Dokumenty-jak długo przechowywać?

1. Data: 2006-03-03 13:45:41

Temat: Dokumenty-jak długo przechowywać?
Od: "Agusia D." <N...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Robię właśnie porządek w dokumentach i zgłupiałam :-) Może mi ktoś pomoże? Jak długo
należy przechowywać takie rzeczy jak faktury za telefon, za prąd? Nie dowody wpłat -
bo wszystko idzie przelewem, ale właśnie faktury? Dokumenty podatkowe trzyma się
chyba pięć lat. Kiedyś miałam taką ładną rozpiskę, ale oczywiście zgubiłam, może
ktoś wie czy gdzieś w sieci jest coś takiego?
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
Agnieszka
--
____________________________
Radio - to cudowny wynalazek!

2. Data: 2006-03-03 14:09:02

Temat: Re: Dokumenty-jak długo przechowywać?
Od: "Cezar" <5...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agusia D." <N...@p...fm> napisał w wiadomości
[...]

5 lat

zus 10 lat i taze druki przelewow

Pozdrawiam

Cezary

3. Data: 2006-03-03 19:09:57

Od: PAweł <pgoralsk@bezspamu_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Cezar" <5...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Dokumenty podatkowe trzyma się chyba pięć lat. Kiedyś miałam taką ładną
> rozpiskę, ale oczywiście zgubiłam, może ktoś wie czy gdzieś w sieci jest

A to dlaczego akurat 5 lat??

--
Pozdr

4. Data: 2006-03-03 20:43:26

Od: spp <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

PAweł napisał(a):

> coś

> A to dlaczego akurat 5 lat??

Bo to taki okrągły termin :)

W rzeczywistości różne wydarzenia przedawniają się po różnym okresie czasu.

Trochę tutaj:

http://tinyurl.com/pcrsk

--
spp

5. Data: 2006-03-04 09:12:37

Od: "miszka_" <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Dz.U. 2002 nr 167 poz. 1375
Kategoria 34.
Księgowość materiałowo-towarowa.
Faktury własne i obce. B5 (akta niearchiwalne o okresie przechowywania 5
lat).

Skoro instytucja prez taki okres dokumenty przechowuje należy mieć dowody do
ewentualnej dyskusji.
--
PZDR, miszka_
_________________________________

6. Data: 2006-03-06 21:32:59

Od: Forr <f...@i...tozbedne.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cezar napisał(a):

> 5 lat

po co przechowywac faktury ?
a jesli juz to 3 lata wystarczy

dokumenty podatkowe de facto trzeba 6 lat (5 lat od zakonczenia roku
podatkowego ktorego dokument dotyczy)

> zus 10 lat i taze druki przelewow

zus 50 (piecdziesiat) lat

pozdr

7. Data: 2006-03-07 05:44:56

Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Forr" <f...@i...tozbedne.pl> napisał w wiadomości

> dokumenty podatkowe de facto trzeba 6 lat (5 lat od zakonczenia roku
> podatkowego ktorego dokument dotyczy)

Zawsze mi się wydawało, że jeszcze o rok dłużej 5 lat od zakończenia roku
podatkowego w którym składało się zeznanie podatkowe...

--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

8. Data: 2006-03-07 08:49:45

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:duj6hf$phs$1@news.onet.pl...
>[...] Zawsze mi się wydawało, że jeszcze o rok dłużej 5 lat
> od zakończenia roku podatkowego w którym składało się
> zeznanie podatkowe...

IIRC wydajesz w roku X, rozliczasz w X+1, przechowujesz do kontroli X+2 do
X+6. W sumie w przypadkach ekstremalnych 7 lat. Źródło typu "ekspert w
radiu", więc słabo guglalne.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

9. Data: 2006-03-07 09:12:26

Od: P...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Hanka Skwarczyńska napisał(a):
> Źródło typu "ekspert w
> radiu", więc słabo guglalne.

Hehe, chciałbym zobaczyć minę urzędnika, któremu ktoś tłumaczyłby się na
zasadzie "bo google tak twierdzi" :)

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:

10. Data: 2006-03-07 09:18:47

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <P...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...] Hehe, chciałbym zobaczyć minę urzędnika, któremu ktoś
> tłumaczyłby się na zasadzie "bo google tak twierdzi" :)

Ja nie. W ogóle uważam, że min urzędników widziałam w życiu już trochę za
dużo. Na nich nie działa nawet oficjalna, opublikowana w necie opinia
sąsiedniej izby skarbowej.

Pozdrawiam
H. (BTW w wolnych chwilach polecam interpretacje przepisów opublikowane
przez Izbę Skarbową w Katowicach
http://www.isnet.katowice.pl/interpretacje/ipp.htm. Normalnie ikona
przyjazności dla użytkownika :-/)
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

Maszynka do golenia
Komora zero w lodowce - czy sie sprawdza?
malarz z Bydgoszczy bardzo potrzebny (do gladzi)
Korytka kabolwe na sufit
[okazja] ! Kufry i skrzynie do Twojego domu !