pytanie do elektryków

1. Data: 2008-12-03 19:54:09

Temat: pytanie do elektryków
Od: "Jacek" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzień dobry!
W domu, w którym mieszka moja Mama(Warszawa,Grochów) spółdzielnia mieszkaniowa
zarządziła przegląd instalacji elektrycznej w mieszkaniach. Elektryk zwrócił
uwagę na następujący fakt: w kuchni do gniazdka z uziemieniem podłączona jest
kuchenka gazowa z piecykiem elektrycznym. Standardowe obciążenie to zegar
elektroniczny, ale piec można . Po wyjęciu wtyczki od kuchenki nie ma
napięcia w pozostałych gniazdkach - przestaje działać lodówka i inne podłączone
urządzenia. Po wetknięciu wtyku od kuchenki wszystko wraca do normy. Nie chcę
zdalnie kierować Mamą, jakich eksperymentów ma dokonywać(obciązenie odbiornikiem
o innej mocy, czy coś podobnego), ale nie mogę domyśleć się co zostało źle
zrobione w instalacji). Na pocieszenie elektryk powiedział, że podobna usterka
występuje w innych mieszkaniach. Dom jest powojenny(lata 60). Według mnie w
mieszkaniach położone są kable dwużyłowe. Na pewno nie ma wyłączników
różnicowych. Jak może wyglądać schemat elektryczny tak położonej instalacji? Czy
taki błąd może być przyczyną porażenia, gdy dotknie się do jakiegoś urządzenia i
np. kaloryfera?

2. Data: 2008-12-03 19:56:53

Temat: Re: pytanie do elektryków
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek" <j...@g...pl> wrote in message

Kradną prąd podwieszając zero. Wystarczy wymienić liczniki i przywrócić
połączenia.

3. Data: 2008-12-03 20:58:39

Od: "tpsa" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> napięcia w pozostałych gniazdkach - przestaje działać lodówka i inne
> podłączone urządzenia. Po wetknięciu wtyku od kuchenki wszystko wraca do

Brak tzw. "zera" w instalacji. Przewód "zerowy" - neutralny jest gdzieś
przerwany
a obwód zamyka się przez rurę gazową (niektóre kuchenki niestety tak mają).
Nie istnieje więc ochrona przed porażeniem bo jest tam zapewne "zerowanie".
Ten elektryk to ciekawy człowiek, powinien postawić jasną diagnozę a nie
gdybać.

4. Data: 2008-12-03 21:11:21

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"tpsa" <o...@w...pl> wrote in message

> [...]
"zerowanie".
> Ten elektryk to ciekawy człowiek, powinien postawić jasną diagnozę a nie

O tym pisałem, ale często jest to wina starych liczników, gdzie
podwieszając sieciowe zero i biorąc z "rury" do wewnątrz instalacji będzie
licznik po wyłączeniu bezpiecznika stał, a prąd będzie płynął. Oczywiście
nie musi tak być - wystarczy nadpalone połączenie śrubowe przewodu zerowego.

5. Data: 2008-12-04 07:36:20

Od: "es-q" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> uziemieniem podłączona jest kuchenka gazowa z piecykiem elektrycznym.
> ..... Po wyjęciu wtyczki od kuchenki nie ma napięcia w pozostałych

Ten elektryk powinien byc natychmiast wypieprzony na zbita mordę z pracy.
Ja na miejscu mamy zadzwoniłbym do spóldzielni i opowiedział o jego
zdolnościach.
Prawdopodobnie istnieje zagrożenie porażeniem.
Twój opis sugeruje własnie przerwę na przewodzie "N" i to jest
niebezpieczne.
Jesli elektryk zostawił taki stan to pownien miec odebrane świadectwo
kwalifikacyjne.
Ja zawiadomiłbym SEP, to jest niedopuszczalne !
Proponuję jak najszybciej wezwać elektryka fachowca i usunąc usterkę..
Być może przyczyna jest poza mieszkaniem, ale nikt nie jest Kaszpirowskim
wiec na odległośc dokładnie nie da się ustalić przyczyny.
Pozdrawiam.

6. Data: 2008-12-05 13:00:40

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

es-q <s...@g...pl> wrote:

> [...]
> mordę z
> pracy. Ja na miejscu mamy zadzwoniłbym do spóldzielni i

O właśnie, to samo mi się nasunęło przy lekturze tego postu. Nie
dośc, że ewidentna nieciągłość zera, to jeszcze obwód zamykający
się po rurze gazowej i ten idiota nawet palcem nie kiwnął???? No
luuudzie!!!!!!

J.

7. Data: 2008-12-05 13:02:40

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> O właśnie, to samo mi się nasunęło przy lekturze tego postu. Nie dośc, że
> ewidentna nieciągłość zera, to jeszcze obwód zamykający się po rurze
> gazowej i ten idiota nawet palcem nie kiwnął???? No luuudzie!!!!!!

Ma to w dupie, on tylko przeglada.

8. Data: 2008-12-05 13:05:33

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "es-q" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Być może przyczyna jest poza mieszkaniem, ale nikt nie jest Kaszpirowskim
> wiec na odległośc dokładnie nie da się ustalić przyczyny.

A jak robisz SEP to skladasz jakas przysiege a la hipokratesa, ze zawsze i
wszedzie bedziesz wszelkimi silami naprawial wszelkie instalacje
elektryczne, nie baczac na nic? Koles zrobil przeglad i tyle jego roboty.
Gorzej jak nie zapisal tej usterki w kajecie, ale tego nie wiemy.

9. Data: 2008-12-05 15:02:00

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ghost <g...@e...pl> wrote:

> Ma to w dupie, on tylko przeglada.

Ale powinien miec też świadomośc, że gdyby całkowitym przypadkiem
następnego dnia po jego "przeglądzie" ten dom w powietrze
wyleciał, ktoś by mógł miec do niego żal, jak najbardziej
formalny zresztą.

J.

10. Data: 2008-12-06 10:40:29

Od: "Jacek" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo wszystkim dziękuję za tak szczegółowe wyjaśnienia.
Jacek

CIEPLO WANNY BRODZIKA
wanna akrylowa - plamy
[Sprzedam] Zegary, lustra ze starego drewna
wysokośc otworu wypustowego zmywarki
uginające się panele