Electro w sprawie Monstera

51. Data: 2013-10-25 00:43:15

Temat: Re: Electro w sprawie Monstera
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Eneuel Leszek Ciszewski" l4c7at$c6$...@n...news.atman.pl

> Przyklejenie 'się' z przeciwnej strony czasownika dałoby efekt
> właśnie znany mi ze stron litewskich -- >>Ty nie się przejmuj<<. ;)

> Nie znam sytuacji umieszczania 'nie' po czasowniku, którego to 'nie' dotyczy:

> znam sytuacji nie umieszczania <--- przeczenie 'nie' nie dotyczy
> tutaj rzeczownika 'umieszczania', ale dotyczy czasownika 'znam '

Powinno być raczej tak:

+ znam_nie sytuacji umieszczania <--- przeczenie 'nie' nie dotyczy
+ tutaj rzeczownika 'sytuacji', ale dotyczy czasownika 'znam'

> Niby można napisać jakoś tak:

+ przeczenie 'nie' dotyczy tutaj nie rzeczownika 'sytuacji', ale czasownika 'znam'

nieokrzepnięta.

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

52. Data: 2013-10-26 01:14:00

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Eneuel Leszek Ciszewski" l4c7at$c6$...@n...news.atman.pl

> konstrukcja, w której 'się' przylega do właściwego czasownika.

Aby było jasne -- mam tu na myśli tylko miejsce umieszczenia 'się',
nie zaś uznanie, iż zamiarem może być coś, co opisuje czasownik.
IMO 'kopać się' nie może być zamiarem -- jak mężczyzna nie może
być matką. ;) IMO zamiarem może być 'kopanie' (czy 'kopanie się')
ale nie może być zamiarem (nadal IMO) 'kopać się', gdyż 'kopać'
jest czasownikiem a zamiar jest rzeczownikiem.

(; Było tam stado krów -- jedna z nich była owcą. ;)

-- Opisz mi ludzi, którzy przyszli na to zebranie.
-- Dwie krowy, jeden osioł, masa jeleni...
-- Spotkanie było otwarte?
-- Skądże! Potrzebne były zaproszenia
a na bramce stał byczek.
-- Czego dotyczyło to spotkanie?
-- Rozmawiano tam o możliwości skubania owiec
(za pomocą opłat bankowych) oraz o bydlakach
skarżących banki do KNF...
-- Coś mądrego tam poruszono?...
-- Orłów na sali nie zobaczyłem...
-- A ktoś z jastrzębio-gołębi?
-- RPP nikt nie reprezentował.
-- A te krowy?...
-- Jakieś kury domowe, Nic ważnego.
-- Mogliby wreszcie zabrać się do jakiejś
zyskownej pracy, zamiast do skubania...
-- Mrówek na sali obrad też nie dostrzegłem.

Jak widać -- bywa i tak, że zwierzę jest człowiekiem, ale pomimo
tego uważam, iż 'kopać się' nie może być zamiarem, i że odejmowanie
moli od przeciwników reżimu nie jest dobre, choć mole to także motyle.

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

53. Data: 2013-10-26 20:41:11

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Eneuel Leszek Ciszewski" l4eu08$l4p$...@n...news.atman.pl

> [...]
> ale nie może być zamiarem (nadal IMO) 'kopać się', gdyż 'kopać'
> jest czasownikiem a zamiar jest rzeczownikiem.

Można IMO napisać tak:

Nie zamierzam kopać się z koniem.

Problem ('mam zamiar kopać' czyli 'kopać' jest zamiarem)
IMO bierze swój początek w bezmyślnym kopiowaniu cudzych
wypowiedzi -- ponieważ nie można czegoś skopiować zupełnie
dokładnie (gdyż wówczas można być posądzonym o plagiat)
można pokusić się o drobne ;) korekty stylistyczne,
które mogą dać zadziwiające efekty.

Czyż ostatecznie 'mam zamiar' nie jest znaczeniowo tożsame
z 'zamierzam'? Zatem jeśli ktoś napisał 'zamierzam kopać' -- chyba
możemy ;) to ,,poprawić'' na 'mam zamiar kopać'?...

Niby tak -- mój celu do osiągnięcia to: szkoła, kościół, dom...
Ale idę do: szkoły, kościoła, domu...

Można także napisać: 'mam zrobić coś' -- co oznaczać może obowiązek
(czy przewidywanie/przypuszczenie) zrobienia czegoś, ale to problem
nie na jeden post, a może nawet -- nie na jeden wątek...

BTW -- uważasz mnie za konia? Aż tak mocny jestem wg Ciebie w wiadomym temacie?

[ja konia mógłbym kopnąć zupełnie bezkarnie, łamiąc mu jego
nogę/kolano -- o ile bym nie miał skrupułów moralnych; koń
albowiem kopie tylko do tyłu -- na boki koń może co najwyżej
gryźć/kąsać... wystarczy zatem zwrócić końską uwagę na coś,
po czym silnie kopnąć go w kolano przedniej nogi -- i uciec...
i najważniejsze -- krowę podchodzimy od jej prawej strony, zaś
konia -- od jego lewej; nie wiem, co z klaczą i co z bykiem...
wiem też, z której strony nie należy podchodzić do głupiego
człowieka, ale o tym napiszę dopiero w następnym odcinku]

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

54. Data: 2013-11-06 13:26:59

Od: Z_D <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <l1a0ae$jqo$1@node1.news.atman.pl>
Eneuel Leszek Ciszewski napisal(a):

> ELECTRO.pl 17 września

> Bon standardowo wysyłany był podczas realizacji zamówienia,
> w momencie gdy sklep otrzymał od przewoźnika potwierdzenie
> dostarczenia przesyłki.

> ELECTRO.pl 10 września

> Bon wakacyjny standardowo został wysłany na adres e-mail
> podany w zamówieniu podczas jego realizacji.

> W rozmowie telefonicznej (prowadzonej około 2 dni po otrzymaniu
> Monstera przeze mnie) dowiedziałem się, że bon zostanie dopiero
> wysłany.

> Bonu nie mam do tej pory.

A ja nie rozumię, po co crosspostujesz??

--
Pozdr. Z_D
____________________

55. Data: 2013-11-12 01:36:12

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Z_D" l5dcij$2ud$...@m...internetia.pl

> A ja nie rozumię, po co crosspostujesz??

Ja arabskiego pisma też bym nie zrozumiał. :)

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

56. Data: 2013-11-13 02:02:50

Od: Z_D <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <l5rt62$q2r$1@node2.news.atman.pl> Eneuel Leszek Ciszewski
napisal(a):

> Ja arabskiego pisma też bym nie zrozumiał. :)

Ale co ludzi obchodzą blokady twoich szarych komórek???

Jak zauważyłeś, ludzie maja generalnie w niebycie twoje rewelacje.
Stań w Alejach, i tam je wykrzykuj.

--
Pozdr. Z_D

Termowentylatory - pytania
Gdzie można to kupić - płyn Voigt VC 150 Koncentrat Grundpur
Problem z centralnym ogrzewaniem
Sezonowe ogrzewanie balkonu
Piksel sklep i wyrok w sprawie trucia