Do początkujących optymalnych.

1. Data: 2006-04-20 18:27:53

Temat: Do początkujących optymalnych.
Od: "Grzegorz Chojnacki" <g...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czuje sie w obowiązku napisac tego posta - może komuś pomoże.

Byłem przez ok 3 miesiące "optymalnym" zasady na podstawie książki p.
Kwasniewskiego - bardzo miła dieta (smaczne posiłki)choć bardzo radykalna.

Po 3 - 4 miesiacach zaczeło mnie boleć w okolicach serca. Takie tempe
przeciągłe bóle nie za mocne ale trwało to po parę godzin dość nieregularnie
ale dosyc często. Nigdy wcześniej nie miałem czegoś podobnego (trzydzieści
sześć lat zdrowy facet).
Po miesiącu jak byłem juz nie na żarty przestraszony dałem sobie spokój z tą
dietą.
Bóle powoli zaczeły przechodzić az gdzieś po ok miesiącu- półtorej ustały
zupełnie.

Nie wiem może ja się do tej diety nie nadaję - nie twierdzę że jest zła,
twierdze tylko że mi zaszkodziła w sposób bardzo wyraźny. Może z czasem bym
sie do tej diety zaadaptował ale uwieżcie że to nie było jakieś tam
skrobanie - jestem przekonany że raczej skończył bym zawałem.

2. Data: 2006-04-20 18:50:30

Temat: Re: Do początkujących optymalnych.
Od: "slawek" <s...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Chojnacki" <g...@W...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:e28jr9$9ib$1@inews.gazeta.pl...
> [...]

> sie do tej diety zaadaptował ale uwieżcie że to nie było jakieś tam
> skrobanie - jestem przekonany że raczej skończył bym zawałem.

Brumbak że też cię jeszcze tutaj nie widzieli ;)

--
" jestes dla mnie przykladem polglowka, i
nie wnikam w to, czy masz tak od urodzenia, od picia chlorowanej wody,

3. Data: 2006-04-20 22:42:04

Od: "Adrian" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sie do tej diety zaadaptował ale uwieżcie że to nie było jakieś tam
> skrobanie - jestem przekonany że raczej skończył bym zawałem.

Zawałem raczej nie - natomiast brak węglowodanów może powodować skurcze,
bóle itp.

4. Data: 2006-04-21 07:58:55

Od: "Grzegorz Chojnacki" <g...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Brumbak że też cię jeszcze tutaj nie widzieli ;)

Nie znam człowieka niestety.

5. Data: 2006-04-21 08:02:08

Od: "Grzegorz Chojnacki" <g...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zawałem raczej nie - natomiast brak węglowodanów może powodować skurcze,
> bóle itp.

Wydaje mi sie że raczej nie - ściśle przestrzegałem zaleceń - piekłem
chlebek jajeczny - uważałem na proporcje.

Mam pytanie do ludzi stosujących tą dietę - was nic nie boli?
Może mieliście jakieś dolegliwosci podczas okresu adaptacji ?

6. Data: 2006-04-21 08:36:04

Od: "corona" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz Chojnacki" <g...@N...gazeta.pl> > Mam pytanie do ludzi
stosujących tą dietę - was nic nie boli?
> Może mieliście jakieś dolegliwosci podczas okresu adaptacji ?

Jak dla mnie to ta dieta jest mi troche za bardzo karkolomna. Walesa chwalil
ja bardzo tez w mediach (schudl)ale jakos mnie ona przeraza.

7. Data: 2006-04-21 09:25:21

Od: "Grzegorz Chojnacki" <g...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak dla mnie to ta dieta jest mi troche za bardzo karkolomna. Walesa
chwalil
> ja bardzo tez w mediach (schudl)ale jakos mnie ona przeraza.

Ale też dużo obiecuje.
I jest radykalna.
I cholernie smaczna jak się człowiek przyzwyczai.

Niestety po moich doświadczeniach już do niej nie wróce - zależy mi na
zdrowiu. Jak ktoś chce ją stosować to niech to weżmie pod uwagę. Mój organizm
tak na nią zareagował choć dla innego może nie będzie szkodliwa. Nie wiadomo.
Może efekt pojawi się dopiero po 10 latach.

8. Data: 2006-04-21 11:33:27

Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sie do tej diety zaadaptował ale uwieżcie że to nie było jakieś tam
> skrobanie - jestem przekonany że raczej skończył bym zawałem.

Dotychczasowe badania kliniczne nie potwierdzily szkodliwosci diety
optymalnej nawet w najmniejszym stopniu.
Dolegliwosci wynikaja tylko z bledow w stosowaniu diety.
Pozdrawiam jurek M.

9. Data: 2006-04-21 11:35:03

Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Chojnacki" <g...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:e2a8e0$pl1$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
> wiadomo.
> Może efekt pojawi się dopiero po 10 latach.

Zebys mnie dobrze zrozumial, ja Ciebie nie przekonywalem swoim przykrotkim
postem tylko stwierdzalem fakty.
Pozdrawiam Jurek M.

10. Data: 2006-04-21 14:44:37

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

j...@n...pl pisze:

> Dotychczasowe badania kliniczne nie potwierdzily szkodliwosci diety
> optymalnej nawet w najmniejszym stopniu.

Tzn. ktore? Te sprzed 30 lat? Nie wnikajac nawet w ich mierna skale (ile
bylo tych osob? Wypadlo chociaz po jednej na kazda z tych kilkunastu
uczonych glow, ktore badanie przeprowadzaly?) nalezy pamietac, ze
proporcje BTW opisywane przez Kwasniewskiego kiedys roznily sie
zasadniczo od tych, jakie optymalni stosuja obecnie.

http://dr-kwasniewski.pl/?id=2&news=32

"Dieta, którą nazwałem "optymalną", zawiera główne składniki odżywcze w
proporcjach: białko l, tłuszczowe 1-2, cukier 0,3. Dieta optymalna
oparta jest głównie na produktach pochodzenia zwierzęcego, na
pełnowartościowym białku i najbardziej wydajnym źródle energii, jakim są
tłuszcze zwierzęce, nasycone, twarde."

Jak widac, wspolczesna dieta Kwasniewskiego zawiera 2 razy wiecej
tluszczu w stosunku do bialka oraz dwa razy wiecej weglowodanow w
stosunku do bialka niz dieta, ktora lansowal 30 lat temu. Skoro badania
z lat 70. XX wieku sa jedynymi badaniami nad dieta Kwasniewskiego, to
niestety dotycza jakiejs innej diety "optymalnej", a nie tej znanej obecnie.

Slim Fast
Pseudonaukowa ściema żywieniowców
monodieta ryzowa
Czego to ludzie jeszcze nie wymyślą...