Ekstrakt z wanilii.

1. Data: 2010-12-28 23:47:16

Temat: Ekstrakt z wanilii.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://mojewypieki.blox.pl/2008/12/Ekstrakt-z-wanili
i.html

Polecam też wszystko pozostałe na tej stronie :-)

2. Data: 2010-12-28 23:56:14

Temat: Re: Ekstrakt z wanilii.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 29 Dec 2010 00:47:16 +0100, Ikselka napisał(a):

> http://mojewypieki.blox.pl/2008/12/Ekstrakt-z-wanili
i.html

> Polecam też wszystko pozostałe na tej stronie :-)

..w tym Przeliczarkę, zaprezentowaną przez jedną z komentatorek ww strony:
http://przeliczarka.heroku.com/
Bardzo fajna sprawa :-)

3. Data: 2010-12-29 08:50:24

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-29 00:47, Ikselka pisze:
> http://mojewypieki.blox.pl/2008/12/Ekstrakt-z-wanili
i.html

> Polecam też wszystko pozostałe na tej stronie :-)

Fakt, według przepisu z tej strony robię swój makowiec.
Muszę ją sobie dodać do ulubionych i częściej zaglądać.

Ewa

4. Data: 2010-12-29 09:54:28

Od: Rysio <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-29 00:47, Ikselka pisze:
> http://mojewypieki.blox.pl/2008/12/Ekstrakt-z-wanili
i.html

> Polecam też wszystko pozostałe na tej stronie :-)

Tak a propos ekstraktu sklepowego, to nie ma on nic wsponego z waniliom
poza zapachem i smakiem.

> Wanilina (nazwa systematyczna: 4-hydroksy-3-metoksybenzaldehyd, C8H8O3) -
organiczny związek chemiczny posiadający kilka grup funkcyjnych: aldehydową -CHO,
hydroksylową -OH i eterową -O-R. Stanowi jeden ze składników aromatycznych wanilii.

> Wanilina otrzymywana jest syntetycznie na dużą skalę i stosowana w przemyśle
spożywczym i kosmetycznym jako związek zapachowy. U osób wrażliwych może wywołać
podrażnienia skóry, egzemę, zmiany pigmentacji i kontaktowe zapalenie skóry. Znajduje
się w rejestrze NIH niebezpiecznych związków chemicznych.

> W 2006 roku grupa japońskich badaczy kierowana przez Mayu Yamamoto opublikowała
informacje o możliwości wyizolowania waniliny z kału krowiego. Wytwarzanie tego
związku tą metodą jest tańsze, niż pozyskiwanie go z wanilii[2]. Odkrycie to
przyniosło Mayu Yamamoto nagrodę Ig Nobla w roku 2007, a z okazji ceremonii rozdania
nagród jedna z lodziarni w Cambridge wprowadziła do menu, jako jednorazową
ciekawostkę, lody waniliowe o nazwie Yum-A-Moto Vanilla Twist zawierające wanilinę
uzyskaną z krowiego kału[3].

5. Data: 2010-12-29 20:33:47

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Polsce zdaje się sztuczne aromaty waniliowe produkuje się
z odpaduw pszy produkcji celulozy.
Od czasu gdy się o tym dowiedziałam nie używam już cukru waniliowego.

6. Data: 2010-12-29 20:57:36

Od: MisKudlaty <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 29.12.2010 21:33, Stokrotka pisze:
> W Polsce zdaje się sztuczne aromaty waniliowe produkuje się
> z odpaduw pszy produkcji celulozy.
> Od czasu gdy się o tym dowiedziałam nie używam już cukru waniliowego.

Jak zaczniesz pisać po polsku, to może i czytać się nauczysz, że jest to
cukier wanilinowy.

7. Data: 2010-12-29 21:00:16

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 29 Dec 2010 21:57:36 +0100, MisKudlaty napisał(a):

> Jak zaczniesz pisać po polsku, to może i czytać się nauczysz, że jest to
> cukier wanilinowy.

Bo cukier wanilinowy a cukier waniliowy to dwie różne rzeczy. Ten drugi to
cukier nawaniany naturalną wanilią. Sama sobie taki robię w słoiku.

8. Data: 2010-12-29 21:04:15

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 29 Dec 2010 22:00:16 +0100, Ikselka napisał(a):

> Bo cukier wanilinowy a cukier waniliowy to dwie różne rzeczy. Ten drugi to
> cukier nawaniany naturalną wanilią. Sama sobie taki robię w słoiku.

O, tak:
http://www.wielkiezarcie.com/article53170.html

9. Data: 2010-12-29 21:10:01

Od: MisKudlaty <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 29.12.2010 22:00, Ikselka pisze:

> Bo cukier wanilinowy a cukier waniliowy to dwie różne rzeczy. Ten drugi to
> cukier nawaniany naturalną wanilią. Sama sobie taki robię w słoiku.

Wiem, dlatego stokrotce-analfabetce zwróciłem na to uwagę, że pisze o
wanilinowym a nie waniliowym

10. Data: 2010-12-29 22:11:45

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 29 Dec 2010 22:10:01 +0100, MisKudlaty napisał(a):

> Wiem, dlatego stokrotce-analfabetce zwróciłem na to uwagę, że pisze o
> wanilinowym a nie waniliowym

Wiem, że wiesz :-)
Pisałam raczej do Stokrotki.

KIDS CHAT