EC

1. Data: 2012-06-29 20:20:16

Temat: EC
Od: Voyager <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Efekt Casimira - czy to jeszcze fizyka, czy już magia?...
Czy próżnia to kompletna pustka, nic? Ale dlaczego takie "nic" trzeba
przebywać w określonym czasie? Gdyby w próżni nie było żadnej
struktury, to zupełnie nieodróżnialny byłby jeden jej punkt od innego.
Fizyka kwantowa pozwala wyciągnąć na temat próżni dalej idące wnioski.
Okazuje się, że nie ma tak naprawdę pustki zupełnie absolutnej. Nawet
najbardziej pusty obszar wszechświata jest w rzeczywistości areną
nieustannego tworzenia się i zanikania rozmaitych okruchów materii.
Zjawisko to nosi miano kreacji - anihilacji materii. Co prawda czas
życia tych drobin wyłaniających się z pustki jest niewyobrażalnie
krótki, jednak określony. I nawet daje się wykryć siłę, która powstaje
w wyniku tej aktywności próżni. Nazywana jest ona ona siłą Casimira .
Co ciekawe, mimo że istnienie tej siły zostało przewidziane już ponad
pół wieku temu (właśnie przez holenderskiego fizyka o nazwisku
Casimir), to dopiero niedawno udało się zaobserwować tę siłę w
laboratorium. Problemem jest to, że owa siła jest bardzo mała i daje
się zarejestrować dopiero dla obiektów mikroskopijnych, znajdujących
się określonych warunkach.

Ciemna materia, ciemna energia, a może prawo grawitacji Newtona do
poprawki?...
Uczniowie w szkołach uczą się, że przyciąganiem grawitacyjnym ciał
rządzi prawo Newtona
Jednak astronomowie stwierdzili, że w wymiarze galaktycznym, na dużych
odległościach prawo to nie bardzo się sprawdza - tzn. rzeczywista siła
przyciągania wychodzi większa niżby to wynikało z obserwacji
widzialnych gwiazd. Różnica nie jest mała - wg niektórych oszacowań
nawet 10 krotna. Dlatego przyjęto hipotezę, że w Galaktykach gdzieś
musi być rozsiana ciemna (niewidoczna dla ziemskich obserwatoriów)
materia. Miałyby to być albo specjalne, nie odkryte jeszcze cząstki
materii, lub inne obiekty zgromadzone w przestrzeni międzygwiazdowej.
Żeby było jednak jeszcze"ciekawiej", okazało się, że ciemna materia
nie wyjaśnia wszystkich problemów z prawem grawitacji Newtona.
Zachowanie się gwiazd i galaktyk sugeruje, że oprócz nadmiaru siły
przyciągania grawitacyjnego objawia się również efekt dodatkowego
grawitacyjnego rozpychania."Winę" za to zjawisko zrzucono na (także
niewykrywalną) "ciemną energię".
Niedawno jednak grupa młodych teoretyków fizyków spróbowała spojrzeć
na sprawę inaczej - zasugerowali oni, że nie ma żadnej ciemnej
energii, tylko że po prostu prawo grawitacji Newtona jest przybliżone
- tzn. dobrze działa dla odległości bliskich odległościom pobliskich
gwiazd i planet, ale już zawodzi dla wymiarów porównywalnych z
rozmiarami gromad gwiazd, galaktyk, czy skupisk galaktyk. Kto ma
rację?..
Zobaczymy w przyszłości.

O siła grawitacji do kosza, zbyt lokalna, czyli przykładowo mamy na
monitorze koło o promieniu 2cm, monitor centymetr podaje w skali pół
centymetra, czyli na monitorze promień będzie dwa centymetry a gdy
przyłożymy linijkę do monitora to wyjdzie że promień wynosi jeden
centymetr. Czyli promień ma jednocześnie dwa centymetry i jeden
centymetr, zależy z jakiego punktu patrzymy i jaką skalę przykładamy,
więc prawa fizyki działają tylko w pewnej ograniczonej skali którą
przykładamy do ograniczonego środowiska, jeśli poszerzymy środowisko
badania, mamy niepasujące wyniki do modelu pierwszego i myślę że
trzeba całkowicie inaczej spojrzeć na świat ,aby skala szeroka była
logicznie konsekwenta, czyli szykuje się poważny przełom w naszym
pojmowaniu świata.

2. Data: 2012-06-30 09:11:30

Temat: Re: EC
Od: "olo" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Voyager"
>, a może prawo grawitacji Newtona do
>poprawki?...
Już od czasu ogłoszenia TW jest tylko przydatnym uproszczeniem tak jak i np.
prawo zachowania masy.

>Uczniowie w szkołach uczą się, że przyciąganiem grawitacyjnym ciał
>rządzi prawo Newtona
Będą się uczyć klasycznej mechaniki nadal, daje ona po prostu PRZYDATNE
modele obserwowalnego świata.

>Jednak astronomowie stwierdzili,
Tutaj masz pop-streszczenie aktualnego stanu teorii fizycznych
http://www.youtube.com/watch?v=pXByRjJnN2A
http://www.youtube.com/watch?v=7WawPZXs2VE
http://www.youtube.com/watch?v=7wIHWeGuLXs
http://www.youtube.com/watch?v=Kme--OSemHc

pzdr
olo

3. Data: 2012-06-30 13:56:45

Od: Voyager <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

olo napisał(a):
> [...]
> modele obserwowalnego �wiata.

> Tutaj masz pop-streszczenie aktualnego stanu teorii fizycznych

Ale nawklejałeś. Co to jest TW- taczka wójta, tarcie wewnętrzne,
trumna wystawiona, czyli teoria względności.?;)
Oczywiście że będą się uczyć, tak jak polacy uczą się głównie o
polsce, a nie o świecie. Ten wymiar lokalny następnie przykładają do
świata i wychodzą bzdury. Tym samym im bardziej poszerzymy naszą
wiedzę, tym więcej będzie problemów z parzeniem lokalnym , czyli
zaściankową TG.

4. Data: 2012-06-30 16:31:27

Od: Maciej Woźniak <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "olo" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Voyager"
> Już od czasu ogłoszenia TW jest tylko przydatnym uproszczeniem tak jak i
> np. prawo zachowania masy.

W przeciwieństwie do samej TW, która jest nieprzydatną
komplikacją.

5. Data: 2012-08-26 05:40:35

Od: "^oo^ zagros" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Voyager" <r...@g...com> napisał
[...]

Jak to ? A dlaczgo ?

Fizyka kwantowa pozwala wyciągnąć na temat próżni dalej idące wnioski.
Okazuje się, że nie ma tak naprawdę pustki zupełnie absolutnej.

Nie ma, ale jest.
To nie sprzeczność, ale właściwość przestrzeni.
Otóż zawsze w niej coś jest, czyli najdrobniejsze paprochy, ale z punktu do
punktu zawsze
istnieje prosta droga.
Teoria o wygięciu czasu przy wielkich masach
jest błędna. Drogi światła jak najbardziej,
ale nie drogi prestrzeni.

Nawet
najbardziej pusty obszar wszechświata jest w rzeczywistości areną
nieustannego tworzenia się i zanikania rozmaitych okruchów materii.

Zgoda.

[...]

To trochę jak cuda, których nie widać :o)

materia. Miałyby to być albo specjalne, nie odkryte jeszcze cząstki

Dokładnie cuda.

[...]

Cuda, cuda ogłaszajcie :o)
Oczywiście jak już ktoś zobaczy i zbada tę
ciemną materię lub czarne dzirym, to można
wtedy pogadać.

Niedawno jednak grupa młodych teoretyków fizyków spróbowała spojrzeć
na sprawę inaczej - zasugerowali oni, że nie ma żadnej ciemnej
energii,

Otóż to, fajne chłopaki :o)
Dać im Nobla.

[...]
Otóż to.

^oo^ zagros

Ej tam - prawdziwi Polacy ...
10 SPOSOBÓW NA MANIPULACJĘ SPOŁECZEŃSTWEM
Flyerowi, Stalkerowi...
ACTA wejdzie i tak!? UE to kołchoz
Zło jest w każdym z nas. O efekcie Lucyfera.