Dlaczego nie ma dalszych badań nad DO... dłuuuugie!

1. Data: 2003-10-15 20:16:18

Temat: Dlaczego nie ma dalszych badań nad DO... dłuuuugie!
Od: "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Do Rukasu - Post z grupy której Ty zapewne nie czytasz. Może wypowiedź
Kwaśniewskiego cokolwiek w tym temacie Ci wyjaśni. Cytuję:
-------------

Dziennik Zachodni nr 184 8 sierpnia 2003 r.

PRAWDA O ŻYWIENIU OPTYMALNYM

Na posiedzeniu Sejmu 10 lipca 2003 r. poseł Andrzej Aumiller zwrócił się z
zapytaniem do ministra zdrowia, dlaczego tak zwane żywienie optymalne
opracowane i propagowane przez dra Jana Kwaśniewskiego nie jest szerzej
stosowane, skoro jest to skuteczna metoda leczenia wielu chorób, co
potwierdzają liczni lekarze z Polski i z wielu innych krajów. Zatem czy nie
powinny być podjęte badania kliniczne nad wpływem diety optymalnej na
chorujących na różne choroby.
W odpowiedzi minister zdrowia podał fałszywe informacje o żywieniu
optymalnym, o badaniach, które już dawno wykonano oraz przedstawił poglądy
pracowników Instytutu Żywności i Żywienia nie mające nic wspólnego z wiedzą.

Fałszywe informacje ministra

Systematyczne oszukiwanie ludzi przez kolejnych ministrów zdrowia i
pracowników Instytutu Żywności i Żywienia od ponad 30 lat spowodowało
ogromne straty biologiczne narodu polskiego i nadal je powoduje.
Obniżanie się wartości biologicznej Polaków postępujące od wielu lat jest
z kolei przyczyną wszystkich trudności społecznych, gospodarczych,
politycznych, również zdrowotnych, obserwowanych od dawna i znacznie
nasilających się w ostatnich latach.
Minister zdrowia powiedział, że w badaniach na ludziach wykonanych w Łodzi
poddano badaniom tylko 13 osób, co nie jest zgodne z prawdą, ponadto
powiedział, że wśród tych pacjentów "nie zaobserwowano jednak żadnych
korzystnych zmian przy stosowaniu tej diety", co jest wierutnym kłamstwem.
Natomiast prawdą jest, że dotychczas w żadnym kraju w żadnej klinice,
w żadnych badaniach nie uzyskano rezultatów bodaj zbliżonych co nieco
do rezultatów uzyskiwanych przy stosowaniu żywienia optymalnego.
Prawda o badaniach nad żywieniem optymalnym jest następująca:

Po gruntownym zapoznaniu się z tematem, już w latach 1966-1968
opracowałem optymalny model żywienia człowieka oparty na prawach
obowiązujących w naukach podstawowych, zgodny z dopiero obecną
wiedzą biochemiczną, który przedstawiłem grupie lekarzy na kursie
w Poznaniu już w 1968 r.
Od tego czasu zasady żywienia optymalnego nie zmieniły się.
Po sprawdzeniu na sobie i rodzinie zacząłem polecać ten model żywienia
chorym w sanatorium, oczywiście tylko tym, którzy byli w stanie zrozumieć
tę wiedzę. A nie było takich wielu.
W 1974 roku napisałem do profesora Juliana Aleksandrowicza, który zaprosił
mnie do Krakowa. Spotkanie z profesorem trwało ponad 8 godzin.
Otrzymałem propozycję pracy w klinice profesora, ale nie zgodziłem się,
gdyż wiedziałem, że muszę być lekarzem od całego człowieka.
Prof. Aleksandrowicz wiele z mojej wiedzy zrozumiał i "przemycił" w swoich
publikacjach. Najważniejsza dla ludzkości informacja przemycona przez Niego
to: "Wszelkie trudności gospodarcze, społeczne, polityczne, a także
zdrowotne mają swoją przyczynę w powszechnie wadliwej strukturze i czynności
mózgów ludzkich, które są spowodowane czynnikami ekologicznymi" i "Nie ma
nieuleczalnie chorych, niedostateczną jest tylko nasza wiedza".
Rozwiązanie jest proste. Trzeba tylko znać te czynniki ekologiczne, których
poznanie nie było dla ludzi możliwe właśnie z powodu powszechnie wadliwej
struktury i czynności mózgów u wszystkich (prawie) ludzi, w tym wszystkich
polityków, ekonomistów i uczonych. Trzeba te czynniki usunąć,
co jest łatwe i tanie. Dotąd obowiązujące we wszystkich dziedzinach
ludzkiego życia powiedzenie, że rzeczą ludzką jest błądzić, a powinno być:
rzeczą ludzką jest wiedzieć.

Pochwały profesora Aleksandrowicza

Prof. Aleksandrowicz wydał bardzo pozytywną opinię o mnie i mojej pracy pt.
"Wpływ odżywiania na biologiczną i kulturową ewolucję człowieka", o której
napisał, że "stanowi ona zdecydowane wzbogacenie nauki o żywieniu człowieka,
a ponadto przedstawia duże wartości praktyczne".

Żywienie optymalne osobiście zastosował premier Piotr Jaroszewicz i okazało
się ono na tyle dobre, że w dniu 25 października 1974 r. premier zwrócił się
do ministra nauki, szkolnictwa wyższego i techniki oraz ministra zdrowia,
pisząc: "Jak mi wiadomo, Lekarz Kwaśniewski opracował metodę
odżywiania, którą stosuje w profilaktyce i leczeniu niektórych chorób
cywilizacyjnych, osiągając udokumentowane rezultaty... (premier widział te
rezultaty). W związku z powyższym proszę Obywateli Ministrów o powołanie
komisji specjalistów złożonej przynajmniej w połowie z przedstawicieli
świata nauki wskazanych przez lek. Kwaśniewskiego, która mogłaby
obiektywnie orzec, czy i w jakiej mierze podjęte przez niego badania powinny
być kontynuowane - Piotr Jaroszewicz".

W dniu 29 listopada 1974 r. zarządzeniem obu ministrów powołano taką komisję
w składzie: przewodniczący - prof. Julian Aleksandrowicz, członkowie:
prof. Stanisław Berger, prof. Zygmunt Ewy, doc. Stanisław Haduch, prof.
Mieczysław Kędra, doc. Świętosław Ziemlański, mgr inż. Krzysztof Gutman.
Komisja zaleciła przeprowadzenie badań na zwierzętach. Minister nauki
przeznaczył 7 milionów złotych na badania, ale długo nie mogłem znaleźć
uczonego, który by zechciał takie badania przeprowadzić. Po kilku latach
wykonano badania pod kierunkiem prof. Stanisława Bergera. Badano trzy grupy
zwierząt: karmione żywieniem optymalnym , dietą lotników wojskowych i paszą
hodowlaną.
Stwierdzono, że najbardziej korzystny rozwój zwierząt wystąpił na żywieniu
optymalnym, że średnia waga mózgów tych zwierząt była o 8 % wyższa
niż u zwierząt na diecie lotników wojskowych i na paszy hodowlanej, zdolność
uczenia się zwierząt była wyższa na żywieniu optymalnym o 40% w porównaniu
do zwierząt na diecie lotników. W mózgach zwierząt żywionych optymalnie
występował najwyższy poziom związków fosforowych aktywnych, DNA,
RNA i tłuszczów, czyli przysłowiowego oleju w głowach.
Następne dwie prace na zwierzętach wykonano pod kierunkiem
prof. Henryka Rafalskiego, w których udowodniono, że żywienie optymalne
ma wybitne działanie przeciwmiażdżycowe u zwierząt i szybko leczy miażdżycę
u zwierząt doświadczalnych.
W tym czasie opublikowano prace o podobnych rezultatach z badań na ludziach.
Autor Czech-Jureczko w pierwszej pracy stwierdził, że długoletnie stosowanie
diety Sippy'ego u chorych na chorobę żołądka i dwunastnicy powodowało
rzadsze występowanie miażdżycy, a w drugiej pracy, że ta dieta powoduje
ustępowanie zmian miażdżycowych u ludzi. A dieta Sippy'ego to do 0,5 litra
śmietany 30% na dobę.

Po odejściu z polityki Piotra Jatoszewicza, mimo zaleceń komisji nakazującej
wykonanie badań na ludziach chorych, badania te były wstrzymywane przez
ministra zdrowia, a szczególnie przez Instytut Żywności i Żywienia.

Co wynika z badań

Drugim politykiem, który ze względu na ciężkie choroby prosił mnie o pomoc,
był były przewodniczący Rady Państwa, marszałek - Marian Spychalski.
To dzięki jego interwencji minister Janusz Wieczorek nakazał podjęcie badań
na ludziach. Badania te wykonało 11 profesorów i docentów wraz z zespołami,
pod kierunkiem prof. Henryka Rafalskiego (przewodniczący sejmowej Komisji
Zdrowia dwóch kadencji). Minister zdrowia podał fałszywą informację, że w
badaniach brało udział tylko 13 chorych.
Minister zdrowia podał też inne fałszywe informacje mówiąc:
"Nie zaobserwowano jednak żadnych korzystnych zmian przy stosowaniu tej
diety". W raporcie końcowym z badań prof. Rafalski pisał:
1. "Dieta niskowęglowodanowa przestrzegana przez okres 3 i 6 miesięcy
spowodowała istotne obniżenie ciężaru ciała u badanych mężczyzn.
2. Spowodowała istotne obniżenie wskaźnika procentowej zawartości tłuszczu.
3. Nie spowodowała obniżenia wskaźnika masy mięśniowej.
4. Dieta niskowęglowodanowa przestrzegana przez 6 miesięcy nie spowodowała
uchwytnych niekorzystnych zmian w stanie zdrowia (ocenianego na podstawie
zespołu licznych badań laboratoryjnych i klinicznych).
5. Spowodowała uchwytne korzystne zmiany w stanie zdrowia badanych mężczyzn.
Zaliczyć do nich należy m.in. (poza zmniejszeniem ciężaru ciała)
a) poprawę sprawności fizycznej
b) poprawę wydolności narządu krążenia
c) zmniejszenie natężenia choroby wieńcowej
d) poprawę sprawności narządu oddechowego.
6. W okresie 6 miesięcy przestrzegania diety nie ujawniły się u badanych
mężczyzn objawy ketozy, hipercholesterolemii oraz hiperurikemii (które
stanowią główne zastrzeżenia przeciw stosowaniu diety niskowęglowodanowej).
7. Uzyskane wyniki badań nad wpływem diety niskowęglowodanowej na stan
zdrowia nie przeczą, a raczej przemawiają za celowością dalszych badań w tym
kierunku".

Zarzucony plan

W recenzji tej pracy przesłanej do prof. H.Rafalskiego dnia 1.04.1981 r.
prof. Jan Hasik napisał m.in.: "Badania ujęto bardzo szeroko... Ostatecznie
stwierdzono
u większości poprawę obiektywną i u WSZYSTKICH subiektywną ocenianego
stanu zdrowia... Dotychczasowe badania pozwalają stwierdzić, że stosowana
dieta nie jest szkodliwa. Winna nastąpić kontynuacja badań u chorych...
Opracowanie, które w Polsce jest nowatorskie, przedstawia dużą wartość,
budzi duży szacunek pracowitością i ilością wykonanych badań oraz pozwala
sądzić, że ich kontynuacja pozwoli na pewniejsze i ostateczne sformułowanie
niezwykle interesujących wniosków".
W drugiej recenzji prof. Jan Tatoń pisał:: "Zakres bezpośrednich celów
badawczych, a także zmiennych niezależnych (11) i zależnych (kilkadziesiąt)
był szeroki. Organizacja badań dobrze przemyślana. Wykonanie badań nie budzi
zastrzeżeń. Bardzo dobrze opracowano dokumentację badań... Sądzę, że badania
te należałoby kontynuować".
Ułożony i zatwierdzony na lata 1981-1985 rozległy plan badań na dużych
grupach chorych na różne choroby, na wykonanie którego minister nauki
zarezerwował środki, nie zostały podjęte, a zarezerwowane pieniądze
przeznaczono nie na badania chorych, a raczej na "badania" członków
solidarności.
W Centrum Żywienia Optymalnego w Jastrzębiej Górze przebywało ponad
5000 chorych z Polski i kilkunastu innych krajów przez 2 lub więcej tygodni.
Czyli łącznie 192 lata. W tym chorych na cukrzycę typu I i typu II było
ponad 800.
Ponad 90% chorych na obie postacie cukrzycy zostało wyleczonych z uzyskaniem
prawidłowych poziomów glukozy we krwi, z odstawieniem insuliny i (lub) leków
doustnych, u pozostałych też zaobserwowano poprawę stanu zdrowia, ze
zmniejszeniem dawek insuliny lub leków doustnych. Zarówno u wyleczonych,
jak i tych z poprawą, zaobserwowano ustępowanie innych chorób towarzyszących
cukrzycy, a spowodowanych tą samą co cukrzyca wspólną przyczyną wyższą.
W roku 1999 pełny koszt obu cukrzyc w USA oceniono na 98 miliardów dolarów
rocznie. Uwolnienie Polaków od cukrzycy byłoby możliwe o kilku miesiącach.

Wiedza przeciw chorobom

Medycyna nie zna faktycznej przyczyny prawie żadnej choroby. Brak znajomości
przyczyn chorób uniemożliwia ich skuteczne leczenie, bowiem tylko leczenie
przyczynowe skuteczne być może.
"Mój Boże, pan wie" - napisał do mnie były chory. Wiem, że żywienie
optymalne jest leczeniem przyczynowym we wszystkich (prawie) chorobach
ludzkich.
Jego powszechne wprowadzenie usunęłoby obecną "powszechnie wadliwą strukturę
i czynność mózgów" Polaków, uwolniło ich od wszystkich (prawie) chorób,
pozwoliłoby na zbudowanie rozumnego, zdrowego, bogatego społeczeństwa
w oparciu o WIEDZĘ , która przecież w Polsce się zrodziła.

Jan Kwaśniewski
---------------------------------------------Koniec cytatu.

Krystyna

2. Data: 2003-10-16 11:43:15

Temat: Dlaczego nie ma dalszych badań nad DO...
Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bmk9uk$do5$1@news.onet.pl...
> [...]
cukrzycy, a spowodowanych tą samą co cukrzyca wspólną przyczyną wyższą.

Chciałbym aby te wypowiedz Kwaśniewskiego skomentowali lekarze leczący
cukrzyce.
Nie wydaje mi się aby Kwaśniewski te informacje wyssał sobie z palca.
Przy dzisiejszej ciętości mediów i łatwości sprawdzania rożnych informacji,
gdyby wciskał lipę , dziennikarze juzby go dawno roznieśli.
Przecież są rejestry kto przebywał w Arkadii z jakimi chorobami, ich adresy
, telefony, łatwo sprawdzić.

Odezwijcie się lekarze, jeśli Kwaśniewski pisze nieprawdę podajcie go
natychmiast do sadu a jeśli pisze prawdę to wyciągnijcie wnioski, inaczej wy
powinniście się znaleźć w sadzie. Jeśli Kwasniewski pisze rzeczywiście
prawdę to Was , lekarzy, leczących cukrzyce
dotychczasowymi metodami powinno się pozbawić praw leczenia.

3. Data: 2003-10-16 12:07:50

Temat: Re: Dlaczego nie ma dalszych badań nad DO...
Od: "damatal" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> prawdę to Was , lekarzy, leczących cukrzyce
> dotychczasowymi metodami powinno się pozbawić praw leczenia.

W razie potrzeby dysponuje adresami i telefonami kilku osob wyleczonych z
cukrzycy w moim oddziale OSBO. Wyleczonych w domu i tylko ŻO!!!

4. Data: 2003-10-16 12:09:25

Temat: Re: Dlaczego nie ma dalszych badan nad DO... (was: Dlaczego nie ma dalszych bada? nad DO...)
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 16 Oct 2003 13:43:15 +0200, Tomasz wrote:

[...]
> Odezwijcie się lekarze,[...]

Spadaj, trollu.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)

5. Data: 2003-10-16 12:16:38

Od: "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> prawdę to Was , lekarzy, leczących cukrzyce
> dotychczasowymi metodami powinno się pozbawić praw leczenia.

Otóż to. Na terenie Polski powstało już mnóstwo Arkadii, mają swoje adresy,
łatwo je zlokalizować i zweryfikować całą prawdę o diecie optymalnej.
DLACZEGO wszyscy eksperci-krytykanci nie nawiedzą tych miejsc?
DLACZEGO dziennikarze nie sprawdzą na miejscu jak to faktycznie wygląda,
a jednocześnie mają tyle do powiedzenia. Bez sprawdzania u źródła!

--
Krystyna*Opty* [DO] od 06.1998 r.

Wszyscy umieją krytykować.

6. Data: 2003-10-16 13:24:34

Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Bieniek" <a...@s...re.invalid> napisał

> Spadaj, trollu.

Rozumiem , że przyjmujesz do wiadomości prawdziwość stwierdzeń
Kwasniewskiego
co do ilosci wyleczonych z cukrzycy przy pomocy DO i tak cie zatkało że nie
masz żadnych merytorycznych argumentów oprócz bluzgania?

7. Data: 2003-10-16 14:12:07

Od: "Krzysztof (Suzuki Nakai)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

-------------
> tygodni.
> uzyskaniem
> leków
> towarzyszących

> informacji,
Przypuszczalnie wpływ cylistów. Albo inny spisek.

--
Krzysiek, EBP
Każdy trudny problem ma proste błędne rozwiązanie

8. Data: 2003-10-16 19:24:44

Od: "Adamus" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rownie dobrze mozesz zapytac - dlaczego nie ma dalszych badan nad czestoscia
zmiany skarpet a poziomem bilirubiny we krwi...

Użytkownik Tomasz <t...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bmm0aq$5h0$...@n...onet.pl...

9. Data: 2003-10-17 06:17:22

Od: "Jadarek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> prawdę to Was , lekarzy, leczących cukrzyce
> dotychczasowymi metodami powinno się pozbawić praw leczenia.

:-))))))))))))))))))))))))))

Witaj w klubie.... zdziwionych !!! ;-)

Pozdrawiam

"Jadarek" - Dariusz Kral ("zdziwiony" od ponad czterech lat !)

10. Data: 2003-10-17 06:52:20

Temat: Re: Dlaczego nie ma dalszych badan nad DO...
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 16 Oct 2003 15:24:34 +0200, Tomasz wrote:

> [...]
> co do ilosci wyleczonych z cukrzycy przy pomocy DO i tak cie zatkało że nie
> masz żadnych merytorycznych argumentów oprócz bluzgania?

Miałem się nie odzywać, ale:
1. GDZIE w sentencji "spadaj trollu" widzisz bluzganie?
"Spadaj" nie jest słowem wulgarnym. Troll to ogólnie przyjęty termin
oznaczający prowokatora, o pejoratywnym wydźwięku, ale doskonale
pasujący do jakości i tematyki wypowiedzi.
2. Czytałem fragmenty książeczek Kwaśniewskiego. To w większości bełkot
sprzeczny nie tylko z współczesną wiedzą medyczną, ale i zdrowym
rozsądkiem.
3. Przedstawianie obserwacji kilkuset pacjentów przez tydzień jako
kilkuset lat obserwacji zjawiska jest grubym nadużyciem i świadczy o
braku podstawowej wiedzy biologicznej, medycznej i statystycznej

Powtórzę zatem: spadaj trollu.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)

Co jest zlego w bialku z jajka