dans le message de news:
3...@n...onet.pl...
> Jurus, sorry, ale tak dlugo dyskutujesz z wegetarianami i jeszcze nie
> zauwazyles, ze oni nie twierdza, ze ich dieta jest remedium na wszystkie
> ludzkie choroby czy tez, ze jest super odchudzajaca?

zaniki pamieci, czy pamiec wybiorcza? wlasnie dzisiaj, glosno i publicznie
mowili o tym wlasnie, czego Ty nie wiesz?

> [...]
> przyczynowo nie tylko wszystkie nieuleczalne choroby, ale odchudzajaca raz

no jak widac, nie tylko :)))))

> Tako rzecze przeciez wasz Guru. Nieprawdaz?

to ze Ty masz swietego Guru, to tylko twoj problem. Ja zyje sobie dobrze i
spokojnie bez zadnych(!!!) guru :)))

Jurek

10. Data: 2007-03-07 19:59:20

Od: "Jeff" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jurek a écrit dans le message de news:

> "Jeff" <j...@a...pl> a écrit dans le message de news:
> 3...@n...onet.pl...

> zaniki pamieci, czy pamiec wybiorcza? wlasnie dzisiaj, glosno i publicznie
> mowili o tym wlasnie, czego Ty nie wiesz?

Hmmm...dawno na tamta grupe nie zagladalem, ale wlasnie przed momentem to
zrobilem i nie zauwazylem zadnego postu o tej tematyce ktora powyzej sugerujesz,
a ktory sygnowany by byl data dzisiejsza.

Wyglada na to ze problemy z pamiecia ktore mi przyspisujesz, raczej ciebie
jednak dopadly:)

> no jak widac, nie tylko :)))))

Mijasz sie z prawda.
Zaznaczam w tym miejscu, ze nie jestem wegetarianinem, aby nie byc posadzonym o
stronniczosc.

> to ze Ty masz swietego Guru, to tylko twoj problem. Ja zyje sobie dobrze i
> spokojnie bez zadnych(!!!) guru :)))

Wlasnie sek w tym, ze ja zadnego guru nie mam, w przeciwienstwie do ciebie...

Czy zauwazyles abym bezkrytycznie bronil tutaj jakiejs diety lub ideii
medyczno-dietetycznej ktora wymyslil sobie jakis sprytny facet lub kobieta?

Dieta Herbalife
dieta cambridge
Dzienna porcja
Halibut i inne ryby....