Kamera cyfrowa-wybór

1. Data: 2008-12-01 17:02:21

Temat: Kamera cyfrowa-wybór
Od: "kichu" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Grupowiczów
Przymierzam sie do zakupu kamery cyfrowej. Wybór definytywnie padl na
firme Sony i twary dysk jako nosnik danych.Co do firmy zdania nie zmienie co
do nosnika moze ktos cos podpowiedziec czy warto. Ogolnie kamera ma sluzyc
do uwieczniania imprez rodzinnych i dorastania dziecka oraz wakacji na pewno
nie do profesjonalnego uzytku.Z drugiej strony nie wiem czy nie warto
dolozyc i kupic juz cos z HD. Zakres cenowy od 1300 do 3000. Zainteresowany
jestem modelami dcr-sr55e,190e,210e oraz hdr-sr11e.
Czy ktos z Szanownych Grupowiczow uzywa podobnego sprzetu, moze cos doradzic
w tej kwesti lub podzielic sie wrazeniami i uwagami.
Dziekuje i pozdrawiam
Krzysztof

2. Data: 2008-12-01 21:35:05

Temat: Re: Kamera cyfrowa-wybór
Od: "eMonika" <mcb[malpa][@]pompy.N0SPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kichu" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> co do nosnika moze ktos cos podpowiedziec czy warto. Ogolnie kamera ma
> sluzyc do uwieczniania imprez rodzinnych i dorastania dziecka oraz wakacji

Chyba 2 lata temu kupowaliśmy kamerę w podobnych celach (my stawialiśmy na
Sony i DVD). Z praktyki powiem, że
1. nie ma kto przegrywać płytek RW na zwykłe i ciagle musimy dokupować te RW
(przegranie ich mamy w planach :-) Chyba dysk byłby lepszy, bo byłaby
silniejsza motywacja (ale ZTCP z dyskiem była wtedy dużo droższa, co pewnie
niedługo zwróci sie w koszcie płytek)
2. Nikomu nie chce się targać kamery na codzień (ani nawet na średnei
wyjścia) i praktycznie nagrywa się tylko kawałki z wakacji (i ew. większych
uroczystości rodzinnych, zwłąszcza tych po stronię męża, bo dziwnym trafem
pamięta o kamerze jak jedziemy do Teściów ;-).
3. Do nagrywania dzieci służy mi kieszonkowy aparat cyfrowy, który zawsze
mam w torebce - filmiki sa nędznej jakości, po 60 sek każdy, ale
przynajmniej są i to w przyzwoitej ilości. :-)
Bo fajne sytuacje z dziećmi zdarzaja sie zawsze jak kamera jest "poza
zasięgiem".

:-) Monika

3. Data: 2008-12-02 08:39:03

Od: arek <A...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 1 Gru, 22:35, "eMonika" <mcb[malpa][@]pompy.N0SPAM.pl> wrote:
> [...]
> przynajmniej są i to w przyzwoitej ilości. :-)
> Bo fajne sytuacje z dziećmi zdarzaja sie zawsze jak kamera jest "poza

Ja mam zadupisty aparat, ktory lezy w szafie.

Fotki robie komorka (aparat vga).

Nie zmiesci sie do kieszeni w spodniach
= bezuzyteczne.

4. Data: 2008-12-02 20:50:48

Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

HDD nie jest najlepszym wyborem IMO - lepsze są karty pamięci - łatwo taką
przenieść do komputera, jest tania i bezawaryjna (ale niestety, stosunkowo
słabo dotyczy to akurat firmy Sony, która ma własny format kart i wysokie
ich ceny). Ponadto - kamera nie powinna być większa od aparatu
kompaktowego, wówczas nosi się ją zamiast niego. W innej sytuacji mało komu
chce się ją targać, chyba że na większe imprezy czy wyjazdy.
Jeszcze jeden aspekt - baterie w kamerach zużywają się szybko. Dlatego IMO
nie ma sensu w sprzęcie amatorskim płacić za HDD, którego i tak się nie
zapełni. Karta wystarczy na podobny czas, co bateria.
A tak w ogóle, to mam HDR-TG3 Sony i jestem dość zadowolony - małe to, przy
dobrym świetle ma niezły obraz, dobrze zbiera dźwięk, tylko ciut
przydrogawe.

T.

5. Data: 2008-12-02 20:51:09

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Poczytaj na właściwej grupie albo stronie np. www.camcorderinfo.com

--
ZZ@private

6. Data: 2008-12-04 12:30:44

Od: " konieczko" <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Nowicki <t...@s...com> napisał(a):

> [...]
> słabo dotyczy to akurat firmy Sony, która ma własny format kart i wysokie
*** bzdury piszesz. Wbudowany dysk twardy jest najlepszy. Szybki,
bezobsługowy, najlepiej pojemny dla HD minimum 60 giga.

Ponadto - kamera nie powinna być większa od aparatu
> kompaktowego, wówczas nosi się ją zamiast niego. W innej sytuacji mało komu
> chce się ją targać, chyba że na większe imprezy czy wyjazdy.
*** j.w. Najlepij gdyby "kamera była we własnym oku" ale tak nie jest. Albo
badziewny obraz z pizdryka albo żyleta z HD.

> Jeszcze jeden aspekt - baterie w kamerach zużywają się szybko. Dlatego IMO
> nie ma sensu w sprzęcie amatorskim płacić za HDD, którego i tak się nie
> zapełni. Karta wystarczy na podobny czas, co bateria.

*** ty chyba nie wiesz co piszesz i innym mózg zamulasz. Standart w SR11 i
12 Sony starcza na 1 godz. filmowania. Dokupiłem baterię 70 i mam dodatkowo
2,5 godziny filmowania w fullHD.

> A tak w ogóle, to mam HDR-TG3 Sony i jestem dość zadowolony - małe to, przy
> dobrym świetle ma niezły obraz, dobrze zbiera dźwięk, tylko ciut
> przydrogawe.
*** pożycz/kup SR12 włącz, nagraj na full HD, odtwórz na dobrym telewizorze
full HD od 42 cali wzwyż to pogadamy :)))
Jakość to cena no i niestety gabaryty.

7. Data: 2008-12-04 19:31:36

Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 4 Dec 2008 12:30:44 +0000 (UTC), konieczko napisał(a):

> *** bzdury piszesz. Wbudowany dysk twardy jest najlepszy. Szybki,
> bezobsługowy, najlepiej pojemny dla HD minimum 60 giga.

Zaś karta pamięci jest wolniejsza i wymaga nieustannej obsługi. Jaki jest
MTBF dla kart i dla dysków?
Po co komu 60GB w kamerze do okazjonalnego użytku amatorskiego? Płacić za
coś, czego się nie wykorzystuje? No chyba, że komuś nie chce się zgrywać
materiału i ryzykuje jego utratę.

> *** j.w. Najlepij gdyby "kamera była we własnym oku" ale tak nie jest. Albo
> badziewny obraz z pizdryka albo żyleta z HD.

Moja kamera ma całkiem dobry obraz HD, a jest wielkości kompaktu.
A tak w ogóle, to jeszcze trzeba mieć odpowiedni TV, by wykorzystać ten
obraz "żyleta z HD".

> *** ty chyba nie wiesz co piszesz i innym mózg zamulasz. Standart w SR11 i
> 12 Sony starcza na 1 godz. filmowania. Dokupiłem baterię 70 i mam dodatkowo
> 2,5 godziny filmowania w fullHD.

To ile baterii musisz kupić, żeby nagrać 60GB na HDD? Ile trwa przeciętne
amatorskie nagranie? Zwłaszcza, kiedy już minie szał po nabyciu świeżego
gadżetu i amator przestaje kręcić wszystko co się rusza?

> *** pożycz/kup SR12 włącz, nagraj na full HD, odtwórz na dobrym telewizorze
> full HD od 42 cali wzwyż to pogadamy :)))
> Jakość to cena no i niestety gabaryty.

A po qui penis mi ta rzekoma super jakość, skoro mam przywoitą kamerę HD,
na pewno nie profesjonalną, ale wystarczającą do zastosowań amatorskich -
urlopowo-ciocioimieninowych. Z dobrą jakością obrazu, małą obudową i
stosunkowo małą pamięcią - którą mogę jednak dowolnie rozbudowywać w miarę
potrzeb, zamiast inwestować w zbędny HDD, który jest zresztą schodzącą
technologią.
Każdy zakup jest kompromisem. W widełkach podanych przez autora wątku
możesz kamerę która będzie spełniać dwa z trzech żądań - albo będzie miała
dużą pamięć i mały rozmiar ale wówczas jakość nie bardzo, albo jakość i
rozmiar, ale pamięć niewielka, albo pamięć i jakość, ale dużą obudowę.
Spełnienie wszystkich trzech postulatów wymaga wejścia na wyższy poziom
ceny

T.

8. Data: 2008-12-05 10:53:52

Od: arek <A...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 4 Gru, 13:30, " konieczko" <p...@N...gazeta.pl> wrote:

> *** j.w. Najlepij gdyby "kamera była we własnym oku" ale tak nie jest. Albo
> badziewny obraz z pizdryka albo żyleta z HD.

Lepszy miec obraz z pizdryka, niz brak obrazu
z 'zyleta z HD'.

Zauwaz, ile filmow z komorek trafia do wiadomosci.
Jakos nikomu nie przeszkadza, ze nie sa 'zyleta z HD'

:)

9. Data: 2008-12-05 19:41:10

Od: " konieczko" <k...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> MTBF dla kart i dla dysków?
> Po co komu 60GB w kamerze do okazjonalnego użytku amatorskiego? Płacić za
*** nie wykorzystuje ? a co to jest 60 giga w fullHD ?
3 godziny nagrania. Niewiele.

> Moja kamera ma całkiem dobry obraz HD, a jest wielkości kompaktu.
> A tak w ogóle, to jeszcze trzeba mieć odpowiedni TV, by wykorzystać ten
> obraz "żyleta z HD".

*** to że jest "full" HD dla mnie jest bez sensu HD powinno być "full" albo
wcale. Dlatego zdanie "Moja kamera ma całkiem dobry obraz HD" też jest bez
sensu.

ile baterii musisz kupić, żeby nagrać 60GB na HDD?
jedna 100 lub jak u mnie 60 kupiona z kamerą i dodatkowo 70

Ile trwa przeciętne
> amatorskie nagranie? Zwłaszcza, kiedy już minie szał po nabyciu świeżego
> gadżetu i amator przestaje kręcić wszystko co się rusza?

*** :))) dla w/w wystarczy komórka z możliwością nagrywania filmów i/lub
podobny aparat cyfrowy.

qui penis mi ta rzekoma super jakość, skoro mam przywoitą kamerę HD,

*** jednak musisz zobaczyć to nagranie z sony SR 11 lub 12 bo nie wiesz o
czym piszesz

> [...]
> urlopowo-ciocioimieninowych. Z dobrą jakością obrazu, małą obudową i
> stosunkowo małą pamięcią - którą mogę jednak dowolnie rozbudowywać w miarę
*** jedziesz np. na 2 tygodnie do Egiptu i kupujesz dodatkowo kilka kart
flash (drogo) i/lub ciągniesz laptopa by to zgrywać.Po powrocie sprzedajesz
zbędne karty bo dalej będziesz kręcił imieniny u cioci.
Jedzie mi tu czołg ?

> Spełnienie wszystkich trzech postulatów wymaga wejścia na wyższy poziom
> ceny
*** nieprawda. Za podane przez niego 3 tys. będzie miał świetną kamerkę Sony
SR 11
I to by było na tyle. :)

blat kuchenny narożny
Czym zaimpregnowac kanty szafek kuchennych?
dzięcioł i elewacja
Pojemniki próżniowe Vacco i Valira
Parkiet - czy wylodkowanie moze zniknac?