Elektryczna zagwozdka :/

1. Data: 2007-01-05 20:14:18

Temat: Elektryczna zagwozdka :/
Od: "Big Jack" <aaaaa@bbbbb@ccccc.zz> szukaj wiadomości tego autora

W bloku gdzie kupiłem mieszkanie, w piwnicy - na korytarzu i w piwnicy
każdego lokatora jest oświetlenie 230V. Żeby lokatorzy nie kombinowali,
nie spawali i trzymali tam zamrażarek całe to oświetlenie podłączone
jest do jakiegoś ustrojstwa działającego w ten sposób, że przy poborze
prądu przekraczającym jakąś wartość oświetlenie gaśnie na ok. 30s i
ponownie się włącza, o ile ten pobór zmniejszy się poniżej progu
zadziałania tego urządzenia. W przeciwnym razie błyśnie i znowu 30s
ciemności. W ten sposób cykle się powtarzają. Żeby obniżyć pobór prądu
chciałem w swojej piwnicy dotychczasowe żarówki 2x100W zmienić na
świetlówki energooszczędne 2x18W. No i zostałem niemile zaskoczony.
Włączenie choćby jednej takiej świetlówki powoduje całe te szopki z
gaśnięciem i zapalaniem się światła. 2x100W hula bez żadnych problemów,
a świetlówka 18W nie chce świecić nawet jedna :/ Czy ja mam jakieś
powody żeby oszczędzać na prądzie przy takich jajach? Może mi ktoś
racjonalnie wytłumaczyć co jest powodem takiego zachowania jednej
świetlówki vs. dwóch żarówek (charakter obciążenia -
indykcyjny/pojemnościowy?)?

--
Big Jack
//////

2. Data: 2007-01-05 20:36:04

Temat: Re: Elektryczna zagwozdka :/
Od: Paweł Hadam <h...@s...go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Big Jack napisał(a):
> [...]
> racjonalnie wytłumaczyć co jest powodem takiego zachowania jednej
> świetlówki vs. dwóch żarówek (charakter obciążenia -

A jakie to świetlówki? Takie z hipermarketu za 4.99?? Jeśli tak, to są
duże szanse, że Chińczyk zaoszczędził na filtrach i ta świetlówka
generuje duże zakłócenia w sieci, a to ustrojstwo wyłączające też
widocznie nie najlepszej klasy i zakłócenia impulsowe traktuje tak samo
jak przeciążenie.

Pozdrawiam,
Paweł.

3. Data: 2007-01-05 20:57:44

Od: "Big Jack" <aaaaa@bbbbb@ccccc.zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości: news:459eb6bb$1@news.home.net.pl
użytkownik *Paweł Hadam* napisał(a):

> [...]
> generuje duże zakłócenia w sieci, a to ustrojstwo wyłączające też
> widocznie nie najlepszej klasy i zakłócenia impulsowe traktuje tak

Lepiej, za 2,95zł. Ale taki sam efekt jest przy świetlówkach Philips
(Made in Poland). Czyżby w Polsce też oszczędności na częsciach?

--
Big Jack
//////

4. Data: 2007-01-05 21:47:42

Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 5 Jan 2007 21:57:44 +0100, "Big Jack" <aaaaa@bbbbb@ccccc.zz>
wklepał(-a):

>Lepiej, za 2,95zł. Ale taki sam efekt jest przy świetlówkach Philips
>(Made in Poland). Czyżby w Polsce też oszczędności na częsciach?

Na pewno in Poland? Ostatnio kupiłem świetlówki Philipsa z charakterystycznym
napisem PILA (Philips ma zakład w Pile) i małymi literkami "made in China".

5. Data: 2007-01-06 08:07:08

Od: Paweł Hadam <h...@s...go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Big Jack napisał(a):
> W wiadomości: news:459eb6bb$1@news.home.net.pl

> Lepiej, za 2,95zł. Ale taki sam efekt jest przy świetlówkach Philips
> (Made in Poland). Czyżby w Polsce też oszczędności na częsciach?

A może po prostu to ustrojstwo MA także działać przy wykryciu obiektów
posiadających przetwornice (zasilacze impulsowe). W końcu umieszczony w
piwnicy powiedzmy serwer bez monitora mieściłby się w 100W mocy, a nie
byłby obiektem pożądanym... Może specjalnie jest to tak zrobione, żeby
działało tylko z obciążeniem czysto rezystancyjnym (typu żarówka), a
wywalało na wszystkim innym (silniki, zasilacze impulsowe, transformatory).

Pozdrawiam,
Paweł.

6. Data: 2007-01-06 09:46:53

Od: Sierp <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Big Jack napisał(a):
> [...]
> racjonalnie wytłumaczyć co jest powodem takiego zachowania jednej
> świetlówki vs. dwóch żarówek (charakter obciążenia -

ja mysle, ze to jest dobre pytanie do administracji, skoro chcesz
swietlowki energooszczedne zamiast dotychczasowych zamontowac, to
dla nich to zysk
Pomijajac fakt, ze swietlowki energooszczedne za 3pln sa tak
samo energooszczedne, jak piec elektryczny..

Sierp

7. Data: 2007-01-06 12:41:41

Od: "Big Jack" <aaaaa@bbbbb@ccccc.zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości: news:ennsbi$17n$1@ochlapek.sierp.net
użytkownik *Sierp* napisał(a):

> ja mysle, ze to jest dobre pytanie do administracji, skoro chcesz
> swietlowki energooszczedne zamiast dotychczasowych zamontowac, to
> dla nich to zysk

Tak też zrobię, zwłaszcza że to od prezesa spółdzielni mieszkaniowej
kupiłem mieszkanie, a na światło administracyjne płace co miesiąc 10pln
:/

> Pomijajac fakt, ze swietlowki energooszczedne za 3pln sa tak
> samo energooszczedne, jak piec elektryczny..

To samo w pierwszym momencie przyszło mi do głowy. 18W idzie na
świecenie, a 300W idzie do atmosfery

--
Big Jack
//////

8. Data: 2007-01-06 13:15:15

Od: "Huckleberry" <n...@p...onetonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Big Jack" <aaaaa@bbbbb@ccccc.zz> napisał w wiadomości
> Lepiej, za 2,95zł. Ale taki sam efekt jest przy świetlówkach Philips (Made
> in Poland). Czyżby w Polsce też oszczędności na częsciach?

Philips w dużej mierze kupuje żarówki w Chinach i nadrukowuje logo.

9. Data: 2007-01-06 15:19:34

Od: "Marcin P." <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pomijajac fakt, ze swietlowki energooszczedne za 3pln sa tak
> samo energooszczedne, jak piec elektryczny..

Ile lm na Wat daja swietlowki energooszczedne za 3 zł, a ile te za 30 zł ??

10. Data: 2007-01-06 16:35:13

Od: "Big Jack" <aaaaa@bbbbb@ccccc.zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości: news:enoemh$oas$1@news.onet.pl
użytkownik *Marcin P.* napisał(a):

> Ile lm na Wat daja swietlowki energooszczedne za 3 zł, a ile te za 30
> zł ??

Wprost proporcjonalnie ;)

--
Big Jack