Faszerowane jajka - jakis ciekawy pomysl...?

1. Data: 2001-04-06 11:18:32

Temat: Re: Faszerowane pieczarki [Było: Faszerowane jajka - jakis ciekawy pomysl...?]
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>W czasie obgotowywania się kurczą i wtedy mniej farszu da się nałożyć... ale
>można obgotować - wtedy krócej się zapieka...

tyle, ze sie obgotowane strasznie slizgaja!

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-04-06 11:37:43

Od: "Joanna Duszczynska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomosci news:df9rct4elvj43988jcp2rrfueg5frjjprg@4ax.com...

ale

> tyle, ze sie obgotowane strasznie slizgaja!

To tez fakt... wiec to jez dwie wady obgotowywania... 2:1 dla wad, wiec
lepiej nie obgotowywac...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-04-06 15:56:32

Temat: Re: Jakie macie problemy z zywieniem latorośli?
Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ula Gluszek" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
| czesc
| Ja swoim dzieciom wmówilam, ze szpinak to algi moskie a to cos ekstra nowego
| i jadly ze ho ho

Mnie mama w dzieciństwie mówiła, że na obiad będzie gołąb. Problem był,
gdy pojechaliśmy kiedyś do rodziny i był pieczony indyk. Stanęło na
wersji, że to łabędź. :-)

--
Konrad J. Brywczyński No use to complain
b...@w...pdi.net If you're caught out in the rain

1. Data: 2001-04-07 01:33:45

Od: "Ania Derejski" <a...@v...ca> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Duszczynska" <j...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
> ale

> To tez fakt... wiec to jez dwie wady obgotowywania... 2:1 dla wad, wiec

OKI!!! Skoro tak mowicie, sprobuje Waszym sposobem.
Tylko ile to trzba piec i gdzie: w piekarniku czy na patelni ???
Ania

1. Data: 2001-04-07 22:13:06

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania Derejski" <a...@v...ca> napisał...

> "Joanna Duszczynska" <j...@p...onet.pl> wrote in message

> nałożyć...

> OKI!!! Skoro tak mowicie, sprobuje Waszym sposobem.
> Tylko ile to trzba piec i gdzie: w piekarniku czy na patelni ???

Ja robię w piekarniku...

1. Data: 2001-04-08 15:00:56

Temat: Re: Faszerowane jajka - jakis ciekawy pomysl...?
Od: "Ania Derejski" <a...@v...ca> szukaj wiadomości tego autora

"ab" <a...@a...ZOO> wrote

>Mam! W Berlinowie sprzedaja,
>z wiadomych powodow, strusie
>i krokodyle mieso. Rzecz jest
>sprawdzona bo pochodzi z Europki.
>
>Zrobi Pani z tego scierwa gulasz
>i powali Pani wszystkich swoim
>postepem.
>
>Moze nie bedzie oszczednie, ale
>po europejsku. Zreszta za postep
>trzeba placic.
>
>Pani Ziutka.

Pan, Pani Ziutko powalil mnie pan tymi
dzisiejszymi postami. Dawno sie tak nie usmialam.
A tak poza tym z ktorego ZOO pan jest ???
Ania

1. Data: 2001-04-08 16:21:21

Od: ab <a...@a...ZOO> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2001-04-09 14:11:39

Temat: Faszerowane jajka - dzieki. :)
Od: Monika Mężyńska <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki wszystkim za podrzucone pomysly.
Potraktowalam ten weekend jako czas na probe generalna. :)

Troche improwizowalam - dodalam do jajek podsmazonego na maselku dorsza i
cebulke, duzo koperku i szczypiorku, posypalam hojnie przyprawami, w tym
szafranem. Mniam... :)

Jajka faszerowane rulez!!! :)

P.S. Za to przekrawanie skorupek sux. To nie takie proste jak sadzilam. :)

1. Data: 2001-04-11 11:57:20

Temat: Re: Faszerowane jajka - dzieki. :)
Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika Mężyńska" <m...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> szafranem. Mniam... :)
>
> Jajka faszerowane rulez!!! :)
>
> P.S. Za to przekrawanie skorupek sux. To nie takie proste jak sadzilam.

Jajka gotowane dosc latwo przekrawa sie za pomoca noza z zabkami - taka
pilka np. do pomidorow.

pozdrawiam
Basia>

1. Data: 2001-04-17 20:24:55

Od: l...@i...uj.edu.pl (Leszek(Lechu) Marmon) szukaj wiadomości tego autora

Monika =?iso-8859-2?Q?M=EA=BFy=F1ska?= <m...@k...net.pl> wrote:

>Znacie moze jakis oryginalny przepis?
>Albo zwyczajnie cos sprawdzonego, co powali moja rodzine na kolana... :)
>
>Wiem, bylo niedawno o tym, ale dosc oszczednie...

Ja na swieta zrobilem takowe w bardzo tradycyjny a jednoczesnie efektowny
sposob.

Standardowo jajka przekrawane na pol w skorupkach, ze srodka wyjeta
zawartosc i posiekana w bardzo drobna kostke (zwlaszcza bialko trzeba
dokladnie posiekac). Ja mam juz w tym wprawe i specjalne urzadzonko, ktorym
sie wspomagam :-)

Potem nalezy bardzo dokladnie posiekac (tez drobno) cebule i zeszklic lub
nawet przyrumienic na tluszczu. Tym razem zrobilem to przy uzyciu planty
ale na oliwie z oliwek cebula nabiera niespotkanego aromatu i smaku wiec
polecam. Cebule przy obrobce cieplne zawsze przyprawiam pieprzem, sola i
galko muszkatalowa. Mam w tym wprawe wiec przyprawia zazwyczaj tak, ze po
dodaniu jajek jest juz w sam raz. Do tak przygotowanej cebuli dodaje
posiekane jajka i na bardzo drobnym ogniu smaze az sie jajko troche
przypiedcze. (widac to zwlacza na zoltku).

Po wylaczeniu i odczekaniu chwilki aby nieco wszystko ostyglo kazda polowke
skorupki nadziewam tym farszem. Zazwyczaj ugniatam to nieco reka wiec
dlatego staram sie przed nakladaniem chwilke odczekac aby sie nie poparzyc.

Po nadzianiu kazdej polowki jajka klade farszem do dolu na bulce tartej i
potem w taki sam sposob na patelni z odrobina tluszczu. Jajka zapiekam na
bardzo wolnym ogniu az sie przypieka.

Podawac takie jajka nalezy na lisciu salaty, w skorupkach, farszed w dol -
tak jak sie smazyly. Cala niezwyklosc tej potrawy w te swieta polegala na
tym, ze uzylem specjalnie w tym celu barwionych na rozne koloy jaj, co po
nalozeniu na czarny talez z zielonym lisciem samaty robilo niepowtarzalne
wrazenie (smakowalo oczywiscie tez wybornie).

Do tych jaj podalem w tym roku zapiekanke z pure ziemniaczanego
przygotowywana w osobnych porcjach dla kazdego jedzacego. Taka mala (ok
10cm srednicy) zapiekanka, posypana parmezanem (spoeczonym oczywiscie)
bardzo ladnie wygladala obok tych kolorowych jajek na zielonaj salacie i
czarnym talezu.

Pozdrawiam.

Lechu

--