wakacyjna nuda i szukanie dziury w calym ;)

1. Data: 2004-08-27 13:02:15

Temat: wakacyjna nuda i szukanie dziury w calym ;)
Od: walkie <walkie@no_spam_wroclaw.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Po pierwsze witam po urlopowej przerwie :)
Bylam na Mazurach gdzie objadlam sie rybami i kiszka ziemniaczana :)
Bylam nad morzem gdzie krolowala fladra :)
Bylam w Krakowie i juz nie jadlam nic reginalnego hehehe :-)

Ale bedac na Mazurach z rodzinka tak sie zastanawialismy czy istnieje
kuchnia dolnoslaska?
Czy jest jakas potrawa charakterystyczna dla tego regionu? Mieszkam tu
od 3 lat i niestety nie wiem o czyms takim. Moze ktos ma jakis pomysl na
typowa dla dolnegoslaska potrawe?

Jesli tak, prosze o wskazowki :)

Pozdrawiam wakacyjnie :)
--
* Justyna - walkie!
* http://walkie.cegla.art.pl & http://shanties.art.pl

1. Data: 2004-08-27 23:02:45

Temat: Re: wakacyjna nuda i szukanie dziury w calym ;)
Od: "waldek" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

walkie wrote:
> [...]
> Czy jest jakas potrawa charakterystyczna dla tego regionu? Mieszkam tu
> od 3 lat i niestety nie wiem o czyms takim. Moze ktos ma jakis pomysl

===
Wskazówka:
Ludność Dolnego Śląska pochodzi w większości ze wschodu - Lwów i bliższe lub
dalsze okolice. Z tamtych regionów pochodzi również "tradycyjna kuchnia
dolnośląska".

Również pozdrawiam :-)

waldek
===

1. Data: 2004-08-28 06:13:44

Od: walkie <walkie@no_spam_wroclaw.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik waldek napisał:

> [...]
> dalsze okolice. Z tamtych regionów pochodzi również "tradycyjna kuchnia

Z tego sobie doskonale zdaje sprawe. Wiem, ze tu jest region, w ktorym
mniejszosc stanowi rdzenna ludnosc a wiekszosc ludzie migrujacy ze
wschodu. Z reszta rodzina mojego meza tak tu trafila.

Ale dalej draze, czy moze ten maly pierwiastek rdzennej ludnosci
ustanowil dla tego regionu jakies jedzonko, charakterystyczne. Nie wiem
- moze zupa, ciasto, mieso - cokolwiek.

Bo tak coraz bardziej jestem przekonana ze pod tym wzgledem jestesmy
bardzo ubogim miejscem naszego pieknego kraju.

OT - I jak Waldek, byles na Mazurach?

PZDRWM :)))

1. Data: 2004-08-28 17:20:01

Od: "waldek" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

walkie wrote:

> [...]
>
> Bo tak coraz bardziej jestem przekonana ze pod tym wzgledem jestesmy
> bardzo ubogim miejscem naszego pieknego kraju.

===
Nie ma czegś takiego jak rdzenna ludność dolnośląska.

Wszyscy zostali wysiedleni. Najpierw Polacy przez Niemców, a po wojnie
Niemcy przez Polaków i Ruskich. Z samego Wrocławia to Niemcy usunęli całą
ludność cywilną tworząc twierdzę obsadzoną wyłącznie wojskiem. Ludność ta, w
większości powędrowała do Drezna, a ci którzy przeżyli tą drogę, zginęli tam
w nalotach dywanowych. Niemiecką załogę Wrocławia Rosjanie raczej nie brali
do niewoli.

Po wojnie Wrocław został zasiedlony ludnością ze wschodu i jest to nasza
regionalna kuchnia. Wydaje mi się, że wiele potraw, które są obecnie
zupełnie naturalne w całym kraju, rozprzestrzeniło się właśnie z tą
ludnością po zakończeniu wojny.

Dlatego trudno jest teraz mówić zarówno o przedwojennej kuchni z tego
rejonu, jak i o specyficznej kuchni ludności napływowej. Ta pierwsza nie
istnieje, ta druga jest rozpowszechniona prawie w całej Polsce, więc o jej
ubóstwie raczej nie można mówić.

waldek

Przestraszyła mnie deszczowa prognoza i ostatecznie wylądowałem w Karpaczu.
Nie żałuję :-)
===

1. Data: 2004-08-28 17:31:43

Od: walkie <walkie@no_spam_wroclaw.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik waldek napisał:

> Nie ma czegś takiego jak rdzenna ludność dolnośląska.
bu :(

> [...]
> regionalna kuchnia. Wydaje mi się, że wiele potraw, które są obecnie
> zupełnie naturalne w całym kraju, rozprzestrzeniło się właśnie z tą
No i co? Cepeliny, pielmieni, kindziuk, kiszka ziemniaczana czy inne
potrawy wschodnie sa charakterystyczne dla Dolnego Slaska? E nie, bo jak
mowie kiszka ziemniaczana wsrod znajomych to kazdy robi wielki oczy,
kindziuk to ostatnio jeden ze znajomych stwierdzil ze to moze byc maly
ptak jakis. Mam mnostwo takich kwiatkow ;)

> [...]
> istnieje, ta druga jest rozpowszechniona prawie w całej Polsce, więc o jej
e, szkoda. myslalam ze jednak cos wymyslisz, cos malego tyciutkiego ale
dolnoslaskiego ;-)

> waldek
>
> Przestraszyła mnie deszczowa prognoza i ostatecznie wylądowałem w Karpaczu.
> Nie żałuję :-)

Mnie nie przestraszyla, zwlaszcza ze ani razu nie padalo a bylo super a
nawet bosko! Fotek i wspomnien mam pelno :)

1. Data: 2004-08-28 19:30:56

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "walkie" <walkie@no_spam_wroclaw.net.pl>

Oj panie Waldek :-(
Dolny Śląsk to nie tylko Wrocław ale i okolice również. I trochę ich tam
jeszcze egzystuje.
Sam znałem kilku Niemców (którzy nie wyjechali po wojnie) z Dolnego
Śląska i to byli dobrzy Polacy, naprawdę.
A ilu Polaków ma korzenie niemieckie?
Całe multum. Naprawdę.

> bu :(

Nie rycz tylko szukaj kontaktu tutaj:
http://www.vdg.pl/informacje.html
http://ambasadaniemiec.pl/www/kultur.php?pid=468&lg=
pl

--
Pozdrawiam, Jerzy

---
List wolny od wirusów.

1. Data: 2004-08-28 19:57:33

Od: "waldek" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

JerzyN wrote:
> [...]
> tam jeszcze egzystuje.
> Sam znałem kilku Niemców (którzy nie wyjechali po wojnie) z Dolnego
> Śląska i to byli dobrzy Polacy, naprawdę.

To ja mam jeszcze jedną propozycję: :-)
http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Al%C4%99%C5%BCanie

waldek
===

1. Data: 2004-08-28 20:01:47

Od: "waldek" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://tinylink.com/?JKHCCFdhPV

1. Data: 2004-08-28 22:20:16

Od: walkie <walkie@no_spam_wroclaw.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik waldek napisał:

> http://tinylink.com/?JKHCCFdhPV

wszystko fajnie ale w zadnym linku ani Jurka ani Waldka nie ma nic o
jedzeniu. A przeciez nie napisze do kola mniejszosc niemieckich, czy cos
w ten desen, zapytania o potrawe dolnoslaska ;)

1. Data: 2004-08-29 08:23:13

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

walkie wrote:

> wszystko fajnie ale w zadnym linku ani Jurka ani Waldka nie ma nic o
> jedzeniu. A przeciez nie napisze do kola mniejszosc niemieckich, czy cos
> w ten desen, zapytania o potrawe dolnoslaska ;)

Eee, a to czemu? Ja bym napisala, chociazby dla jaj. A moze odpowiedza???

--
Kot
m...@p...onet.pl

Ekspres cisnieniowy dobra kawa