wysokośc otworu wypustowego zmywarki

1. Data: 2008-12-02 16:27:10

Temat: wysokośc otworu wypustowego zmywarki
Od: "es-q" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pytanie odnośnie wysokości otworu odpływowego w zmywarce kuchennej.
pytam w imieniu kolegi który nie wie w jakiej odległości moze postawic
zmywarkę aby
rura odpływowa była pod odpowiednim kątem.
Koledfze odpowiada aby zmywarka była dość sporo oddalona od pionu
kanalizacyjnego, jeśli ktos może pomóc czekam na dopowiedź.

2. Data: 2008-12-02 17:40:12

Temat: Re: wysokośc otworu wypustowego zmywarki
Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "es-q" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Koledfze odpowiada aby zmywarka była dość sporo oddalona od pionu
> kanalizacyjnego, jeśli ktos może pomóc czekam na dopowiedź.

Odległość jest dowolna, bo ścieki są wypompowywane mechanicznie, a nie
grawitacyjnie. Ważne by odcinek wejścia do kanalizacji i jej dalszy przebieg
zapewniał prawidłowy dalszy odpływ ze spadkiem.

3. Data: 2008-12-02 18:06:40

Od: "es-q" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Odległość jest dowolna, bo ścieki są wypompowywane mechanicznie, a nie
> grawitacyjnie. Ważne by odcinek wejścia do kanalizacji i jej dalszy
> przebieg zapewniał prawidłowy dalszy odpływ ze spadkiem.

Czyli gdyby się okazało, że wejście do odpływu musi być wyżej niż wyjście
ze zmywarki
to nie będą zostawały resztki wody w niej ?
Jeśli tak to w porządku.
Dziękuję za wyjasnienie.

4. Data: 2008-12-02 18:48:37

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czyli gdyby się okazało, że wejście do odpływu musi być wyżej niż
> wyjście ze zmywarki
> to nie będą zostawały resztki wody w niej ?
> Jeśli tak to w porządku.
> Dziękuję za wyjasnienie.

Zmywarka jest taka sama konstrukcyjnie jak pralka. A wiele pralek czy
zmywarek jest podłączona na przykład pod syfony od zlewów, czyli wysoko i
woda nigdy nie stoi.

5. Data: 2008-12-03 16:30:56

Od: "." <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zmywarka jest taka sama konstrukcyjnie jak pralka. A wiele pralek czy
> zmywarek jest podłączona na przykład pod syfony od zlewów, czyli wysoko i
> woda nigdy nie stoi.

wg mnie się mylisz - nie wiem jak w zmywarce ale w pralce woda stoi (odkręć
filtr w przy przy pompie to się przekonasz, poza tym w instrukcji jak byk
podane są min i max wysokości odpływu) - a po co? po to, po co są syfony.

6. Data: 2008-12-03 16:50:43

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"." <b...@b...pl> wrote in message

> [...]
> podane są min i max wysokości odpływu) - a po co? po to, po co są syfony.

Dokładnie - w instrukcji podane są widełki przewyższenia węża (lub
syfonu) nad poziom miejsca postawienia pralki czy zmywarki. Po to, by woda
zużyta nie wracała i nie zalegała w urządzeniu, jak i nie była syfonowana
(lewarowana) podczas działania. Najprościej kupić specjalny syfon do pralki
/ zmywarki (są natynkowe jak i podtynkowe) i przymocować na wysokości
bliskiej maksymalnej z widełek do wylotu dołączyć traper (przejściówka z
średnicy wylotu syfonu na średnicę instalacji np. 50mm i dołączyć do
trójnika kanalizacyjnego.
Czy można dołączyć do średnicy mniejszej niż 50mm - można, trzeba jednak
sprawdzić czy po zakończeniu wypompowywania wody z urządznia cała woda
wypłynęła i powtórne pobieranie wody nie połączy się z wypompowywaną a nie
odeszłą wodą, gdyż cała woda zostanie zlewarowana do kanalizacji. Stąd
praktycznie jest mieć te 50mm średnicy w kanalizacji, a w syfonie pralkowym
czy zmywarkowym np. 32. W takim przypadku strumień wypompowywanej wody
"urywa" się przed kolejną operacją dzięki gazom w instalacji kanalizacyjnej
i nie powoduje zaburzeń cyklów prania / zmywania / płukania...
Taki syfon metalowy czy plastikowy ma (najczęściej) średnicę przyłączy
na górnej, gwintowanej rurki do podłączenia węża odpływowego oraz nieco
niżej zakrętkę (zaślepkę) na otworze rewizyjnym do oczyszczania syfonu.
Przydaje się, choć rzadko się zdarza, aby ten syfon zatkał się - filtr na
odpływie w urządzeniu zbiera część zanieczyszczeń.

7. Data: 2008-12-03 17:23:58

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message

Tu jest opis i rysunek syfonu jaki opisałem w poście:
http://www.alcaplast.cz/?page=pl,p2504

8. Data: 2008-12-03 17:25:04

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "." <b...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> jak byk podane są min i max wysokości odpływu) - a po co? po to, po co są

Tylko pytający pytał się zupełnie o co innego. Nie masz odpływu w posadzce,
co?

9. Data: 2008-12-03 18:22:40

Od: "." <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tylko pytający pytał się zupełnie o co innego. Nie masz odpływu w
> posadzce, co?

Dlatego mój post jest pod Twoim, że odnosiłem się do tego co Ty napisałeś a
nie autor - bez urazy.

W jednym mieszkaniu mam odpływ w posadzce w drugim nie - do tego otworu jest
odpływ z wanny.
Znam też gościa który przechytrzył i odpływ z wanny wpuścił bezpośrednio do
rur mając odpływ w posadzce - teraz raz na tydzień musi specjalnie dolewać
wody żeby nie śmierdziało :)

Wracając do tematu - wąż można podpiąć na dowolnej wysokości pod warunkiem,
że żadna jego część nie znajdzie się nad wysokością maksymalną z instrukcji
a jakaś jego część znajdzie się nad wysokością minimalną z instrukcji :)

10. Data: 2008-12-04 07:28:58

Od: "es-q" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> warunkiem, że żadna jego część nie znajdzie się nad wysokością maksymalną
> z instrukcji a jakaś jego część znajdzie się nad wysokością minimalną z

Ok panowie , nie ma co z tego powodu kłocić się.
pytałem o wysokości odpływu, bo prosił mnie kolegoa o to sprawa już
wyjaśniona.
Pozdrawiam panów.

uginające się panele
Kamera cyfrowa-wybór
blat kuchenny narożny
Czym zaimpregnowac kanty szafek kuchennych?
dzięcioł i elewacja