FAQ pl.soc.edukacja - propozycja czy ma być.

1. Data: 2002-10-17 11:21:16

Temat: FAQ pl.soc.edukacja - propozycja czy ma być.
Od: "zairazki" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

FAQ pl.soc.edukacja - propozycja.

Swego niedawnego czasu grupa harcowników udała się na pl.news.nowe-grupy
celem powalczenia o grupę dyskusyjną dla (głównie) nauczycieli pod
adresem pl.soc.edukacja.nauczyciele. Powstało sensowne RFD. Niestety to
podejście zakończyło się - z różnych względów, porażką.
Celnie oddał to Szanowny Pisacz Sławomir Żaboklicki (przepraszam - bez
pozwolenia z priva, ale pro publico bono):

<cytat>
Po przejrzeniu dotychczasowych postów i odrzuceniu wycieczek
osobistych,
inwektyw, czepiania się szczegółów ostały sie następujace argumenty
za i przeciw nowej grupie.
Argumenty za:
1. Mają swoją grupę uczniowie, powinni mieć nauczyciele. Będzie to
element
porządkujacy.
2. Zapotrzebowanie na grupę nauczycieli będzie szybko rosnąć (reforma,
pracownie w szkołach, awans zawodowy itd.). Warto to juz teraz
skanalizować

Argumenty przeciw
1. kłócą się
2. Zbyt mały ruch na istniejących grupach.
</cytat>

Dlatego, jeżeli nauczyciele chcą mieć swój "pokój nauczycielski" do
dyskutowania, to (przepraszam za powtarzanie się) propozycja:

1. Trzeba zaktywizować sensowne wykorzystanie pl.soc.edukacja jako punkt
startu do pl.s.e.n. Sensowne - a więc zgodne z prawem zwyczajowym
ogólnym [netykieta] i lokalnym [np. FAQ grupy].

2. Wyraźnie znakować posty nauczycieli i dyskusje nauczycieli -
sugestia - [n] na początku tematu. Duża ilość takich postów łatwa do
policzenia dzięki znakowaniu w tematach da nauczycielom potężny argument
do powołania pl.s.e.n., niestety prawdopodobnie na początku września
2003 - nie wcześniej.

3. Przekierowywać poważne dyskusje nauczycielskie z
pl.soc.edukacja.szkola na pl.soc.edukacja drogą łagodnej perswazji.
Jeżeli ktoś rozpoczynający wątek z interesującym a ważnym dla ogółu
nauczycieli tematem wyśle listy na obie grupy edukacyjne, prośba o
kontynuowanie dyskusji wyłącznie na pl.soc.edukacja, a na sedusie prośba
o przejście na grupę macierzystą. I tak dalej.

4. Przedyskutować konieczność powstania FAQ grupy, co niniejszym zostaje
uczynione.

Jeżeli taka będzie wola grupowiczów, FAQ powstanie.

Zapobiegawczo informuję, że nikt nie będzie sobie rościł praw autorskich
do całości. Pewne wstępne kroki w prywatnych listach co do zawartości
tego dokumentu zostały podjęte. Niemniej jednak - z braku ochotników
(chwilowego jak mniemam), trochę bezczelnie [bo nie nauczyciel] -
podjąłem próbę uporządkowania toczącej się dyskusji drogą
skonsolidowania już zgłoszonych propozycji zawartości FAQ i wtłoczenia
tego w jakiś szkielet formalny. Po ukończeniu w ciągu kilku najblizszych
dni prac redakcyjnych pierwsza wersja robocza mogłaby powstać. Od
Waszych głosów w dyskusji nad celowością opracowania FAQ zależy, czy
zostanie podana na grupie.

Ponieważ jeden z uczestników dyskusji zaproponował ciekawy adres
serwera, możliwe będzie wstawianie kolejnych wersji FAQ na stronę www -
rzecz do ustalenia publicznie. W końcu to spory kawał tekstu licząc w
kB. Modemowcy słusznie by strajkowali.

A zatem - proszę o opinie. Na grupę. Aktualnie nauczycielską.
pl.soc.edukacja

Ewentualne uwagi i propozycje do zawartości FAQ mogą iść na priva np.
przez najbliższy tydzień. Ewentualny skład komitetu redakcyjnego FAQ
ewentualnie zostanie ustalony i ewentualnie podany do publicznej
wiadomości w ewentualnie późniejszym terminie ;)

Nie kandyduję na stanowisko Szefa Połączonych Komitetów Redakcyjnych FAQ

pozdrowionka
zairazki

2. Data: 2002-10-17 18:19:46

Temat: Re: FAQ pl.soc.edukacja - propozycja czy ma być.
Od: "Roman Stachowiak" <r...@p...jik.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zairazki" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

> adresem pl.soc.edukacja.nauczyciele. Powstało sensowne RFD. Niestety to
> podejście zakończyło się - z różnych względów, porażką.

(...)

> [...]

> policzenia dzięki znakowaniu w tematach da nauczycielom potężny argument
> do powołania pl.s.e.n., niestety prawdopodobnie na początku września

Z przyjemnością zauważam, że powoli ten sposób znakowania postów zaczyna się
przyjmować. Myślę, że Twój post dokładnie wyjaśnia jego ideę.
Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby wymyślić i przyjąć także inne
znaczki wyraźnie odnoszące się do zawartości postu. I nie myślę tu o czymś
takim, jak [spam], czy [reklama], ale na przykład [u] - uczniowskie lub
jakiekolwiek inne (w zależności od zapotrzebowania na takie zaznaczanie).
Zostawmy jednak ten problem innym. My swoje posty zaznaczajmy właśnie tak
[n].

> [...]
> kontynuowanie dyskusji wyłącznie na pl.soc.edukacja, a na sedusie prośba
> o przejście na grupę macierzystą. I tak dalej.

No właśnie. Pozostawmy grupę pl.sedus uczniom (zgodnie z jej opisem), a za
rok okaże się, że bez nauczycieli ta grupa będzie odpowiednikiem
www.sciaga.pl . I dobrze. Powiększony ruch na pse pozwoli udowodnić
włodarzom usenetu, że pl.sen jest niezbędny.

> 4. Przedyskutować konieczność powstania FAQ grupy, co niniejszym zostaje
> uczynione.
>

> Jeżeli taka będzie wola grupowiczów, FAQ powstanie.

Myślę, że FAQ jest niezbędne. Pod warunkiem, że będzie aktualne. Przy
obecnym tempie zmian w prawodawstwie ośiwatowym dobrze przygotowany i
prowadzony FAQ pozwoli odciążyć grupę od pytań w rodzaju - "czy jako
inżynier informatyki mogę być nauczycielem w gimnazjum?"

> pozdrowionka
> zairazki

Pozdrwiam
RomanS

3. Data: 2002-10-22 07:44:14

Od: "zairazki" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zairazki" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> FAQ pl.soc.edukacja - propozycja.
[...]
> Jeżeli taka będzie wola grupowiczów, FAQ powstanie.
Sądząc po "gęstej" i merytorycznej dyskusji, Grupowiczom to ... (wpisz,
co Ci się kojarzy)

[...]
> Ewentualne uwagi i propozycje do zawartości FAQ mogą iść na priva np.
> przez najbliższy tydzień.
Jak na razie to pusto :(

Nadal
> Nie kandyduję na stanowisko Szefa Połączonych Komitetów Redakcyjnych
I tak zostanie. A tekst i tak wrzucę :P

Bez zmian w stopce

4. Data: 2002-10-22 16:46:57

Od: "blutka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

> [...]
> Sądząc po "gęstej" i merytorycznej dyskusji, Grupowiczom to ... (wpisz,
> co Ci się kojarzy)

Grupowiczom to....zdecydowanie dało dużo do myślenia, stąd ta cisza ;-)

[...]

> Nadal
> I tak zostanie. A tekst i tak wrzucę :P
Wrzucaj ten szkielet, może wtedy będzie można coś dorzucić ewentualnie
skrócic i wyrzucić ;-)

Pozdrawia
blutka

5. Data: 2002-10-22 17:42:25

Od: "blutka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

> [...]

> startu do pl.s.e.n. Sensowne - a więc zgodne z prawem zwyczajowym
> ogólnym [netykieta] i lokalnym [np. FAQ grupy].

Zdecydowanie tak :-)

[...]

> 3. Przekierowywać poważne dyskusje nauczycielskie z
> pl.soc.edukacja.szkola na pl.soc.edukacja drogą łagodnej perswazji.

O tym warto by było pamiętać. Może nie tylko poważne dyskusje, ale wszystkie
posty nauczycielskie, coby się pomalutku przyzwyczaić do pse?
Albo udzielać odpowiedzi na pl.soc. edukacja, zawiadamiając o tym pytaczy?
Zbierajmy te (n)ki.

> uczynione.

Cóż , koniecznie. Wchodząc na grupę warto dowiedzieć się jakie panują tu
obyczaje.

> Jeżeli taka będzie wola grupowiczów, FAQ powstanie.

Niech się stanie.....

[...]
> [...]
> serwera, możliwe będzie wstawianie kolejnych wersji FAQ na stronę www -
> rzecz do ustalenia publicznie. W końcu to spory kawał tekstu licząc w

A może i na grupę i na www?
[...]

Pozdrawia
blutka