Fikus Beniamin

1. Data: 2003-03-04 11:22:01

Temat: Fikus Beniamin
Od: "Grzegorz Wybierzynski" <g...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Jestem 10 letnim fikusem Beniaminem, aprosze o pomoc!
Zima dała mi po liściach, strasznie wyliniałem, proszę o
ratunek może mój właściel zlituje się i za Waszą radą
pomoże biednemu Beniaminowi.
Bardzo dziękuje Wam z góry dobrzy ludzie!

2. Data: 2003-03-04 13:30:27

Temat: Re: Fikus Beniamin
Od: "Sebastian" <s...@f...hm.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Wybierzynski" <g...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
> ratunek może mój właściel zlituje się i za Waszą radą
> pomoże biednemu Beniaminowi.
> Bardzo dziękuje Wam z góry dobrzy ludzie!

Witam Fikus'a.
Popros wlasciciela, aby nie przestawial Cie z miejsca na miejsce lub nie
obracal twojej donicznik. Zmiana kata padania swiata na Ciebie :-) , to
podstawowa przyczyna opadania lisci.
Pozdrawiam,
Sebastian

3. Data: 2003-03-04 13:32:23

Od: "Edyta B." <E...@p...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Bardzo dziękuje Wam z góry dobrzy ludzie!
>
> mój Beniaminek tez stracił połowe listków.... moze to taka jego uroda...
staram sie go juz nie ruszać z miejsca na miejsce ( podobno tego nie lubi )
i czekam na nowe przyrosty...

4. Data: 2003-03-05 15:35:54

Od: "flybee" <f...@r...nweveoewstrerrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Mój beniaminek także bardzo wyłysiał, ale rozpoczął łysienie dużo wcześniej
bo jesienią (wiek 7 lat). Po przenosinach do nowego mieszkania (przenosiny
były w maju) rósł sobie spokojnie, wypuszczał nowe pędy, aż do października
kiedy to zaczeły mocniej grzać kaloryfery. Zgubił połowe liści. Nie
wiedziałam co robić. Gdybym przestawiła go w chłodniejsze miejsce pewnie by
zrzucił pozostałą resztę - gdyż kąt padania światła także by się zmienił
(dodatkowy stres). Wzięłam go na przetrzymanie i troszeczkę
zaeksperymentowałam. Miałam nawóz dla iglaków przeciw opadaniu igieł z dużą
zawartościa magnezu i wzięłam odrobine i beniamina podsypałam. Chyba dobrze
zrobiła mu ta kuracja. Proces żółkniecia i opadania liści jakieś 2 m-ce
temu ustąpił. Właśnie od 2 tygodni wypuszcza piękne, świeżutkie listki. :-))
jag

> [...]
> ratunek może mój właściel zlituje się i za Waszą radą
> pomoże biednemu Beniaminowi.
> Bardzo dziękuje Wam z góry dobrzy ludzie!

Wybór gatunku trawy
Szukasz książek ogrodniczych i zoologicznych?
Odp: Sosna do cięcia
Czy juz moge pytac?
Rybki w niebezpieczenstwie