Ekspres cisnieniowy dobra kawa

1. Data: 2004-08-27 12:26:51

Temat: Ekspres cisnieniowy dobra kawa
Od: "Maniek" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Dostalem w prezencie ekspres cisnieniowy
Kenwood Cremissimo ( ES 621 ).
Problem jest taki ze kawa ktora robi jest lurowata.
Probowalem z roznymi grubosciami mielenia,
oraz ubijania kawy i dalej to samo.
Jak robie kawe, to na poczatku leci ciemna,
a pozniej prawie woda.
Co moge robic zle ?

Pozdrawiam
Maniek

1. Data: 2004-08-27 12:31:28

Temat: Re: Ekspres cisnieniowy dobra kawa
Od: "Maniek" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maniek" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Probowalem z roznymi grubosciami mielenia,
> oraz ubijania kawy i dalej to samo.
> Jak robie kawe, to na poczatku leci ciemna,

Dodam ze kawa nie jest zbyt goraca

Pozdr.
Maniek

1. Data: 2004-08-27 12:46:36

Od: "Maniek" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może nie czekasz aż ustali się odpowiednia temperatura - w moim ekspresie
> trzeba zaczekać aż zapali się lampka sygnalizująca że temperatura jest OK.
> Poza tym zawsze jest tak, że na początku leci ciemna kawa a potem coraz
> jaśniejsza.

Niestety, czekam :( i nic

Maniek

1. Data: 2004-08-27 12:47:56

Od: "Joasia" <j...@S...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Poza tym zawsze jest tak, że na początku leci ciemna kawa a potem coraz
Joasia

1. Data: 2004-08-27 13:00:33

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Maniek wrote:

> [...]
> Probowalem z roznymi grubosciami mielenia,
> oraz ubijania kawy i dalej to samo.
> Jak robie kawe, to na poczatku leci ciemna,

po pewnym czasie zawsze leci coraz jasniejszy plyn
ale lurowata nie powinna byc (glupie pytanie, ale moze dajesz za duzy
kubek ??? powinnien byc taki malutki do espresso - 50 ml)
no i dziwnym objawem jest to, ze kawa nie jest goraca

wiku

1. Data: 2004-08-27 14:21:03

Od: "misiczka" <s...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maniek" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> Dodam ze kawa nie jest zbyt goraca

A ten ekspres posiada kontrolkę nagrzania się wody w zbiorniczku? Bo może po
prostu nie czekasz aż się woda odpowiednio zagrzeje?

--
pozdrawiam, misiczka

Kobieta chętnie odmawia mężowi spełnienia obowiązku małżeńskiego,
spełnia go jednak w stosunku do kochanka,
do czego nie jest bynajmniej zobowiązana.
(Honoriusz Balzak )

1. Data: 2004-08-27 16:16:40

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

wiku napisal(a):

> [...]
>kubek ??? powinnien byc taki malutki do espresso - 50 ml)
>no i dziwnym objawem jest to, ze kawa nie jest goraca

Ja mam DeLonghi i umnie tez kawa nie jest super goraca. Czasem nawet
jest dosc chlodna. W kazdym badz razie lampka nie jest dobrym
wskaznikiem. Ja wlaczam teraz ekspres wczesniej aby sie wszystko
rozgrzalo i dopiero po jakims czasie (dluzszym niz czas zapalenia
lampki) parze kawe.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

- What about your soul?
- I'm an engineer.

1. Data: 2004-08-27 16:59:49

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

> Dodam ze kawa nie jest zbyt goraca
>
> Pozdr.
> Maniek
Wlej do filizankigotowana wode( w ten sposob ja zagrzejesz), po pewnym
czasie wylej i w niej zrob espresso, filizanka musi byc mala!
Ilona

1. Data: 2004-08-27 17:50:55

Od: wiku <s...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin E. Hamerla wrote:

> Ja mam DeLongh

ja tez

> i umnie tez kawa nie jest super goraca. Czasem nawet
> jest dosc chlodna.

przyznam, ze mnie zdziwiles, bo ja raz sie nawet poparzylem

> W kazdym badz razie lampka nie jest dobrym
> wskaznikiem.

u mnie jest (zarowno do wody jak i do pary ubujajacej piane)

dziwne to wszystko ???

wiku

1. Data: 2004-08-27 18:51:14

Od: "Maniek" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dodam ze kawa nie jest zbyt goraca

Przy robieniu kawy czekam, az lampka kontrolna
pokazujaca kiedy mozna robic kawe zgasnie jednak
to nie pomaga.

Moze ekspres zle dziala ?

Maniek

co do tequili