Odp: Sosna do cięcia

1. Data: 2003-03-04 10:28:16

Temat: Odp: Sosna do cięcia
Od: "Jagoda" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wojciech P <d...@p...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b1jjn2$m00$...@n...tpi.pl...
> Chcialbym tez musiec zastopowac sosny :):)
> Ale - czytalem, zeby wiosna uszczykiwac pedy wierzcholkowe sosny czarnej,
> zeby ladniej i gesciej sie rozrastala. Wiec:
> 1. czy ktos z was uszczykiwal?
> 2. czy w przypadku alexandra uszczykiwanie jeszcze bardziej nie zaszkodzi

Nie zaszkodzi. Ja uszczykuję swoje pinusy co roku i dobrze im to robi.
Umbrakuliferce "siciarce" też uszczykuję zbyt wyrosnięte przyrosty
żeby była bardziej zwarta. Podobnie zagęszczam i opóźniam we wzroście
kosodrzewinę.
Pozdrawiam -Jagoda

2. Data: 2003-03-07 06:36:14

Temat: Re: Sosna do cięcia
Od: "Anna Kwiecińska" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jagoda" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Umbrakuliferce "siciarce" też uszczykuję zbyt wyrosnięte przyrosty
> żeby była bardziej zwarta. Podobnie zagęszczam i opóźniam we wzroście

A jak jest ze zwykłymi świerkami, które mają obecnie ok. metra ale są
straszliwie chude?
Goldie

3. Data: 2003-03-07 10:05:04

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Anna Kwiecińska" wrote:

> (...)
> A jak jest ze zwykłymi świerkami, które mają obecnie ok. metra ale są
> straszliwie chude?

Jeden świerk podcinam co roku. W po podcięciu w jesieni i
w zimie wygląda fatalnie - i bardzo dobrze, nikt mi go nie ukradnie
na choinkę, a na wiosnę i w lecie jest bardzo ładny.

Krycha&Co(ty)

Czy juz moge pytac?
Rybki w niebezpieczenstwie
karbid