Folia na sadzawk

1. Data: 2003-08-21 20:57:57

Temat: Folia na sadzawk
Od: "Osadnik" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Potrzebuję dużo folii na sadzawkę..

Jaka to musi być folia?

Potrzebuję towaru cena/jakośc, żeby nie było za drogie i nie tandetne.
Słyszałem że może być to zwykła folia 0,6mm.

Jak łączyć fragmenty folii?

A może cos innego zamiast folii?

2. Data: 2003-08-21 21:47:42

Temat: Re: Folia na sadzawk
Od: "" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Potrzebuję dużo folii na sadzawkę..

Witam.
Tzn ile m 2 ?. Są w sprzedazy folie PVC klejone na zamówienie przez producenta
w płachty do max 12m szerokości i 25 długości. Poza tym są standartowe
szerokości 2m, 4 m, 6m, 8 m, dowolnej długości. Maja gwarancje producenta na 25
lat na warunki atmosferyczne(promieniowanie UV, mróz). Musisz jeszcze pomyśleć
o podkładzie z włokniny wzmocnionej lub geowłokniny pod folię, jako izolacja
przed ew. kamieniami, korzeniami drzew itp.

> Jaka to musi być folia?

Chociażby Polskiej firmy ERGIS folia z PVC. Sprawdzona przeze mnie, u mnie w
oczku od 10 lat bezproblemowo się zachowuje, a są i kąpiace się psy i dzieciaki
sięgające po piłki, które wpadły im do oczka.

> Potrzebuję towaru cena/jakośc, żeby nie było za drogie i nie tandetne.

Za jakość ręczę, za cenę mniej, bywa różna w zależności od grubości folii, tu
znajdziesz cennik : http://www.hydroogrod.com.pl/
> Słyszałem że może być to zwykła folia 0,6mm.

Nie bardzo, ta zwykła szybko (po ok. 2-3 lat) kruszeje.
Do większych oczek potrzebna jest specjalna elastyczna folia właśnie do dego
celu.
Grubość foli jest uzależniona od wielkości oczka, czym wieksze tym folia grubsza
w sprzedaży są grubości: 0,4 mm, 0,6 mm, 0,8 mm 1,0 mm, 1,5 mm.

> Jak łączyć fragmenty folii?

Profesionalnie zgrzewa sie, lecz można z powodzeniem kleić specjalnymi klejami
do PVC. lub łaczyć specjalnymi taśmami.

> A może cos innego zamiast folii?

Siatkobeton, tyle tylko że jak będziesz chciał zmienić kształt czy powiększyć,
to nie ma nic lepszego niż folia. Do budowy w technice siatkobetonu musisz użyć
jeszcze separatory wapna, a w efekcie po wybudowaniu nie wygląda to naturalnie.
Z siatkobetonu można robić fontanny, baseny i inne zbiorniki techniczne
np.p.poż. Poza tym trudny w wykonaniu, potrzeba idealnej precyzji w pozomowaniu
i przygotowaniu podłoża, żeby nie "siadało", bo będzie się woda przelewać.
Widziałem takie oczka, z jednej strony powierzchnia wody 5 cm pod krawędzią, a
z drugiej woda się przelewa nad nią.

Osobiście jestem zwolennikiem oczek naturalistycznych i na folii, bo to i
ekologicznie, wygodne w razie przebudowy i naturalnie po kilku latach wygląda,
ale to moje zdanie, Ty zrobisz jak bedziesz uważał.
Pozdrawiam
Paweł Woynowski
http://www.mikrojezioro.met.pl

ps.wszystkie parametry foli ze strony http://www.hydroogrod.com.pl/

3. Data: 2003-08-22 05:13:29

Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>

> ps.wszystkie parametry foli ze strony http://www.hydroogrod.com.pl/
>
> Dla mnie to cenne informacje, bo w poniedzaiłek ma przyjść facet do
wyprofilowania mojego stawku. Jednak zbliża się jesień i wolałabym wpuscić
wodę i położyć folię już na wiosnę. Czym zabezpieczyć stawek przed osuwaniem
się ziemi? Czy wystarczy dać wełnę mineralną a na to zwykłą folię do prac
malarskich? Czy może jest coś jak najtańszego z PCV budowlane?
pozdrawiam
Goldie

4. Data: 2003-08-22 07:00:23

Od: "pm" <p...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Paweł Woynowski wrote:
> Do budowy w technice siatkobetonu musisz użyć
> jeszcze separatory wapna, a w efekcie po wybudowaniu nie wygląda to
> naturalnie.
O co chodzi z tym wapnem?
Pyta pm

5. Data: 2003-08-22 10:02:24

Od: "Osadnik" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wygląda,
> ale to moje zdanie, Ty zrobisz jak bedziesz uważał.

Powierzchnia całkowita 26 m2 z czego pasy pionowe mają:
3,90
3,33
2,20
2,95

a poziome 13,45

6. Data: 2003-08-31 12:03:47

Temat: Odp: Folia na sadzawk
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Osadnik <o...@w...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bi3bqg$6og$...@n...news.tpi.pl...
> Potrzebuję dużo folii na sadzawkę..
> Potrzebuję towaru cena/jakośc, żeby nie było za drogie i nie tandetne.
> Słyszałem że może być to zwykła folia 0,6mm.
Zwykla folia bedzie sie rozkladac pod wplywem promieni UV. Musi byc to
specjalna folia do oczek wodnych.
Pod folie uklada sie siatke lub mate, by zapobiec przebijaniu foli przez
kamienie i korzenie.
Folie ogrodowe sa dostepne w kazdym supermarkecie budowlanym.

> Jak łączyć fragmenty folii?
Folie sie zgrzewa lub klei, w zaleznosci od rodzaju zastosowanej foli.

> A może cos innego zamiast folii?
Gotowa forma - male stawki
Glina, bentonit - wieksze stawki, duza odpornosc i trwalosc (do 50 lat),
latwosc zalozenia w przypadku bentonitu, nie trzeba maskowac brzegow
Laminaty - jak w basenach
Cement - duzo roboty, ale nie jest to trudne. Trzeba tylko go zbroic siatka
i polewac w trakcie schniecia.

7. Data: 2003-09-01 11:05:35

Od: "Paweł Woynowski" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Powierzchnia całkowita 26 m2 z czego pasy pionowe mają:
> [...]

Nie rozumiem, jakie pasy pinowe i poziome. Można jaśniej, tzn. długość,
szerokość i głebokość maksymalna oczka. Mając te wymiary możesz obliczyć ilość
potrzebnej folii. Podejrzewam ze w zupełności wystarczy płachta, wtedy nie
trzeba kleić żadnych pasów. Sposób budowy oczka i wyłożenia folia opisuję na
swojej stronie : http//www.mikrojezioro.met.pl, w dziale -> Technika.
Zapraszam, tu za dużo by trzeba było tłumaczyć.
Pozdrawiam
Paweł Woynowski

8. Data: 2003-09-01 22:41:06

Od: "Paweł Woynowski" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> wyprofilowania mojego stawku. Jednak zbliża się jesień i wolałabym wpuscić
> wodę i położyć folię już na wiosnę.

I bardzo dobrze robisz, dół pod stawik musi się "ułożyć", te kilka miesiecy,
przez okres zimowy powinno wystarczyć.

> Czym zabezpieczyć stawek przed osuwaniem
> się ziemi? Czy wystarczy dać wełnę mineralną a na to zwykłą folię do prac
> malarskich? Czy może jest coś jak najtańszego z PCV budowlane?

Osobiście położyłbym, tylko folię ogrodniczą, czarną, o największej grubości
jaka znajdziesz w sklepie, i zalał stawik wodą. Wiosną, pod specjalną folię do
oczek,położyłbym wzmocnioną włókninę lub geowłókninę.

Pozdrawiam
Paweł Woynowski

9. Data: 2003-09-02 05:29:09

Od: "Paweł Woynowski" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> O co chodzi z tym wapnem?

Wapno zawarte w cemencie, powoduje podwyższenie się pH wody w stawie, woda
staje się zasadowa, i nastepuje zakwit glonów. Woda w stawach powinna być lekko
kwaśna o pH między 6,8 a 7,5 , z tendecją na 6,8. Nie ma wtedy kłopotów z
glonami planktonowymi i skretnicą.
Pozdrawiam.
Paweł Woynowski
http://www.mikrojezioro.met.pl