Podłączanie piekarnika elektrycznego a napięcie

1. Data: 2008-12-04 10:16:18

Temat: Podłączanie piekarnika elektrycznego a napięcie
Od: eost <"eost[NOSPAM]"@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam w mieszkaniu osobną fazę na piekarnik elektryczny. Puszka, 380V. Czy
do takiej puszki można podłączyć również 220V?

W specyfikacji piekarnika, który wpadł mi w oko, jest napisane:

"Znamionowe napięcie zasilania 230V ~ 50Hz.
Piekarnik (nawet jeżeli jest on podłączony do elektrycznej płyty
grzewczej) funkcjonuje przy jedno-, dwu- lub trójfazowym napięciu 230 V
z przewodem zero.
Wielofazowe połączenie bez przewodu zero (400 V) może spowodować
zniszczenie piekarnika oraz płyty grzewczej."

Czy to oznacza, że będę musiał rezygnować z wydzielonej fazy i podłączyć
ją (razem z płytą) do zwykłego gniazdka?

--
eost.

2. Data: 2008-12-04 10:37:00

Od: "es_q" <e...@g...wytnij_to.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam w mieszkaniu osobną fazę (?)

> na piekarnik elektryczny. Puszka, 380V. Czy
> do takiej puszki można podłączyć również 220V?

jak przeczytałem Twój post to rozumiem,
że jesteś raczej laikiem więc podłączenie zostaw elektrykowi,
który z tej puszki zasili gniazdo 230V
Aha i do wszystkich którzy będą korzystać z usług elektryka.
Poproście przed przystąpieniem takiego do pracy o dokument
stwierdzajacy jego kompetencje,
bo po przeczytaniu posta poprzedniego o elektryku zs spóldzielni nóż się
otwiera.

3. Data: 2008-12-04 11:05:34

Od: "es_q" <e...@g...wytnij_to.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nawet nie pomyslalem o tym, zeby samemu podlaczac kuchnie.
> Ale kupic musze ja sam i chce dobrze wybrac.

I bardzo dobrze
Powodzenia w wybraniu najlepszego modelu
eS-Q
P.S.
Jeśli podoba ci się piekarnik z zasileniem 400V
to może nawet korzystniej niż 230V
tyle tylko, że trzeba do niego gniazdo 3fazowe.
No ale to i tak jak wynika z Twojego posta< zrobiłby elektryk.

4. Data: 2008-12-04 11:07:49

Od: eost <"eost[NOSPAM]"@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

5. Data: 2008-12-04 12:00:39

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"es_q" <e...@g...wytnij_to.pl> wrote in message

> [...]
> tyle tylko, że trzeba do niego gniazdo 3fazowe.
> No ale to i tak jak wynika z Twojego posta< zrobiłby elektryk.

Wystarczy kabel z trzema przewodami - jeden zerowy do rozetki czy listy i
dwa fazowe do instalacji kuchenki, nie musi mieć gniazda... Trzeba
sprawdzić, czy jest różnicowy.

6. Data: 2008-12-04 12:57:57

Od: eost <"eost[NOSPAM]"@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli podoba ci się piekarnik z zasileniem 400V

Podoba mi się z zasilaniem 230V.

> to może nawet korzystniej niż 230V

O to mi chodzi - na czym polegają te korzyści? Co stracę kupując
piekarnik/płytę 230V?

> tyle tylko, że trzeba do niego gniazdo 3fazowe.

Mam taką właśnie puszkę.

--
eost.

7. Data: 2008-12-04 13:26:59

Od: "es-q" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Podoba mi się z zasilaniem 230V.

No to kup własnie taka, większość urządzeń jest 1 fazowa ponieważ w blokach
przeważnie nie ma3 faz.

> O to mi chodzi - na czym polegają te korzyści?

Do 3 fazowego wystarczy mniejszy przekrój przewodu i mniejsze
zabezpieczenia
choć w tym przypadku to może nawet i nie ma większych korzyści
(tzn dla tych mocy co kuchenka)

8. Data: 2008-12-04 13:43:41

Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam w mieszkaniu osobną fazę na piekarnik elektryczny. Puszka, 380V.
> Czy do takiej puszki można podłączyć również 220V?

aktualnie 400V lub 230V;
elektryk ( ze stosownymi uprawnieniami....) będzie wiedział;)
napięcie międzyfazowe jest inne niż między fazą, a przewodem zerowym;)
nie rób tego sam;)
a swoją drogą, sprzedawca w sklepie powinien coś wiedzieć i klientowi
powiedzieć;

g.

9. Data: 2008-12-04 15:03:56

Od: "emarcin" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Podoba mi się z zasilaniem 230V.

> O to mi chodzi - na czym polegają te korzyści? Co stracę kupując
> piekarnik/płytę 230V?

Ustalmy jedno: kuchnię na "400V" da się podłączyć do "230V",
ale kuchni na "230V" nie da się podłączyć do "400V" .

Pozdrawiam emarcin

10. Data: 2008-12-04 16:17:52

Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"emarcin" <e...@p...com> wrote in message news:gh8s0i$nki
$...@n...news.neostrada.pl...

> Ustalmy jedno: kuchnię na "400V" da się podłączyć do "230V",
> ale kuchni na "230V" nie da się podłączyć do "400V" .

Ustalmy od razu i drugie: nie ma czegoś takiego, jak "kuchnia na
400V", przynajmniej póki rozmawiamy o domowym AGD, nie o urządzeniach
profi produkowanych dla gastronomii :-)
Wszystkie kuchnie są na 230V, przy czym piekarniki na ogół potrzebują
jednej fazy, płyty grzejne natomiast dwóch lub pełnych trzech.

J.

pytanie do elektryków
CIEPLO WANNY BRODZIKA
wanna akrylowa - plamy
[Sprzedam] Zegary, lustra ze starego drewna
wysokośc otworu wypustowego zmywarki