RE: szparagi - pytania poczatkujacego ;)

1. Data: 2003-05-15 07:34:48

Temat: RE: szparagi - pytania poczatkujacego ;)
Od: r...@g...faurecia.com (RECEPTION) szukaj wiadomości tego autora

o boze nie!!! to profanacja przeciez!!! glowka ze szparaga jest
najpyszniejsza
czescia, sama smietanka, sam miod, mozna obciac wszystko, ale zostawic
glowke!!

s...@c...pl
s...@o...pl <--- nie pisac, rzadko odbiera
s...@d...ids.pl
----------------------------------
i am your deathstar :: blow me away

1. Data: 2003-05-15 09:03:30

Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

RECEPTION wrote:

> o boze nie!!! to profanacja przeciez!!! glowka ze szparaga jest
> najpyszniejsza
> czescia, sama smietanka, sam miod, mozna obciac wszystko, ale zostawic
> glowke!!

no wlasnie.... tez sie zdziwilam ze ktos kaze glowke obcinac, bo zawsze
slyszalam ze to najwieksze delicje :)

a co do moich pytan to czy ktos wreszcie raczy mi porzadnie na nie
odpowiedziec?
waldemar! hop hop! gdzie ty sie podziewasz?

no i dzis znow sprobuje zrobic. choc jedyna modycikacja bedzie grubsze
obieranie.... najbardziej jestem ciekawa czemu niektore byly gorzkawe. hm.
pat
--
vege.pl http://www.vege.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2003-05-15 11:10:48

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> wrote:

> no i dzis znow sprobuje zrobic. choc jedyna modycikacja bedzie grubsze
> obieranie.... najbardziej jestem ciekawa czemu niektore byly gorzkawe. hm.

gorzkawe bywaja szparagi stare i pod koniec sezonu. Moze, nie jestem
pewny, ma na to wplyw niewlasciwy sposob uprawy. Takie szparagi nalezy
zblanszowac przed gotowaniem.

Wladyslaw

1. Data: 2003-05-16 13:51:31

Od: "star" <s...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

PatryCCCja wrote:
> no wlasnie.... tez sie zdziwilam ze ktos kaze glowke obcinac, bo
> zawsze slyszalam ze to najwieksze delicje :)

Najlepsze pod warunkiem ze swieze..

> no i dzis znow sprobuje zrobic. choc jedyna modycikacja bedzie grubsze
> obieranie.... najbardziej jestem ciekawa czemu niektore byly
> gorzkawe. hm. pat

Proponuje poslodzic wode, ja wode zawsze sole i slodze, mniej wiecej w
rownych proporcjach.
Gorzkie bywaja pojedyncze sztuki ale to wina szparaga a nie gotowania go.

Zazdraszczam tych cen.. W Lodzi szparagi po 7-8 pln peczek... Ale nie
potrafie sie oprzec;)))

--
pozdr
star, czytajaca wielbicielka szparagow

1. Data: 2003-05-16 18:26:50

Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

star wrote:
> Proponuje poslodzic wode, ja wode zawsze sole i slodze, mniej wiecej w
> rownych proporcjach.
> Gorzkie bywaja pojedyncze sztuki ale to wina szparaga a nie gotowania go.

no wlasnie, sadze ze wtedy pechowo trafilam. wczoraj i dzis nie mialam juz
gorzkich.

> Zazdraszczam tych cen.. W Lodzi szparagi po 7-8 pln peczek... Ale nie
> potrafie sie oprzec;)))

heh, tylko w srode tak dobrze trafilam :) wczpraj i dzis placilam 5 zł za
peczek. dowiedzialam sie od pani ze to nie od nich zalerzy, ze po prostu
ceny na poczatku tygodnia nizsze sa. a z czego to wynika to juz nie
potrafila mi powiedziec. moze maja nadzyzke szparagow po weekendzie? :)

tak czy siak do tej pory gotowalam tylko biale. teraz chce koniecznie
sprobowac zielonych. tylko wszedzie sa biale... chyba bede musiala sie
zapuscic na polowanie w odleglejsze rejony miasta :)

a tak wogole to do bialej goraczki mnie doprowadzacie - jedni pisza ze do
bialych sie wody nie soli, inni ze i owszem... ja zglupieje ;)

pat

1. Data: 2003-05-16 18:49:25

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik PatryCCCja napisał:

> tak czy siak do tej pory gotowalam tylko biale. teraz chce koniecznie
> sprobowac zielonych. tylko wszedzie sa biale... chyba bede musiala sie
> zapuscic na polowanie w odleglejsze rejony miasta :)

Tak mi sie wydaje ze na zielone jeszcze nie sezon ale sie
mylic moge. Nigdzie jeszcze zielonych nie widzialam.

walkie! - GG: 411958
w...@w...net.pl
http://walkie.cegla.art.pl
Nawet ząb bywa wstawiony

1. Data: 2003-05-16 19:00:32

Od: "Dorota Orzeszak" <s...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "walkie!" <w...@w...net.pl> napisał w wiadomości

> Tak mi sie wydaje ze na zielone jeszcze nie sezon ale sie
> mylic moge. Nigdzie jeszcze zielonych nie widzialam.

W Poznaniu zielone szparagi dostepne sa od kilku dni. :)

Valentine
http://valentine.wezyr.net.pl/

1. Data: 2003-05-16 19:15:30

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dorota Orzeszak napisał:

> W Poznaniu zielone szparagi dostepne sa od kilku dni. :)

Ja mowilam ze sie mylic moge :-) We Wroclawiu jeszcze nie
widzialam.

walkie! - GG: 411958
w...@w...net.pl
http://walkie.cegla.art.pl
Nawet ząb bywa wstawiony

1. Data: 2003-05-19 13:30:07

Od: "star" <s...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

PatryCCCja wrote:
> tak czy siak do tej pory gotowalam tylko biale. teraz chce koniecznie
> sprobowac zielonych. tylko wszedzie sa biale... chyba bede musiala sie
> zapuscic na polowanie w odleglejsze rejony miasta :)

Wszyscy mowia, ze zielone sa bardziej szlachetne, mozna ich nie obierac, sa
delikatniejsze, no i mozna je mrozic (swoja droga nie widzialam nigdzie w
Polsce mrozonych, a zagranica to zaden ewenement), a mimo to mi zawsze
bardziej leza te biale. Sa mocniej szparagowe;)))
Wiec ja, osobiscie, co rok kusze sie na zielone, ale pokornie wracam do
bialych;)

> a tak wogole to do bialej goraczki mnie doprowadzacie - jedni pisza
> ze do bialych sie wody nie soli, inni ze i owszem... ja zglupieje ;)

To dopisz do bialych jeszcze ten cukier;))

--
star, jadajaca szparagi pod kazda postacia;)

1. Data: 2003-05-19 18:44:05

Od: "WP" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To dopisz do bialych jeszcze ten cukier;))

Moi tesciowie kiedys uprawiali szparagi.
Po pierwsze gorzkie sie robia, kiedy sa zbyt slabo obrane, po drugie
faktycznie trzeba wode posolic i pocukrzyc a po trzecie dol sie zawsze
odcina (przecietnie 2-3 cm) i dopiero sie ocenia czy sa zbyt slabo obrane.

Pozdrawiam
Wojciech

Szczawiowa - beznadziejnie lamerskie pytanie
Kuchnię przedpokój odnowię w Wa-wie
gęś św Marcina pilne!!!
ślimaki jakieś ciekawe przepisy???
Co do kotletów sojowych?