Faszerowany kurczak bez wątróbki?

1. Data: 2009-10-11 14:19:22

Temat: Faszerowany kurczak bez wątróbki?
Od: "Rysiek" <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Mam ogromną ochotę na faszerowanego kurczaka, ale:

- nie piekłem go nigdy wcześniej
- posiadam najprostszy możliwy piekarnik
- nie znoszę wątróbki: to właściwie mało powiedziane, mam
wrodzony wstręt do tego smaku i wywołuje on u mnie odruchy
wymiotne, także klasyczny farsz odpada.

Boję się udziwnionych, niesprawdzonych przepisów internetowych,
jednocześnie nie chciałby, żeby schrzanić kuraka, albo wysuszyć.

Poproszę o rady uwzględniając 3 poprzednie punkty :).

Rysiek

2. Data: 2009-10-11 14:31:43

Temat: Re: Faszerowany kurczak bez wątróbki?
Od: "Władysław Łoś" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <hasphe$m16$1@inews.gazeta.pl>,
"Rysiek" <t...@t...pl> wrote:

> [...]
> - nie znoszę wątróbki: to właściwie mało powiedziane, mam
> wrodzony wstręt do tego smaku i wywołuje on u mnie odruchy

Rozumiem, że nie lubisz wątróbki, ale dlaczego odpada także klasyczny
farsz?

Władysław

3. Data: 2009-10-11 21:18:31

Od: drBot <n...@b...i.po.co> szukaj wiadomości tego autora

JaMyszka pisze:

> [...]
> Tak uzyskany farsz wkładamy do skóry, którą następnie zaszywamy tak,
> by ten farsz nie wyszedł w czasie gotowania.
> Bo to wypchane "truchło" gotujemy wraz z jarzynami na wolnym ogniu
> przez ok. 1,5 godz.
> Jeszcze ciepłe wyjmujemy delikatnie na talerz i lekko spłaszczamy
> kładąc na nim nieznacznie obciążoną deskę. I niech stygnie.
> Zimnego kroimy na poprzeczne plasterki i układamy w naczyniu do
> galaretek. Zalewamy zimnym wywarem wzmocnionym żelatyną. Ostawiamy do
> stężenia.
> Podany na stół sam znika nie wiadomo kiedy;p

mycha walisz się w dópsko ?

4. Data: 2009-10-11 22:54:09

Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Władysław Łoś" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> Rozumiem, że nie lubisz wątróbki, ale dlaczego odpada także klasyczny
> farsz?

Nie mogę się oprzeć wrażeniu, że dla Rysia klasyczny farsz to to, co w
kurczęciu normalnie jest: wątróbka i inne rzeczy, które można by z
kurczęcia wyjąć, ale po co...

5. Data: 2009-10-12 07:07:22

Od: "Władysław Łoś" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <hatnmk$290$1@inews.gazeta.pl>, "lemonka" <...@a...com> wrote:

> [...]
> >
> Nie mogę się oprzeć wrażeniu, że dla Rysia klasyczny farsz to to, co w
> kurczęciu normalnie jest: wątróbka i inne rzeczy, które można by z

Ale skoro tak miałoby być, to dlaczego odróżnia klasyczny farsz od
farszu z wątróbką? Słusznie, że odróżnia, ale nie pisze dlaczego
klasyczny farsz także odpada.

Władysław

6. Data: 2009-10-12 09:05:10

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W=?ISO-8859-2?B?s2FkeXOzYXcgIKNvtg==?= wrote:

[...]

> Ale skoro tak miałoby być, to dlaczego odróżnia klasyczny farsz od
> farszu z wątróbką? Słusznie, że odróżnia, ale nie pisze dlaczego
> klasyczny farsz także odpada.

Mam wrażenie, że poszło o "także" zamiast "tak, że"
Justyna

7. Data: 2009-10-12 17:24:37

Od: "jacem" <j...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rysiek" <t...@t...pl> napisał w
wiadomości news:hasphe$m16$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
> jednocześnie nie chciałby, żeby schrzanić kuraka, albo wysuszyć.
> Poproszę o rady uwzględniając 3 poprzednie punkty :).

A jakby tak przyrządzić kurczaka a la kaczka z jabłkami? ;-)
Dostałem kurę ze wsi i upiekłem ją jak kaczkę...z jabłkami.
Palce lizać.

8. Data: 2009-10-13 18:16:39

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 11 Oct 2009 11:41:28 -0700 (PDT), JaMyszka napisał(a):

> [...]
> stężenia.
> Podany na stół sam znika nie wiadomo kiedy;p

Toto się nazywa "galantyna" :-)
--

Ikselka.

9. Data: 2009-10-14 19:36:38

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 13 Paź, 20:16, XL wrote:
> Toto się nazywa "galantyna" :-)

No masz!
Dyć dostałam ten przepis na kurczaka faszerowanego - w galarecie.
Ale człowiek uczy się aż do śmierci, nieprawdaż?
A mój był inny niż ten
http://pychotka.pl/przepisy-kulinarne/dr%F3b/galanty
na-z-kurczaka-%11-krok-po-kroku.html
Fajnie pokazane jest "obieranie" kuraka ze skóry.
Thx:)

--
Pozdrawiam :)
JM

10. Data: 2009-10-15 08:00:23

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

JaMyszka pisze:

> http://pychotka.pl/przepisy-kulinarne/dr%F3b/galanty
na-z-kurczaka-%11-krok-po-kroku.html
> Fajnie pokazane jest "obieranie" kuraka ze skóry.

To jest chyba najtrudniejszy element całej zabawy.
Hm... zjadłabym sobie takiego kuraka.

Ewa

Jak to ...
KNEDLE