tahini - jest w warszawie

1. Data: 2003-05-14 18:57:58

Temat: Re: tahini - jest w warszawie
Od: "Agata N." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " zosia" <p...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:b9vgus$46r$1@inews.gazeta.pl...
> witajcie,
> żaliłam się parę dni temu, że nie ma nigdzie w warszawie pasty tahini.
> wczoraj dostałam w arabskim sklepiku wspólna róg e.plater, dyszka za
> półkilogramowy słoik.
> jutro będzie hummus :-)

Ja trochę się wstydze pytać, bo to pewnie oczywiste ;-) Ale co to jest ten
hummus (i ta pasta tahini). Brzmi południowo i chyba kojarzę z greckiej
restauracji, ale nie mogę sobie przypomnieć. To może podziel się
przepisem... (tylko nie każ proszę szukać w archiwum, bo ja mam kiepski
dostęp do sieci...) Z góry dziękuję, pozdrawiam, Agata.

1. Data: 2003-05-14 19:02:00

Od: "Agata N." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

O rany, przpraszm, właśnie znalazlam parę linijek niżej przpis na czerwony
hummus. Nieczerwony pewnie bez buraków? Sorry za zamieszanie, pozdr. A.

1. Data: 2003-05-15 09:45:07

Od: " zosia" <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agata N. <a...@p...onet.pl> napisał(a):

> O rany, przpraszm, właśnie znalazlam parę linijek niżej przpis na czerwony
> hummus. Nieczerwony pewnie bez buraków? Sorry za zamieszanie, pozdr. A.

ja tego czerwonego nie robiłam.
hummus robię często, bo uwielbiam, a robi się dosłownie w 3 minuty.
puszkę cieciorki miksuję - zalewę odlewam niedokładnie :-), czyli wody tak
ze dwie łyżki, do tego porządna łyżka tahini (pasta sezamowa), rozgnieciony
ząbek-dwa czosnku, sok z cytryny - też koło łyżki, trzeba próbować i
doprawiać tak, żeby nam odpowiadało, kamun, czyli kmin rzymski, można dać
zwykły kminek, ja daję jeszcze chili albo cayenne, żeby było ostre oraz
trochę oliwy z oliwek, żeby "rozluźnić", jak mawia jamie oliver. można
dosolić, ale moim zdaniem nie trzeba. najlepiej smakuje imho z cienkim
chlebem "polarnym" (takie cienkie, miękkie płaty), który pojawił się jakiś
czas temu w hypernovej w warszawie.
z hummusowym pozdrowieniem,

RE: szparagi - pytania poczatkujacego ;)
Szczawiowa - beznadziejnie lamerskie pytanie
Kuchnię przedpokój odnowię w Wa-wie
gęś św Marcina pilne!!!
ślimaki jakieś ciekawe przepisy???