montaż zaworu do baterii

1. Data: 2008-12-04 18:55:54

Temat: montaż zaworu do baterii
Od: "P" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pytanie dość banalne: chcę zamontować zawór odcinający do baterii - owijam
gwint specjalną taśmą (taka cieniutka, biala, przylegająca) i zaworek
wkręcam w gwint w ścianie - ale - zawór po maksymalnym wkręceniu nie ustawia
mi się w porządanej pozycji - np jest po skosie, musiałbym poluzować, chcąc
mieć pokrętło u góry; poza tym ile tej izolacyjnej taśmy należy nawinąć?

pozdr.

2. Data: 2008-12-04 19:27:53

Temat: Re: montaż zaworu do baterii
Od: "robert" <r...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ustawia mi się w porządanej pozycji - np jest po skosie, musiałbym
> poluzować, chcąc mieć pokrętło u góry; poza tym ile tej izolacyjnej taśmy

już było na grupie o wyższości pakuł nad taśmą teflonową w takich
przypadkach,
gwoli przypomnienia:
przykręcając na tasmę nie ma możliwości cofnięcia obrotu, tasma ulega
uszkodzeniu i jest nieszczelność, dlatego najlepiej sprawdzają się poczciwe
pakuły + pasta uszczelniająca (do kupienia w małych zestawach, bo kilo pakuł
i kilo pasty kupowanej oddzielnie nie zużyjesz ty i twoje następne
pokolenie)

robert
www.sabina.studioonline.pl

3. Data: 2008-12-04 19:31:56

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"P" <p...@g...pl> wrote in message news:gh9947$1oc$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
chcąc
> mieć pokrętło u góry; poza tym ile tej izolacyjnej taśmy należy nawinąć?

Nakręć teflon (niebieski do wody) jeszcze raz, tyle, że więcej i dokręć
PRAWIE DO KOŃCA - gdy poczujesz zwiększone opory, ustaw zawór w pożądanej
pozycji i więcej nie kręć...

4. Data: 2008-12-05 07:02:24

Od: "P." <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> pakuły + pasta uszczelniająca

Czyli: na gwint pasta, a na to pakuły?

pozdr.

5. Data: 2008-12-05 07:12:58

Od: "robert" <r...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czyli: na gwint pasta, a na to pakuły?

pasta + pakuły + pasta

robert
www.sabina.studioonline.pl

6. Data: 2008-12-05 08:33:09

Od: "Tomek" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ustawia mi się w porządanej pozycji - np jest po skosie, musiałbym
> poluzować, chcąc mieć pokrętło u góry; poza tym ile tej izolacyjnej taśmy

zgadzam sie z kolegami, ze tasma teflonowa to syf i instalatorzy jej nie
lubia. Ale do takiego zastosowania jak piszesz w zupelnosci wystarcza.
Nawijasz na gwint z 20 razy ta tasme a potem wkrecasz. Nie do konca! Tyle
ile potrzebujesz, bo jak cofniesz, trzeba tasme nawijac od poczatku. Mozesz
zrobic probe na sucho, bez tasmy, zebys wiedzial ile obrotow to jest max.

--
Tomek

7. Data: 2008-12-05 09:48:37

Od: "P." <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ile potrzebujesz, bo jak cofniesz, trzeba tasme nawijac od poczatku.
> Mozesz zrobic probe na sucho, bez tasmy, zebys wiedzial ile obrotow to

No ale jak nie dam do końca, to mi cieknie - no ale może dałem za mało
taśmy.

pozdr.

8. Data: 2008-12-05 12:58:44

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista <p...@w...pl> wrote:

> Nakręć teflon (niebieski do wody)

Proponuję tu napisać wyraźnie, że chodzi o niebieską szpulkę,
żeby kolega potem nie latał od sklepu do sklepu i w depresję
sprzedawców nie wpędzał niebieskiego teflonu szukając :-)

A co do reszty dyskusji: zgoda, pakuły, jeśli się je umie
nakręcić są od takiej taśmy lepsze, ale w takim konkretnym
przypadku jak ten (jeśli mocujemy armaturę, jak się domyślam -
niklowaną i jak się domyślam - ma to być zrobione estetycznie, bo
będzie to widoczne) - użyłbym jednak taśmy teflonowej. Po
pierwsze dlatego, że na niklowanym gwincie nakręcę ją bez
problemu, a pakuły będą się zsuwać (tak, wiem, jest na to sposób,
ale to nie załatwia dalszej części zdania), po drugie dlatego, że
wystający brzeg teflonu spod niklowanej złączki wygląda odrobinę
ładniej niż farfocle z pakuł.

J.

9. Data: 2008-12-05 13:43:32

Od: "P." <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Proponuję tu napisać wyraźnie, że chodzi o niebieską szpulkę, żeby kolega
> potem nie latał od sklepu do sklepu i w depresję sprzedawców nie wpędzał
> niebieskiego teflonu szukając :-)

Rzeczywiscie, zastanowiłem się przez chwilę, ale potem załapałem, że chodzi
o opakowanie;)
Co do teflonu - ile się tego nawija, grubo, kilka warstw?
Co do estetyki, jest drugorzędna, zawory będą w szafce, byle szczelnie.

pozd

10. Data: 2008-12-05 14:14:50

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"P." <g...@o...pl> wrote in message

> [...]
> Co do teflonu - ile się tego nawija, grubo, kilka warstw?
> Co do estetyki, jest drugorzędna, zawory będą w szafce, byle szczelnie.

Trzeba początek tasiemki lub pakuł lnianych lub teflonowych (są takie)
przytrzymać palcem i nakręcać zgonie z kierunkiem wkręcania czyli z
kierunkiem wskazówek zegara, gdyż gwint jest prawoskrętny (prawy). Ten
początek przytrzymuje się od strony rury i lekko na skos nawija się do
początku gwintu, prostuje się kierunek nawinięcia i nawija kolejne warstwy
zachodzące na siebie, ale tak napięte, aby początek taśmy dociskały do
nagwintowanego odcinka. Problem może być dla niewprawnych, gdy gwint jest
walcowy ( w zarysie) a nie stożkowy jak na końcach rur, gdyż przy słabym
naciągnięciu taśmy podczas nakręcania kształtki zacznie się obracać. Aby
temu zapobiec trzeba lekko wierzchołki gwintu pozacinać, niektóre firmy
robią to fabrycznie.
Zdecydowanie łatwiejszy jest montaż z uszczelkami typu O-ring.

plyta ceramiczno-gazowa
Podłączanie piekarnika elektrycznego a napięcie
pytanie do elektryków
CIEPLO WANNY BRODZIKA
wanna akrylowa - plamy