pytanie do elektryków

11. Data: 2008-12-06 11:19:26

Temat: Re: pytanie do elektryków
Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:ghb9lr$7pa$1@node1.news.atman.pl...

> Ale powinien miec też świadomośc, że gdyby całkowitym przypadkiem
> następnego dnia po jego "przeglądzie" ten dom w powietrze wyleciał, ktoś
> by mógł miec do niego żal, jak najbardziej formalny zresztą.

No nie wiem, jesli zglosil sprawe, to niby czemu? BTW. jakim cudem wylecial
w powietrze?

12. Data: 2008-12-06 11:38:59

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ghost <g...@e...pl> wrote:

> No nie wiem, jesli zglosil sprawe, to niby czemu?

A zgłosił? Bo o ile dobrze autora wątku rozumiem, to jedynie ich
"pocieszył", że to stary dom i to normalne, mają się nie martwić.

> BTW. jakim cudem
> wylecial w powietrze?

Prąd płynący rura gazową połączony z jakąś nieszczelnością,
tudzież pracami gazownika, w trakcie których rura zostanie
rozłączona i będzie piękny zbieg okoliczności: resztka
rozprężającego się gazu z rury (gazownik gaz zakręci, ale
przeciez nie spowoduje to, że on z rur zniknie), powietrze wokół,
a dokładnie ich na styku iskra/łuk elektryczny (zalezy, ile
będzie wtedy tamtędy płynąć)... Może ten konkretny scenariusz nie
wywoła aż "wylecenia w powietrze", ale poparzenia solidne z całą
pewnością. A w przypadku powstania w gazociągu nieszczelności,
każda rzecz zwiększająca ryzyko zapalenia tego gazu i to w
zasadzie "u źródła" wylecenie w powietrze też czyni
prawdopodobnym.
Zresztą gdybać można długo, faktem natomiast bezspornym jest
przepis: NIE WOLNO uziemiać urządzeń elektrycznych do rur
gazowych. W nowych instalacjach rura gazowa powinna być owszem
objęta połączeniem wyrównawczym, ale nigdy nie może być ona
traktowana jako obwód uziemiający.

J.

13. Data: 2008-12-07 06:47:49

Od: "es-q" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No nie wiem, jesli zglosil sprawe, to niby czemu? BTW. jakim cudem
> wylecial
> w powietrze?
Nie wiem jakie prawa obowiązuja w tej spóldzielni, ale w/g mnie i
obowiązujących u mnie w pracy przepisów zagrożenie życia należy
natychmiast likwidować.!!!
a w/g moich pojęć istnieje tam zagrożenie porażeniem nie mówiąc o zagrożeniu
wybuchem gazu.

14. Data: 2008-12-07 06:49:16

Od: "es-q" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ma to w dupie, on tylko przeglada.
To należy takiego przeglądacza usunąć z grona elektryków.
No niechby taki pojawił się u mnie w pracy......

15. Data: 2008-12-07 07:23:32

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"es-q" <s...@g...pl> wrote in message

> [...]
> natychmiast likwidować.!!!
> a w/g moich pojęć istnieje tam zagrożenie porażeniem nie mówiąc o

Bez przesadyzmu - mógl naczalstwu zgłaszać, ale prace wymagają wyłączeń
i z miejsca masa protestow. Może też być tak, że kasa idzie na inne wydatki
a koszt remontu może przekraczać budżet i zostanie przesunięty na przyszły
rok. Inna sprawa - konserwator może ma uprawnienia do obsługi, a nie dalej
idących prac, których nie można zrobic w pojedynkę.

16. Data: 2008-12-07 07:24:49

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"es-q" <s...@g...pl> wrote in message

> To należy takiego przeglądacza usunąć z grona elektryków.
> No niechby taki pojawił się u mnie w pracy......

Nie wiada, jakie ma uprawnienia, moze tylko do wymiany bezpieczników i
żarówek...

17. Data: 2008-12-07 12:16:31

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista <p...@w...pl> wrote:

> Nie wiada, jakie ma uprawnienia, moze tylko do wymiany
> bezpieczników i
> żarówek...

Może nie mieć żadnych, powinien w tym momencie rzecz zgłosić
komus kto takowe ma. I tak czy tak za dupę powinna zostać złapana
osoba, która rzecz zaniedbała.

J.

18. Data: 2008-12-07 12:57:12

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> wrote in message

> Może nie mieć żadnych, powinien w tym momencie rzecz zgłosić
> komus kto takowe ma. I tak czy tak za dupę powinna zostać złapana
> osoba, która rzecz zaniedbała.

Bez przesadyzmu - przy wielofazowym zasilaniu stworzyło się tam "pływające
żero"...

19. Data: 2008-12-07 13:04:39

Od: "es-q" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może nie mieć żadnych,
O nie kolego, nie.
Jeśli ktoś robi kontrolę stanu zabezpieczeń to musi posiadac kwalifikacje,
inaczej jego kontrolę można (o coś tam )potłuc.

> I tak czy tak za dupę powinna zostać złapana
> osoba, która rzecz zaniedbała.
Ale ważniejsze jest natychmiastowe usunięcie zagrożenia.

20. Data: 2008-12-07 16:15:57

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A zgłosił? Bo o ile dobrze autora wątku rozumiem, to jedynie ich
> "pocieszył", że to stary dom i to normalne, mają się nie martwić.

No skoro robi przeglad to nie wyobrazam sobie, zeby nie zanotowqal, przeciez
za to wzial kasie i nie widze powodu by zakladac, ze tego nie zrobil.

> [...]
> (zalezy, ile będzie wtedy tamtędy płynąć)... Może ten konkretny scenariusz
> nie wywoła aż "wylecenia w powietrze", ale poparzenia solidne z całą

Nie wywola, poparzen tez nie musi, a i caly scenariusz calkiem skrajny.

CIEPLO WANNY BRODZIKA
wanna akrylowa - plamy
[Sprzedam] Zegary, lustra ze starego drewna
wysokośc otworu wypustowego zmywarki
uginające się panele