Filtr powietrza do domu - Venta, Bionaire czy co...

1. Data: 2005-04-11 20:34:17

Temat: Filtr powietrza do domu - Venta, Bionaire czy co...
Od: Horde <z...@m...ru> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich tu zgromadzonych.

Od pewnego czasu mieszkam w centrum większego miasta. Przyjdzie mi tu
jeszcze trochę pomieszkać, więc wpadłem na pomysł, żeby zainstalować
sobie jakiś filtr powietrza - teraz kurzy się niesamowicie, odkurzanie
2x w tygodniu, a w zakamarkach mieszkania po miesiącu mam dywan z kurzu.
Nie jestem alergikiem, ale wyraźnie czuję, że nie jest to kryształowe
górskie powietrze. ;)

- Czy ktoś z grupy używa takiego filtra w podobnych warunkach? Jakie są
Wasze subiektywne odczucia co do skuteczności takiego filtra? Czy
rzeczywiście czujecie wyraźną różnicę?

- jaki rodzaj filtra wybrać? Nie zależy mi szczególnie na nawilżeniu, a
raczej na możliwie dokładnym oczyszczeniu powietrza z kurzu. W sieci
znalazłem dwa rodzaje: wodne, bez wymienianych filtrów (Vento, Boneco)
takie z wymienialnymi filtrami - takich bym nie chciał, mam wrażenie, że
musiałbym zmieniać do tydzień. ;)

- znalazłem tu kilka opinii o filtrach Venta, potem na allegro znalazłem
kilka ofert - nowe LW24 za ok. 850 zł, oraz jakiś używany z Niemiec za
150 zł (przynajmniej teraz -
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=47881849) - czy może ktoś wie,
co to za cudo - i czy może się dużo różnić od nowego za 800?

To chyba tyle, z góry dziękuję za wszelkie opinie.

JK

2. Data: 2005-04-12 09:39:55

Temat: Re: Filtr powietrza do domu - Venta, Bionaire czy co...
Od: Zby <b...@b...pl.pl> szukaj wiadomości tego autora

Horde wrote:
> [...]
> 2x w tygodniu, a w zakamarkach mieszkania po miesiącu mam dywan z kurzu.
> Nie jestem alergikiem, ale wyraźnie czuję, że nie jest to kryształowe

Electrolux prdukuje Oxygen Air Cleaner, ten produkt jest rekomendowany
przez Brytyjską Fundację Alergii oraz Szwedzką Fundację Astmy, wyłapuje
cząsteczki o wielkości 1 mikrometra, głośność 31 dB (nowoczesne lodówki
mają głośność 40 dB) pobiera mocy 35 W.

Renowacja szafy - JUŻ DRUGI ROK !!!:(((
Drzwi suwane [SPAM]
Lapacho Gdzie?
Mieszkanie czy sie oplaca?
jak zamontowac kominek w drewnianym domku