Dobra i trwała patelnia na płytę elektryczną ?

1. Data: 2008-12-06 16:49:36

Temat: Dobra i trwała patelnia na płytę elektryczną ?
Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szukam dużej patelni (28cm), głębokiej (5cm), z pokrywką która będzie używana na
płycie elektrycznej (indukcyjna i rezystancyjna). Przyzwyczaiłem się do patelni
z powłokami zapobiegającymi przyleganiu i pewnie byłoby mi trudno się z nimi
rozstać.
Moje stare patelnie (na których specjalnie nie oszczędzałem ale też nie wydałem
na nie za dużo) wszystkie po jakimś czasie zaczynają mieć wypukłe dno co w
przypadku płyty elektrycznej nieindukcyjnej powoduje że nadają się do wyrzucenia
bo smaży się na tym upiornie.

Jeżeli używacie od dłuższego czasu patelni która się sprawdza i nie robi wypukła
podrzućcie proszę jakieś namiary na producenta / model - chciałbym w końcu kupić
coś na dłużej :-)

TomekD

2. Data: 2008-12-06 16:51:35

Temat: Re: Dobra i trwała patelnia na płytę elektryczną ?
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"TomekD" <t...@p...onet.pl> wrote in message

Wok - ale elektryczny.

3. Data: 2008-12-06 19:22:57

Od: "Lukasz" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "TomekD" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Przyzwyczaiłem się do patelni z powłokami zapobiegającymi przyleganiu i
> pewnie byłoby mi trudno się z nimi rozstać.

http://www.lookcookware.is/products.asp

po pótora roku cały czas jest ok. Płaski spód, powłoka nie odchodzi i się
nie rysuje.Mamy model Fry Pans 28 cm (chyba, dostaliśmy w prezencie i nie
pamiętem) ale są też wersje głębokie. Nie wiem czy można myć w zmywarce i
jak to wpływa na powłokę - ja nie myję

lukasz

4. Data: 2008-12-06 22:48:07

Od: "BUNIEK" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeżeli używacie od dłuższego czasu patelni która się sprawdza i nie robi
> wypukła podrzućcie proszę jakieś namiary na producenta / model - chciałbym
> w końcu kupić coś na dłużej :-)

Nie wiem czy spelni wszystkie twoje wymagania nie ma w komplecie pokrywki
ale moze jest jako dodatek w koncu TEFAL to nie byleco.

http://www.allegro.pl/item495038843_indukcyjna_patel
nia_tefal_privilege_28_cm_indukcja.html

Uzywam tego modelu patelni od jakiegos czasu jak sie zrysuje kupuje kolejna
sa od 24 do 28 cm grba solidna patelnia z prawdziwa powloka
nieprzywierajaca - jajka bez oleju prosze bardzo potem recznik papierowy i
czysta !!!. Trzyma cieplo jak sie nagrzeje to zakladam ze jajecznice zrobisz
w pokoju.
Pracuje na indukcji.

Wada dosc ciezka i moze byz uzyta przez kobiete jako podkreslenie racji :)
:)
Generalnie wyrob polecam i ceny znosne, ja poprostu lubie na niej cos
pichcic.
upewnij sie ze to taki model o ile pamietam to raczka ma wtloczony srebrny
dodatek oraz to charakterystyczne dno.

Cieszacy sie ze swojej patelni
Buniek

5. Data: 2008-12-08 06:35:29

Od: p0li <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

O->Dnia 06.12.2008 23:48:07 niejaki BUNIEK napisał:

> Nie wiem czy spelni wszystkie twoje wymagania nie ma w komplecie pokrywki
> ale moze jest jako dodatek w koncu TEFAL to nie byleco.

> [...]
a ja nie polecam

kupiłem taką 3 lata temu za chore pieniądze (jak na patelnię) i po ~2
latach wygięło się dno - i po kaczaku

kupiłem za ~40-50zł patelnię w lidlu (nazwy nie pomnę) - od ~pół roku żona
używa i twierdzi że z tych co mieliśmy jest najlepsza - może nie ma
wybajerzonej powłoki ze wskaźnikami (których używasz pierwszy tydzień) i
dziwnych wkładek w dnie - ma po prostu 1,5cm grubości dno

patelni z ikei też nie polecam - po jakimś czasie odlazła powłoka

sama tak...

--
P0zdrawiam
p0li p0li(at)poczta.onet.pl

6. Data: 2008-12-08 07:29:50

Od: "Tadeusz Jerzy Korsak" <tkorsak@"REMOVE"ilot.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

TEFAL robi taką patelnię wyposażoną we wkładkę stalową dla płyty
indukcyjnej.
Jest również pokryta warstwą teflonu.
Swoją kupiłem w markecie Auchan (Wola Park).

Pozdrowienia!
Tadeusz

7. Data: 2008-12-08 19:51:47

Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

To ja też polecę - obejrzyj sobie w sieci patelnie Silit:
http://www.silit.pl

Mam jedną taką i jedyną chyba jej wadą jest ciężar

T.

8. Data: 2008-12-09 09:01:29

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lukasz" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "TomekD" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

Ja też, ale...
Patelnie żeliwne mają bardzo dużą bezwładność cieplną i nadają się na
przykład do przyrządzenia jajecznicy z chrupiąco przypieczonym białkiem i
lekko rozlanym żółtkiem. Dobrze (ale jeszcze nie mi) wychodzą mięska, które
mają być chrupiące i soczyste jednocześnie.

Wady: trzeba myć ręcznie, po umyciu w zmywarce jest cała w rdzy i trzeba
posmarować olejem, a później np podgrzać w piekarniku do 150stopni.
Wrzucanie czegokolwiek na niedostatecznie rozgrzany tłuszcz, to przywieranie
i późniejsze odmakanie, szorowanie itp. Brudzi ręce. Ciężkie aż ręka boli.
Po rzuceniu na ziemię może pęknąć.

Zalety: duża bezwładność cieplna i wszystko co z niej wynika., nie
porysujesz powłoki, niezniszczalne, możesz przekazać w spadku wnukom i
prawnukom, nie starzeje się z wyglądu, zamiast myć możesz wypalić
zanieczyszczenia. Działają na płytach indukcyjnych. Trwałość >100 razy
większa niż patelni z powłoką.

Czy ktoś próbował czyścić takie patelnie w piekarniku pirolizą?

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

9. Data: 2008-12-09 11:24:13

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jan Werbiński" <j...@j...com> wrote in message

A po co? Jeżeli coś przywrze do garnaka, patelni, kociołka żeliwnego to
wystarczy namoczyć, wymyć ręcznie (moment) i osuszyć ręcznikiem papierowym -
nasmarować olejem, Jeżeli był na końcu tłuszcz, to nie myjemy tylko
wycieramy ręcznikiem papierowym do sucha. Są patelnie czy kociołki niczym
nie pokrywane te trzeba rozgrzać i nanieść na powierzchnię olej za pomocą
szmatki, aż powierzchia ulegnie sczernieniu, ta warstwa nie powinna być
usuwana.
Gdy ulegnie uszkodzeniu lub musimy ją usunąć wystarczy naczynie namoczyć
w roztworze sody kaustycznej, po czym ponownie wykonać czernienie rozgrzanej
patelni przy pomocy szmatki i oleju jadalnego. Nie ma lepszych naczyń niż
żeliwne, lub żeliwne emaliowane. Moje rodzeństwo używa naczyń, które matka
(nie żyjąca już) miała od czasu ślubu. To były polskie naczynia żeliwne
emaliowane, nie było lepszych. Tylko nie wolno do takich naczyć rozgrzanych
wlewać nagle zimnej wody, gdyż skurcz żeliwa i emalii (szkliwa) nie jest w
całym zakresie temperatur współliniowy i emalia ulega uszkodzeniu.

10. Data: 2008-12-09 11:44:09

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> A po co? Jeżeli coś przywrze do garnaka, patelni, kociołka żeliwnego to
> wystarczy namoczyć, wymyć ręcznie (moment) i osuszyć ręcznikiem

Nie jest tak prosto. Mam dwie takie patelnie. Jedna ma żeberkowane dno, taki
niby grill. Naprawdę nie jest łatwo to umyć. Ta druga owszem, dużo łatwiej.

> w roztworze sody kaustycznej, po czym ponownie wykonać czernienie
> rozgrzanej
> patelni przy pomocy szmatki i oleju jadalnego. Nie ma lepszych naczyń niż

Soda, potem płukanie. Podobnie jest w zmywarce, tylko dłużej trwa. Proszek w
zmywarce też jest żrący, jak NaOH.
Ręcznie też, jak nie zrobisz tego szybko, to pojawia się rdza

> wlewać nagle zimnej wody, gdyż skurcz żeliwa i emalii (szkliwa) nie jest w
> całym zakresie temperatur współliniowy i emalia ulega uszkodzeniu.

Dlatego teraz są lepsze, nieemaliowane.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Ścianki działowe.