Ephedra

1. Data: 2006-12-11 12:00:24

Temat: Ephedra
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.antoranz.net/CURIOSA/ZBIOR4/C0412/12-QZD0
4026_Ephedra.HTM

Czy ktoś próbował tej herbaty, czy uprawa efedry jest u nas
legalna? Bardzo mnie ta roślinka interesuje.
Pozdrawiam.Mirzan

2. Data: 2006-12-11 12:16:01

Temat: Re: Ephedra
Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

mirzan napisał(a):
> http://www.antoranz.net/CURIOSA/ZBIOR4/C0412/12-QZD0
4026_Ephedra.HTM

> Czy ktoś próbował tej herbaty, czy uprawa efedry jest u nas
> legalna? Bardzo mnie ta roślinka interesuje.

Czy czegoś Ci nie staje?
;-)
pozdr. Jerzy

3. Data: 2006-12-11 12:27:14

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

4026_Ephedra.HTM

> Czy czegoś Ci nie staje?

Nie staje mi wiadomości o roślinach, a w innym kontekscie, fachowcem
jest pan Slawista.
Pozdrawiam.Mirzan

4. Data: 2006-12-11 12:35:56

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"mirzan" <l...@o...pl> wrote in message
4026_Ephedra.HTM

> Nie staje mi wiadomości o roślinach, a w innym kontekscie, fachowcem
> jest pan Slawista.
> Pozdrawiam.Mirzan

A niby dlaczego?

5. Data: 2006-12-15 05:57:37

Od: a...@g...com szukaj wiadomości tego autora

mirzan napisał(a):
> [...]
4026_Ephedra.HTM

> Czy ktoś próbował tej herbaty, czy uprawa efedry jest u nas
> legalna? Bardzo mnie ta roślinka interesuje.

witam.
Ja pracowałem kilka lat przy zborze Ephedry.
Ephedra się zaparza w czajniku i się pije przy przezębieniach,a
czasami przy bólach zębów.Ja nie zauważyłem żadnych pobocznych
efektów.
Roślina na stanowisku naturalnym lest podobna do janowca 1,5x1,5
chwast ale czekawy.
W warunkach Polski gatunki o dużej zawartosci ephedryny nie
przezimują.Natomiast są gatunki uprawiane u nas w kraju,ale
estetycznie mało czekawe
Pozdr Mich

6. Data: 2006-12-15 06:22:03

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> W warunkach Polski gatunki o dużej zawartosci ephedryny nie
> przezimują.Natomiast są gatunki uprawiane u nas w kraju,ale

Czy owoce efedry są jadalne? Czy na plantacji rosną rośliny obojga
płci , czy tylko męskie?
Pozdrawiam.Mirzan

7. Data: 2006-12-15 08:39:30

Od: "Zbigniew Mazur" <f...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mich napisał:

> Ja pracowałem kilka lat przy zborze Ephedry.

Jaka przęśl była tam uprawiana?
Czy ten gatunek, na który skierował linkiem Mirzan,
czyli Ephedra antisyphilitica, czy też inne?
E.antisyphilitica raczej u nas nie przezimuje, gdyz podawana
jest strefa mrozoodporności 7.

W Google znalazłem ,że nazwa "Mormon tea" jest też stosowana dla:
Ephedra torreyana
Ephedra torreyana var. powelliorum
Ephedra torreyana var. torreyana
Ephedra trifurca
Ephedra viridis

> W warunkach Polski gatunki o dużej zawartości ephedryny nie
> przezimuje.

Czy jest gdzieś do znalezienia tabela porównawcza zawartości?
Pytam z ciekawości, gdyż przęśl interesuje mnie głównie jako
roślina ozdobna.
W Polsce widziałem rosnące:
Ephedra distachya duże, piękne kępy. Cały łan.
Ephedra distachya ssp. helvetica
Ephedra equisetina (tę widziałem w Oslo, to i w Polsce przezimuje)
Ephedra intermedia
i jakieś inne, ale NN

Czy ktoś widział jakieś efedry w sprzedaży?

Pozdrawiam nabywczo, ;-)

Zbyszek

8. Data: 2006-12-15 08:51:47

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktoś widział jakieś efedry w sprzedaży?

Jestem Ci coś winien, wiosną prześlę Ephedra nevadensis.
Pozdrawiam.mirzan

9. Data: 2006-12-15 20:18:43

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Zbigniew Mazur napisał:

> Czy jest gdzieś do znalezienia tabela porównawcza zawartości?

https://hyperreal.info/node/1521
dla 5 odmian. Może to juz widziałeś.

Pozdrawiam, Barbara

Re: Ephedra
Re: Aktywne Słońce?
Re: Ephedra
zapowiedzieli śnieg, zapowiedzieli śnieg!!!
Re: Ephedra