Doksycyklina a alkohol, mozna ?

1. Data: 2009-12-28 13:49:07

Temat: Doksycyklina a alkohol, mozna ?
Od: Rafał K. <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam taki maly problemik. Otoz na dniach dermatolog zapisal mi kuracje
antybiotykowa na tradzik (jest to Unidox, czyli doksycyklina jak w temacie).
Zbliza sie sylwester, czy jest mozliwe aby bezpiecznie wypic troche alkoholu
(2-3 piwka?;) ) ? W ulotce nic nie pisza, ale tu i owdzie sie slyszy ze
alkohol albo powoduje zatrucie w polaczeniu z antybiotykiem albo antybiotyk
przestaje dzialac....

Wiem ze moge sie powstrzymac i nic nie pic, ale jakis nawet szampan bym
wypil ;-) Prosze o informacje , slicznie dziekuje.

Pozdrawiam!

2. Data: 2009-12-28 20:15:15

Temat: Re: Doksycyklina a alkohol, mozna ?
Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zdaje się tszeci z tym problemem . :)

--
Nie jestem medykiem. (tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub
sz, -ii -> -i)

3. Data: 2009-12-29 09:18:14

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeżeli ma to byc jednorazowo i faktycznie 2-3 piwka (kto pije piwko w
Sylwestra?) to nie ma problemu.
Gorzej, gdy chodzi o tak zwana polską normę (PN= 1/2 litra/łeb).
Jacek

4. Data: 2009-12-29 13:49:51

Od: "Lokomotywek" <l...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafał K." <b...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> sie slyszy ze alkohol albo powoduje zatrucie w polaczeniu z antybiotykiem

Właśnie że piszą w ulotce że alkohol może osłabiać działanie antybiotyku.
Ja w zeszłym roku biorąc 2 dawki dziennie o 8:00 i o 20:00 nie wziąłem
dawki o 20, wypiłem 3-4 kieliszki wódki
do tego 2 szklaneczki martini z lodem i kieliszek szampana o północy.
Wstałem o 8 rano wziąłem dawkę antybiotyku i wszystko było ok.
Choroba wyleczona do końca.
Pozdrawiam
LZ

Re: I nie dostosowal....