Dziecko z padaczka w przedszkolu

następny post »
From: "Incognito" <s...@i...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Dziecko z padaczka w przedszkolu
Date: Mon, 9 Jan 2006 23:22:00 +0100

Hej
Bardzo Was prosze o pomoc w nastepujacej sprawie. Pracuje w przedszkolu jako
nauczycielka przedszkolna. Kilka dni temu dowiedzialam sie, ze do mojej
grupy dzieci ma dolaczyc dziecko chore na padaczke. Przy takim dziecku nie
moze byc m.in. zadnych migajacych swiatel, glsniejszej muzyki, glosnych
zabawek itd. Nie chce dopuscic do tego, by dziecku w przedszkolu cos sie
stalo, a juz teraz w mojej grupie jet tyle dzieci, ze czasem ledwo z nimi
sobie radze, wiec po prostu obawiam sie o bezpieczenstwo dziecka.
Zastanawiam sie czy mam prawo sprzeciwic sie przyjeciu temu dziecka do
przeszkola. Oczywiscie niekoniecznie sprzeciwic wprost.
W jaki sposob moge doprowadzic do sytuacji, w ktorej dziecko nie zostanie
przyjete do przedszkola? Oczywiscie w miare mozliwosci bez ryzyka utraty
pracy.
Czy nauczycielka przedszkolna moze w bezposredni sposob odmowic opiekowania
sie dzieckiem chorym na padaczke?
Jakie warunki musi spelniac przedszkole, zeby moc przyjac pod opieke dziecko
z padaczka? Nie wiem czy to ma znaczenie, ale dodam, ze chodzi o
przedszkole prywatne.
Czy jest dopuszczalne, mozliwe i legalne, zeby lekarz upowaznil na pismie
nauczycielki/opiekunki przedszkolne do podawania dziecku lekow na padaczke?
Dzieki.
Inc(ona)