Firma BRW nie dotrzymała terminu z umowy

1. Data: 2005-09-14 19:52:31

Temat: Firma BRW nie dotrzymała terminu z umowy
Od: m...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Mam pytanie do Szanownych Grupowiczow, co moge zrobic firmie meblowej, ktora
drastycznie przekroczyla termin dostawy mebli. Zamowilem meble kuchenne
(studyjane) w firmie BRW Meble z Bilgoraja. Umowe zawarlem dnia 10.08.2005
roku na dostawe zestawu, gdzie w warunkach realizacji umowy przez
SPRZEDAJACEGO byl termin realizacji zamowienia do 07.09.2005. Dzisiaj mamy
14.09. a meble moga byc dostarczone ok. 19 lub 20. Wiem, ze moge wycofac sie z
umowy i czekac nastepny miesiac na nowe meble w innej firmie. Zalezy mi na
zamowionych meblach, ale chce tez dochodzic swoich praw. Czy mam jakies szanse
na zadoscuczynienie ze strony firmy BRW? Co na to prawa konsumenckie? Gdzie
moge szukac pomocy.
Z gory dziekuje za pomoc.
Pozdrawiam
Serdecznie Marek (Szczecin)

2. Data: 2005-09-14 20:30:41

Temat: Re: Firma BRW nie dotrzymała terminu z umowy
Od: "Sierp" <sierpNO@łspamsierp.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
szanse
> na zadoscuczynienie ze strony firmy BRW? Co na to prawa konsumenckie?

w umowie powinienes miec napisane, co robi firma BRW jezeli nie
wywiaze sie z terminow
raczej nic innego nie wymyslisz

Sierp

3. Data: 2005-09-15 06:16:51

Od: IrekR <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@o...pl wrote:

> Witam!
> Mam pytanie do Szanownych Grupowiczow, co moge zrobic firmie meblowej,
> ktora drastycznie przekroczyla termin dostawy mebli. Zamowilem meble

NIC.....

Dziwię się, że jeszcze nie wiesz, że niedotrzymywanie terminów w naszej
ojczyźnie to normalność. Zarówno przez hydraulików, murarzy, jak i
meblarzy.

Czasami się zastanawiam dlaczego tak jest? Według mnie nie chce im się robić
i zamiast zapieprzeć przez tydzień i zarobić 1000 zł to wolą poczekać na
frajera i za dzień roboty dostaną te 1000 zł. A że ludzie nie mają czasu i
machają rękami, to nic nie znaczy. W końcu sam napisałeś, że nie chcesz
zrywać umowy z nimi. Oni to wiedzą i Cię 'olewają'. Meble przywiozą jak np.
Pan Gienek wróci z urlopu. Bo gdzie się mają śpieszyć... klient
zapracowany, nie ma czasu szukać nowego salonu meblowego, goni go czas, to
nie ma wyjścia, podenerwuje się, ponarzeka, ale poczeka sobie.....

Zresztą znając życie to nie kupowałeś mebli w BRW, tylko w jakimś salonie,
które używa tylko logo BRW. Może oni mają tyle zamówień, że u nich Pan
Wiesiek się nie wyrabia z robotą?.....

--
pozdrawiam,
IrekR

4. Data: 2005-09-15 07:03:05

Od: "AlterEgo" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Miałam podobny przypadek z BRW, też nie można się było doczekać.
Wyszli "z twarzą", dostałam dodatkowe elementy gratis (półka, narożnik). Ale
myślę, że to bardziej zasługa pracowników sklepu (wydeptałam tam ścieżkę,
codziennie dopytując KIEDY?).
Trudno coś poradzić...
Alicja

5. Data: 2005-09-15 13:27:32

Od: Robert Grabowski <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@o...pl wrote:
> [...]
> na zadoscuczynienie ze strony firmy BRW? Co na to prawa konsumenckie? Gdzie

Ja bym powiedział im dobitnie: przekroczyli termin, to zrywasz umowę i
nie chcesz tych mebli. Powtórz to kilka razy, a następnie powiedz, że
ew. możesz się zgodzić je przyjąć, jeżeli zejdą z ceny np. 5-10%. Możesz
im wytłumaczyć, że w zasadzie nie mają wyjście, bo jeżeli się nie
zgodzą, to będą mieli dodatkowe koszty, bo zanim znajdą kupca na Twoją
kuchę, to może trochę czasu minąć. Ja też miałem zgrzyt z producentem
mebli kuchennych. Nie chciałem kasy, tylko przedłużenie gwarancji o 2
lata. Zgodził się.

pozdrawiam
Robert Grabowski

6. Data: 2005-09-15 16:56:45

Od: "lumarcin" <lumarcin(wytnijto)@vp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zapracowany, nie ma czasu szukać nowego salonu meblowego, goni go czas, to
> nie ma wyjścia, podenerwuje się, ponarzeka, ale poczeka sobie.....

Chyba nie bardzo orientujesz sie co to za firma, to nie jest jakas firma
gdzioe stoi 3 czy 4 pseudo stolarzy i cos skladaja z plyty, a co do dlugiego
terminu realizacji moze chodzi o minimalizacje kosztow transportu w koncu z
Bilgoraja do Szczecina jest kupe kilometrow i jechac z jednym kompletem
kuchennym moze im sie nie oplacac ja bym nie zapierdzielal ponad 1000 km ;)
w obie strony tylko po to zweby dowiesc kuchnie na czas bo pewnie z 500 zl
bym dolozyl jeszcze do tego ;), ale koniec wymadrzania, o rabat jakis trzeba
walczyc

7. Data: 2005-09-16 06:36:00

Od: IrekR <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

lumarcin wrote:

> Chyba nie bardzo orientujesz sie co to za firma, to nie jest jakas firma
> gdzioe stoi 3 czy 4 pseudo stolarzy i cos skladaja z plyty, a co do

Oj, wiem co to jest za firma. Mam zresztą jej meble, ale niekuchenne. Na 20
dostarczonych paczek w jednej były 2 lewe boki szafy. NIe powiem, że tak mi
zostało, ale do sklepu sam musiałem odwieść zły bok i przywieść nowy, który
dostarczono po 2 tygodniach:) A transport miał byc za darmo..... W sumię
się cieszę, że i tak sprawnie im poszło.

> [...]
> ;) w obie strony tylko po to zweby dowiesc kuchnie na czas bo pewnie z 500

No to po co podpisujesz umowę z klientem jak ci się to nie opłaca? Po prostu
od razu zakładasz, że go zrobisz w balona.... Zresztą twierdzisz, że BRW to
nie firma zatrudniająca 4 osoby, więc poważne firmy mają magazyny w całej
Polsce..., od tego w poważnych firmach jest logistyka. W BRW na pewno tak
jest i magazyn jest gdzieś bliżej Szczecina. Szkoda, że jako
przedstawiciel, symtatyk, pracownik lub inny o tym nie wiesz i nadal
jeździsz do Biłgoraja. A propo Biłgoraja, to BRW ma kilka zakładów we
wschodniej Polsce. Czyżby towar klientom wydawali tylko w Biłgoraju?

Podsumowując:
Firma BRW jest raczej OK. Problem niesolidności dotyczy ich przedstawicieli
i firm oferujących ich meble. Tak jak pisałem wcześniej takich Zenków,
Wieśków i Edków, którzy mają klienta w d.... jeżeli wpłacił zaliczkę.

--
pozdrawiam,
IrekR

8. Data: 2005-09-16 07:36:55

Od: "rokko" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lumarcin" <lumarcin(wytnijto)@vp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> w obie strony tylko po to zweby dowiesc kuchnie na czas bo pewnie z 500 zl
> bym dolozyl jeszcze do tego ;), ale koniec wymadrzania, o rabat jakis

chłopie co Ty gadasz
mają magazyny regionalne do których są stałe dostawy i dopiero z nich sklepy
odbierają towar
np. dla Łodzi magazyn regionalny jest w Rawie Mazowieckiej
jeśli nie ma mebli to albo nie zmieściły się do bieżącej dostawy (mało
prawdopodobne) albo ktoś tam czegoś nie dopilnował lub "się nie chciało"
(bardziej prawdopodobne)
u mnie największym zgrzytem było to, że w katalogu narożnik kuchenny był
lustrzanym odbiciem tego co przyszedł w paczce. Okazało sięże to błąd w
katalogu.... tyle że ja już całą kuchnię zrobiłem oprócz tego narożnika
ale przysłali mi płytę, która umożliwiła zamianę stron - tylko dwie dziurki
były źle zrobione...

rokko

Mikrofalówka LG typ MC8083MLR ktoś ma?
pękające płytki