Elektroniczne głowice zaworowe...

1. Data: 2006-07-20 10:25:59

Temat: Elektroniczne głowice zaworowe...
Od: matlbr <m...@N...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Zastanawiam się nad założeniem na wszystkich grzejnikach w mieszkaniu
(blok z 1980 roku, ocieplony, nowe okna PCV, pow. 65m2, piętro I)
elektronicznych głowic zaworowych, mój wstępny wybór padł na głowice
Firmy Honeywell Rondostat HR-20E. Zastanawiam się, czy to się opłaca w
krótszej bądź dłuższej perspektywie czasu, przy koszcie jednej głowicy
~90PLN? Czy ktoś mógłby się podzielić własna opinią na ich temat?

Pozdrawiam
m.

2. Data: 2006-07-20 10:57:49

Temat: Re: Elektroniczne głowice zaworowe...
Od: "Pietrek" <S...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "matlbr"napisał":

> [...]
> krótszej bądź dłuższej perspektywie czasu, przy koszcie jednej głowicy
> ~90PLN? Czy ktoś mógłby się podzielić własna opinią na ich temat?

Też się kiedyś zastanawiałem nad przejściem na te elektroniczne. Swego czasu
założyłem sobie zwykłe głowice termostatyczne, kiedy jeszcze nie było to
powszechne i nikt o żadnym opomiarowaniu nie słyszał, ot tak dla własnego
komfortu. Jak przyszli masowo montować to już miałem od dawna swoje.
W tych elektronicznych o ile sie nie mylę oprócz zawykłej kontroli temp.
jest coś w rodzaju programatora, gdzie na noc można zaprogramować
odpowiednio niższą temp. lub gdy nie ma domowników w ciągu dnia 8 - 15.
Jeszcze jedna sprawa to ich kompatybilność z zaworami Danfossa, bo te na
allegro podchodzą pod zawory z boku kalafiora.

3. Data: 2006-07-20 12:32:45

Od: "Qwinto" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"matlbr" <m...@N...com> wrote in message
> [...]
> bądź dłuższej perspektywie czasu, przy koszcie jednej głowicy ~90PLN? Czy
> ktoś mógłby się podzielić własna opinią na ich temat?

Witam,
Uzytkuje takowe (prawie, bo moje to HR-20) juz od roku. Mam elektroniczne
"mierniki" ciepla i widac, ze sa roznice tam, gdzie grzeje bardziej, a gdzie
nie.
Natomiast co do samego regulatora to jest to fajne urzadzenie. Mozna ustawic
sobie dwie temeratury (noc/dzien) i w trybie tygodniowym ustawic sobie
godziny w ktorych dana temperatura jest ustawiana. Ponad to mozna zawsze
ustawic sobie inna temperature bezposrednio pokredlem. I jesli sie o tym
zapomni, to przy ponownym przelaczaniu temperatury (dzien/noc lub odwrotnie)
ustawienia wroca do tych zaprogramowanych. To wszystko jest mozliwe w trybie
automatycznym. Oprocz niego jest tryb manulany, ktory dziala jak standardowa
glowica. Raz na tydzien zawor sie sam kalibruje, czyli otwiera i zamyka. Sam
bez problemu przelaczyl sie z czasu zimowego na letni (wbudowany kalendarz).
W zestawie byly adaptory (chyba 3) do roznych zaworow. Sprawdze to w domu.
Juz nzalalzlem:
http://www.conrad.pl/pic/I1/61/59/615952.pdf

Generalnie zaleta tych zaworow jest to ze mozna sobie ustawiac inna temp. do
spania, a inna na dzien. Pamietac trzeba jedynie, ze grzejnik ma pewna
bezwladnosc cieplna. Czy to sie oplacalo? Nie wiem, jeszcze nie probowalem
tego liczyc.

Qwinto

4. Data: 2006-07-20 13:00:42

Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

matlbr napisał(a):
> [...]
> krótszej bądź dłuższej perspektywie czasu, przy koszcie jednej głowicy
> ~90PLN? Czy ktoś mógłby się podzielić własna opinią na ich temat?
Mam, i bardzo sobie chwale. Pomijajac juz fakt oszczednosci (bo
ogromnych nie bedzie - jesli obnizysz temperature na noc w pomieszczeniu
to oszczedzisz troche energii, ale aby nagrzac na dzien spowrotem
zuzyjesz wiecej energii), to komfort zwiekszyl sie znaczaco. Te glowice
maja regulator temperatury PI czy PD, w kazdym razie troche madrzejszy
niz wlacz-wylacz, i calkiem sprawnie temperature ustawiaja. Obnizenie
temperatury automatycznie na noc jest bardzo przyjemne.

Kupowalem na allegro po ~90zl i doszly nowiutkie zapakowane, potem
kolejne dokupywalem na swistaku (tu troszke problemow bylo, juz nie byly
nowki).

W komplecie jest zestaw przejsciowek na wszystkie typy zaworow wiec nie
ma problemu z kompatybilnoscia.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
173

5. Data: 2006-07-20 19:11:50

Od: "Marcin P." <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zastanawiam się, czy to się opłaca w

Najpierw zastanów się nad sposobem naliczania opłat za ciepło, bo
przykładowo w mojej spółdzielni mieszkaniowej koszt stały + koszt niezależny
od ustawienia termostatu wynosi 75% ceny, tylko 25% mogę zaoszczędzić ale
trzeba zakręcić kaloryfery w ogóle.

jak wyciągnąc drut od stanika z pralki
Ktore pietro wygodniejsze do zamieszkania?
Szafy Garderoby Meble Kuchenne [spam]
farba (lakier) na parkiet?
jak zrobic scianę z cegieł?