Filtrowanie Nalewek

1. Data: 2003-05-15 09:05:57

Temat: Filtrowanie Nalewek
Od: "Strumik" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich grupowiczów.
Ciekaw jestem jakich sposobów uzywacie do filtrowania nalewek tak aby
wyczyscic je ze wszystkich zawiesin i osadów owocowych.
Ja próbowalem metod np z bibulka i gaza i z obu nie jestem zadowolony.
Bibulka szybko sie zapycha, wymaga wymiany i filtrowanie wydluza sie do
kilku godzin a gaza jednak przepuszcza male drobinki.
Podzielcie sie swoimi osiagnieciami. Co robicie zeby w miare szybko ale
bardzo dokladnie przefiltrowac nalewke?
Pozdrawiam wszystkich

1. Data: 2003-05-15 09:11:17

Temat: Re: Filtrowanie Nalewek
Od: "szama" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A może filtr do ekspresu do kawy?

1. Data: 2003-05-15 12:01:14

Od: "Marcin" <M...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Strumik" <s...@a...pl> napisał w wiadomości
> Witam wszystkich grupowiczów.
> Ciekaw jestem jakich sposobów uzywacie do filtrowania nalewek tak aby
Ja także używam filtru od ekspresu do kawy.
wkładam go do lejka włożonego w butelkę a gąsiorek stawiam wyżej i cienką
rurką na którą mam założony taki ściskacz jak przy kroplówce reguluję sobie
prędkość kapania. Czasami jednak gdy jest dużo osadu muszę jednak wymieniać
wkład od filtru na drugi.

1. Data: 2003-05-15 19:49:24

Od: "Strumik" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marcin" <M...@w...pl> wrote in message

> [...]
sobie
> prędkość kapania. Czasami jednak gdy jest dużo osadu muszę jednak

Dzięki za zainteresowanie.
Stosuję podobną metodę ale przerzuciłem sie z filtra do kawy na chusteczki
higieniczne. Są cieńsze więc szybciej idzie i to bez pogorszenia jakości
filtrowania. Niestety one też się zapychają wiec trzeba je wymieniać a przy
każdej wymianie trochę nalewki jednak się marnuje.
Cały czas jednak najbardziej "boli" mnie fakt , że taki układ jednak dość
mocno paruje a takie filtrowanie trochę trwa no i spirytus znany jest z tego
, że paruje chętnie i szybko więc generalnie jest to splot niekorzystnych
okoliczności. Dlatego szukam lepszego patentu.

1. Data: 2003-05-16 12:55:29

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

W poczatkowej fazie tez uzywam filtrow do kawy. Kupilem cos takiego firmy
Melitta. Jest to specjalny filtr na kubek. Jego plusem jest, ze jest
przezroczysty, wiec widze ile jeszcze nalewki w nim jest. Do filtra wkladam
tez nieco waty bezzapachowej. Faktem jest, ze filtry czesto trzeba wymieniac
i cos tam procentow przepada ale jak ja robie samej dereniowki 7-8 litrow,
to kto by sie tam takimi drobiazgami przejmowal. Zreszta jak porzadny
katolik powinienes brac przyklad ze swoich wspowyznawcow z Hiszpanii. Ci
robia Sherry w ten sposob, ze czesc alkoholu ulatnia sie a oni mowia, ze to
dla aniolow. (to o jakim aniele pisal Pilch?) Niestety juz tych filtrow nie
ma. Sa podobne ale z ciemnego tworzywa. Kupilem to w sklepie dla pracownikow
Melitty za centy. Zwykle jednak czekam az osad osiadzie i potem zlewam.
Ostatnio uzywam w tym celu 3 litrowej butelki po Metaxie. Jest ona w
metalowym stojaku i ma wbudowany kranik kilka centymetrow powyzej dna. Np.
osad w nalewce zurawinowej juz calkowicie osiadl. Otwieram kranik i ciecz
zlewa sie bez osadu. Zamierzam zakupic sobie kolejna taka butelke ale
jeszcze pierwszej nie skonczylem - jeszcze dwie karafki mi zostaly. A tak to
wyglada:
https://ssl.kundenserver.de/s40938291.einsundeinssho
p.de/sess/utn153ec4e05a4
6729/shopdata/index.shopscript?main_url=https%3A%2F%
2Fssl.kundenserver.de%2F
s40938291.einsundeinsshop.de%2Fsess%2Futn153ec4e05a4
6729%2Fshopdata%2F0010_S
pirituosen%2F0020_Cognac%2F0290_Metaxa%2Fproduct_ove
rview.shopscript

Irek kochany

1. Data: 2003-05-16 17:54:34

Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Strumik" <s...@a...pl> napisał w wiadomości
> Witam wszystkich grupowiczów.
> Ciekaw jestem jakich sposobów uzywacie do filtrowania nalewek

A juz przez chwile mysłałem, ze piszesz o Nalewkach :-)

Pozdrawiam,
Karol

Miska do ciasta drożdżowego Tupperware
fasola konserwowa- jak zrobic samemu?
tahini - jest w warszawie
RE: szparagi - pytania poczatkujacego ;)
Szczawiowa - beznadziejnie lamerskie pytanie