Podejście do zmiany żywienia cz. 1.

1. Data: 2003-10-14 17:56:54

Temat: Podejście do zmiany żywienia cz. 1.
Od: Eulalka <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję wszystkim za linki do MM. Poczytałam, wydrukowałam i dziś na
śniadanko razowiec zamiast bułeczek. Eh , że też ja się obok piekarni
chowałam :-( Razowca nie cierpię, ale przeboleję i spróbuję się
przyzwyczaić. mam pytanie do osób stosujących MM. Pytanie banalne, acz
ponoć nie ma głupich pytań....

Nigdzie wśród wytycznych produktów nie znalazłam masła. Czy to znaczy,
że się go nie używa? Z czym więc zrobić sobie kanapkę do pracy? Czy do
kanapki to jedynie tuńczyk, czy mogę też jakąś chudą krakowską drobiową?

Czy smażyć mogę na oleju rzepakowym, czy tylko na oliwie z oliwek? A
może w ogóle bez tłuszczu? Czy brokuły tudzież kalafiora mogę
potraktować odrobiną masła z bułką tartą?

Tyle mi się nasunęło po dzisiejszych 3 posiłkach. Pewnie "w praniu"
wyjdą i inne zapytania. Może ktoś byłby tak dobry i na priw sie
skontaktował, bym grupy lamerskimi pytaniami nie zaśmiecała (bo tu
raczej problemy natury egzystencjalnej poruszacie).

Pozdrawiam
Eulalka

2. Data: 2003-10-14 20:35:00

Temat: Odp: Podejście do zmiany żywienia cz. 1.
Od: "Kafka" <i...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> śniadanko razowiec zamiast bułeczek. Eh , że też ja się obok piekarni
> chowałam :-( Razowca nie cierpię, ale przeboleję i spróbuję się

Najlepiej byloby sie przyzwyczaic do braku chleba ;) No chyba ze jestes od
razu w fazie II ;-)

> Nigdzie wśród wytycznych produktów nie znalazłam masła. Czy to znaczy,
> że się go nie używa? Z czym więc zrobić sobie kanapkę do pracy? Czy do
> kanapki to jedynie tuńczyk, czy mogę też jakąś chudą krakowską drobiową?

Ogolnie zasada jest taka: jesli weglowodan o IG > 35 to nie laczymy z
tluszczem.
Chleb z zasady ma IG>35, wiec maslo sie nie nadaje do chleba. Mozesz zjesc
jajecznice na masle, ale to jest posilek tluszczowy wiec juz bez chleba ;)
Jak tluszcze to najlepiej tylko z zielonymi warzywami (takie o IG<22).

> Czy smażyć mogę na oleju rzepakowym, czy tylko na oliwie z oliwek? A
> może w ogóle bez tłuszczu?

Nie wiem jak z olejem rzepakowym, ale na oliwie z oliwek mozna.

> Czy brokuły tudzież kalafiora mogę
> potraktować odrobiną masła z bułką tartą?

Maslem tak, ale bulka tarta juz nie - bulka to weglowodan o wysokim IG.
No i jak brokuly z maslem, to juz najlepiej tylko miesko do tego, jajka itp.
Ryz, makaron odpada.

> Może ktoś byłby tak dobry i na priw sie
> skontaktował, bym grupy lamerskimi pytaniami nie zaśmiecała (bo tu
> raczej problemy natury egzystencjalnej poruszacie).

;) No tak, to niestety prawda - grupa dieta, a takie tematy... Ale jak
najbardziej polecam grupe. Ostatnio tu sie tak DO zrobilo, ze az strach -
przyda sie odswiezyc MM ;))

Pozdr
Kafka chwilowo bezdietna

3. Data: 2003-10-14 20:44:17

Temat: Re: Podejście do zmiany żywienia cz. 1.
Od: "Hoody" <jcs[usun to]@o2 atuwstawkropke pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Eulalka" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> śniadanko razowiec zamiast bułeczek. Eh , że też ja się obok piekarni
> chowałam :-( Razowca nie cierpię, ale przeboleję i spróbuję się

To dobrze ze go nie cierpisz, bo razowiec odpada niestety...
W Polsce miano "razowca przypisuje sie wszelkim odmianom
ciemnego pieczywa, najczesciej wzbogacanego karmelem.
Zgodny z MM jest wylacznie chleb Z PELNEGO PRZEMIALU,
taki mozna kupic najczesciej na wage (albo na centymetry) :)

Pozdrawiam
Hoody

4. Data: 2003-10-14 21:10:07

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kafka" <i...@n...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> ;) No tak, to niestety prawda - grupa dieta, a takie tematy... Ale jak
> najbardziej polecam grupe. Ostatnio tu sie tak DO zrobilo, ze az strach

Bywały czasy, że królowało MM. Będzie w przyszłości królowało DO :)
MM jest naturalnym przedszkolem do DO :)

Pozdrawiam
Leszek

5. Data: 2003-10-14 21:12:44

Od: Eulalka <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Hoody napisał:

> [...]
> Zgodny z MM jest wylacznie chleb Z PELNEGO PRZEMIALU,
> taki mozna kupic najczesciej na wage (albo na centymetry) :)

No pięknie :-( Nie dość, żę jakieś indeksy glikemiczne muszę sprawdzac,
to jeszcze chleba mam nie jeść. Na czym niby mam wytrzymać 10 godzin w
pracy, gdzie nie ma jak jajecznicy usmażyć (chyba że ktoś ma patent jak
to zrobić w mikrowelce)?

Pytam zupełnie poważnie. Przymierzam się do diety, bo mam dość uczucia
wilczego głodu, ale przez 10 godzin muszę coś zjeść.
A poza tym gdzie w Gdyni kupić chlep na metry? (na wagę też może być)?

Eulalka

6. Data: 2003-10-14 23:53:28

Od: Vroobelek <V...@y...iq.NOWYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stało się to Tue, 14 Oct 2003 22:44:17 +0200, gdy "Hoody" <jcs[usun
to]@o2 atuwstawkropke pl> napisał:

> [...]
>Zgodny z MM jest wylacznie chleb Z PELNEGO PRZEMIALU,
>taki mozna kupic najczesciej na wage (albo na centymetry) :)

Jeśli chleb jest na mące żytniej (niezależnie od przemiału) bez
domieszki pszennej lub "razowej" to będzie miał niższe IG, około 55.

Jadam np. chleb pełnoziarnisty Schulstada i pytlowy SPC. Jednak według
tablic Mendozy, praktycznie każdy chleb ma IG >50 (do 90) czyli w I
fazie należałoby je odrzucić.

Z własnego doświadczenia wiem, że odrzucenie chleba pszennego i
przejście na pełnoziarnisty i chrupką Vasę (o bardzo niepewnym IG)
bardzo mi pomogło.

Znalazłem też u Mendosy coś takiego:
"chleb jęczmienny gruboziarnisty (70% ziarna)" z IG 39.
co to za monstrum?

pzdr
vr.

7. Data: 2003-10-15 00:46:16

Od: "Creed" <a...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.alicja.love.prv.pl

8. Data: 2003-10-15 07:00:28

Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wilczego głodu, ale przez 10 godzin muszę coś zjeść.
> A poza tym gdzie w Gdyni kupić chlep na metry? (na wagę też może być)?

Jajecznice musisz zjeść rano przed wyjsciem do pracy ;)) bo w mikrofalówce
się nie uda ;))))
powodzenia !!

Slawek

9. Data: 2003-10-15 17:58:56

Od: Eulalka <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik slawek napisał:

> Jajecznice musisz zjeść rano przed wyjsciem do pracy ;)) bo w mikrofalówce
> się nie uda ;))))

Ale co dalej?

Chyba muszę coś wyjaśnić.... Ja dużo jem. Śniadanie 4 kanapki lub 2
bułki, o 11.00 - drugie śniadanie (ilościowo tyle samo), przed 15 już
mnie skręca, więc zapiekanka, jogurt i pół chałki, po 17.00 obiad
(jednodaniowy: mięcho, ziemniaki, surówka), ok 22,00 kolacja - 3 jajka
sadzone i ze 2 bułki.
Takie ilości wrzucam w siebie od lat i BMI mam 23.
Nie mogę teraz zjeść rano jajecznicy (choćby i z 15 jaj) bo o 12 i tak
będę już głodna :-(
Nie wiem czemu tak jest - moje córki mają tak samo - starsza ma 11 lat,
158 cm wzrostu i waży 35 kg (niedowaga), zjada na śniadanie 3 bułki z
dżemem, miodem, nutellą, serem (wędlin nie lubi), obiad w szkole, o
17.00 drugi obiad w domu, o 20.00 kolacja (pół chleba w kanapkach
potrafi wrąbać).

Ja wiem, że niektórzy tak jedząc wyglądaliby jak pulpety, ale na nas to
jakoś specjalnie nie działa.
MNie wkurza to uczucie głodu - mogę przejść na dietę, ale nie będę się
głodzić.
Możę wystarczy na początek jak zamienię biały chleb na razowiec bez
polepszaczy (taki akurat u mnie można kupić) i zrezygnuję z ziemniaków?

Nie ma opcji dla takich co tylko "trochę" chcą byc na diecie? Chudnąć
nie muszę, ale na ten skutek uboczny się nie obrażę (ale tylko 5 kg,
potem to już kościeja zaczynam przypominać).

Eulalka

10. Data: 2003-10-16 07:49:48

Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mnie skręca, więc zapiekanka, jogurt i pół chałki, po 17.00 obiad
> (jednodaniowy: mięcho, ziemniaki, surówka), ok 22,00 kolacja - 3 jajka

Zjedz jajecznice z 5 jaj na połowie kostki masła i zagryź małą kromeczką
razowca i następny posiłek to będzie kolacja ;)) patrząc na bułke zrobi ci
się niedobrze , ja od 2 lat 7,30 jadam żółtkownice z 4 żółtek na łyżce
smalcu (20g) i 30g boczku i w zasadzie głodny jestem dopiero około 15,00 ale
wytrzymuję spokojnie do 19,00 bo wtedy jem obiad , jeśli zjadasz
duzo cukru (bułki , dżem itp. ) to normalnie napedzasz sobie apetyt , masz
skoki cukru i po pewnym czasie spadki tak zwane hipoglikemie , to znaczy że
prawie cały cukier w twojej krwi został spalony i mózg pobudza twój apetyt
gdyż potrzebuje cukru , nie tyjesz bo masz taka "konstrukcje" czyli geny
;))) które radzą sobie z produkcją odpowiednich enzymów do spalania cukrów i
tłuszczy z nich produkowanych , ale jak widzisz nie jest to stan komfortowy
, ciągle jesz i ciągle jesteś głodna , a jak to zwykle bywa z wiekiem różne
elementy mogą stracic swoją dawną sprawnośc i sytuacja będzie szła w gorszą
strone :(

Slawek

Dziś w Trójce o diecie Kwaśniewskiego
polecam fanom atkinsa i kwasniewskiego