Problem z odpływem wody

1. Data: 2008-12-05 14:09:02

Temat: Problem z odpływem wody
Od: "KaZetE" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Mam problem z odpływem wody w umywalce.
Woda odpływa bardzo, bardzo wolno.
Nie pomogło użycie Kreta (granulki) i Sanseda
w żelu, oczywiście oddzielnie.
Czy są jakieś inne sposoby, poza mechanicznymi?

2. Data: 2008-12-05 14:34:44

Temat: Re: Problem z odpływem wody
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"KaZetE" <n...@n...pl> wrote in message
> [...]
> Nie pomogło użycie Kreta (granulki) i Sanseda
> w żelu, oczywiście oddzielnie.
> Czy są jakieś inne sposoby, poza mechanicznymi?

Zacząć od odkręcenia syfonu pod umywalką i oczyszczenia wszystkich
zakamarków. Jeżeli po ponownym zakręceniu nie będzie lepszego spływu można
użyć gumowego przepychacza, zatykając drugą ręką przelew.
Gdyby i to nie pomogło to trzeba użyć sprężyny hydraulicznej o długości
pozwalającej na dojście jej końca do pionu. W następnym kroku, gdyby
poprzednie nie pomogły jest wezwanie hydraulika.
Jest jeszcze jeden sposób, gdy w łazience jest kran czerpalny -
przyłączenie do niego węża i po włożeniu go do rury odpływowej i
uszczelnieniu - odkręcenie tego kranu (ciśnienie wody może przepchnąć
korek). Trzeba znać instalację, aby np. nie wypuścić sobie z kanalizacji
brudów na salony via kuchnia...

3. Data: 2008-12-05 14:49:27

Od: "KaZetE" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> uszczelnieniu - odkręcenie tego kranu (ciśnienie wody może przepchnąć
> korek). Trzeba znać instalację, aby np. nie wypuścić sobie z kanalizacji

Dziękuję, ale to są metody mechaniczne. Nie uda mi się odkręcić nogi
pod umywalką za którą jest ów syfon. Ponadto jest ona przyklejona
silikonem czy czymś takim do samej umywalki. Oznacza to, że od razu
trzeba by wołać hydraulika.
Chodziło mi raczej o jakieś metody "chemiczne". Nic stałego tak nie wpadło.
Może być tylko słabo rozpuszczone mydło, włosy, jakieś nitki z ręcznika.
To wszystko. Powinno się dać czymś rozpuścić.

4. Data: 2008-12-05 16:15:20

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Może być tylko słabo rozpuszczone mydło, włosy, jakieś nitki z ręcznika.
> To wszystko. Powinno się dać czymś rozpuścić.

Kwasem solnym.

5. Data: 2008-12-05 16:27:38

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

KaZetE <n...@n...pl> wrote:

> wpadło. Może być tylko słabo rozpuszczone mydło, włosy, jakieś
> nitki
> z ręcznika. To wszystko. Powinno się dać czymś rozpuścić.

Te "drobiazgi", zwłaszcza w połączeniu z zestalonymi
pozostałościami po regularnie stosowanym "krecie" mogą dać
warstwę nie do usunięcia innymi sposobami niż mechaniczne - licz
się z tym.
Panslavista proponuje kwas solny i jest to na pewno metoda do
wypróbowania, ale dobrze byłoby miec przy tym świadomość, co się
robi, dlaczego i z czym się to może wiązać...
Może na początek spróbowac podłubać w odpływie jakimś elastycznym
prętem? Tak, żeby choć poruszyć tymi osadami?
Dobrym (choć niebezpiecznym) sposobem na ekstremalne sytuacje
jest też użycie "kreta" w granulkach w sposób, którego stanowczo
zabraniają na etykiecie: wsypanie kreta do odpływu świeżo
przelanego wrzątkiem. Nalezy (!!!!!!!) to robić w gumowych
rękawicach i okularach, absolutnie się w tym czasie nie
nachylając nad zlewem i natychmiast (!!!) po wsypaniu odsuwając
się daleko, bo tak potraktowany kret gwałtownie wrze i mocno
pryska, ale za to trawi niemal wszystko.

J.

6. Data: 2008-12-05 16:33:23

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> wrote in message

Soda kaustyczna granulowana lub w płatkach nasypana do syfonu i zalana
gorącą wodą może też pomóc - wszelkie tłuszcze przerobi na mydło, które
zostanie spłukane roztworem.

7. Data: 2008-12-05 17:26:05

Temat: Re: Problem z odpywem wody
Od: "KaZetE" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Soda kaustyczna granulowana lub w patkach nasypana do syfonu i zalana
> gorc wod moe te pomc - wszelkie tuszcze przerobi na mydo, ktre
> zostanie spukane roztworem.

A skąd w umywalce (w łazience, nie w kuchni :-) miałby się wziąć tłuszcz?
Ale tak czy owak tę metodę wypróbuję, jeżeli uda mi się kupić sodę kaustyczną.
Muszę poszukać w Internecie gdzie to można kupić.
Kwasu solnego trochę się boję.
Co do wlania wpierw wrzątku, a potem wsypania Kreta, to będzie to o tyle
trudne że woda spływa bardzo powoli, więc zanim spłynie to w spływie
będzie co najwyżej ciepło.

8. Data: 2008-12-05 17:38:20

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

KaZetE <n...@n...pl> wrote:

> A skąd w umywalce (w łazience, nie w kuchni :-) miałby się
> wziąć
> tłuszcz?

Ze skóry, włosów...

> Ale tak czy owak tę metodę wypróbuję, jeżeli uda mi się kupić
> sodę
> kaustyczną. Muszę poszukać w Internecie gdzie to można kupić.
> Kwasu solnego trochę się boję.

Niech mnie jakiś grupowy chemik poprawi, jesli się myle, ale soda
kaustyczna to właśnie kret, którego jak piszesz już używałeś.
Nawiasem mówiąc jest ona tez o wiele bardziej żrąca w
bezpośrednim kontakcie z ciałem niż kwas solny.

> Co do wlania wpierw wrzątku, a potem wsypania Kreta, to będzie
> to o
> tyle trudne że woda spływa bardzo powoli, więc zanim spłynie to
> spływie będzie co najwyżej ciepło.

To pół na pół. Zalej odpływ odrobina wrzątku, poczekaj aż
spłynie, wsyp kreta, odsuń się, jak przestanie buchać, to
chlupnij tam jeszcze wrzątku. I znów się odsuń, raczej szybko.

J.

9. Data: 2008-12-05 17:43:47

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"KaZetE" <n...@n...pl> wrote in message

W każdym sklepie z proszkami do prania - groszowy wydatek, kwas solny w
chemicznym.
Tłuszcze z mydeł, skóry, włosów, kremów.

Zacząłbym jednak od kwasu solnego - ruszy Kreta...

10. Data: 2008-12-05 18:25:33

Od: "Le5zek" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kwasem solnym.

Żeby zniszczyc emalie umywalki?
Nie kwasem - tylko wodorotlenkiem sodu. Który jest zreszcza jednym z
głównych skłądników Kreta.

--
Le5zek Grelak
'I thought I was someone else, someone good.'

czyszczenie Junkersa w łazience
Jak usunąć zapach stęchlizny z kołdry?
montaż zaworu do baterii
plyta ceramiczno-gazowa
Podłączanie piekarnika elektrycznego a napięcie