Ratunku, żółty ogród!

1. Data: 2003-08-22 05:08:05

Temat: Ratunku, żółty ogród!
Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki uprzejmości sąsiadek i własnej inwencji zgromadziłam zbyt dużo
żółtych kwiatów: Duże i małe rudbekie, tojeść kropkowana, omieg, języczka,
irysy z przewagą blado-żółtych. Prócz tego 2 całkiem żółte tuje, złoty
liguster w ilości 3 sztuki. Chciałabym zrównoważyć ten kolor czerwienią ,
bielą , błękitem, różem. Jakie rośliny o dużych kwiatach można posadzić obok
tych żółtych?
pozdrawiam serdecznie
Goldie

2. Data: 2003-08-22 07:34:30

Temat: Re: Ratunku, żółty ogród!
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> wrote in message
> [...]
> liguster w ilości 3 sztuki. Chciałabym zrównoważyć ten kolor czerwienią ,
> bielą , błękitem, różem. Jakie rośliny o dużych kwiatach można posadzić

Rude dzielżany, białe i różowe jeżówki, biało kwitnące pięciorniki
krzewiaste, budleje w różnych kolorach, czerwone krokosmie i mieczyki,
przede wszystkim duże ilości pysznogłówek (czerwień, róż, fiolet), floksy
białe, różowe, czerwone, krwawnica (różowe), firletki chalcedońskie (białe i
czerwone), Asclepias krwista (trojeść - różowa), krwawniki kichawce (białe),
krwawniki pospolite (różne - białe, róże, fiolety, czerwienie, beże),
gipsówki (białe), zatrwian szerokolistny i tatarski (biały, fiolet),
gajlardie (z pewnym wahaniem - ale są czerwono-żółte), penstemony
(bladofiołkowe, różowe, białe), tojeść orszelinowata (białą), przetaczniki
(różowe, niebieskie), lobelie (z wahaniem - mrozoodporność - niebieskie,
czerwone), liliowce (wszystkie poza niebieskim, ładne o dużych czerwonych
kwiatach), irysy bródkowe(wszystkie kolory), odętka wirginijska (biała,
różowa, fiolet).

Z niebieskich głównie dzwonki np. brzoskwiniolistne (niebieskie, białe),
skupione (fiolet, biały), szerokolistne (białe i fioletowe), również
platykodony (niebieskie, białe, podobno różowe), irysy syberyjskie
(popularne niebieskie i białe), trzykrotki (od białego przez róże i
fiolety). Z krzewów prowadzonych podobnie jak byliny - powojniki całolistny
i rurowaty oraz barbula, perowskia, lawenda.

Pewnie pominęłam jeszcze tak ze 100 gatunków - ale powyższe są w miarę
dostępne i łatwe w uprawie.Poza tym możesz eksperymentować z krzewami
niewysokimi a kwitnącymi lub kolorowolistnymi- niektóre nieźle się wpasowują
w bylinowe grządki.

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2003-08-22 12:50:31

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@i...pl> wrote in message

> Rude dzielżany, [...]

Bezproblemowe sa jeszcze np. len i wieczorniki. A moze sprzedaja
gdzies mieszanke nasion kwiatow w okreslonych kolorach?
Tutaj takie sa do nabycia.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

4. Data: 2003-08-22 13:22:16

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> liguster w ilości 3 sztuki. Chciałabym zrównoważyć ten kolor czerwienią ,
> bielą , błękitem, różem. Jakie rośliny o dużych kwiatach można posadzić

W tym sezonie możesz już tylko nadmiar
żółtego badziewa wyrwać i na kompost:-))

Pozdrawia humanitarnie boletus

5. Data: 2003-08-22 15:38:45

Od: "" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> niewysokimi a kwitnącymi lub kolorowolistnymi- niektóre nieźle się wpasowują

Proponuję jeszcze bodziszka wielkokwiatowego (wielkopłatkowego?)i ostróżki
A poza tym przemyśl, czy podobałoby by Ci się połączenie żółtego z różowym
(trochę gryzie w oczy), bardziej do żółtego pasuje niebieski, biały i
czerwony...

Pozdrawiam. Ania

6. Data: 2003-08-22 16:35:10

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A poza tym przemyśl, czy podobałoby by Ci się połączenie żółtego z różowym
> (trochę gryzie w oczy), bardziej do żółtego pasuje niebieski, biały i
> czerwony...
>
> Pozdrawiam. Ania

Najbardziej do żółtego pasuje ryż:-)

Pozdrawia ryżo boletus

7. Data: 2003-08-22 18:33:49

Od: "" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>       Najbardziej do żółtego pasuje ryż:-)
>
>          Pozdrawia ryżo boletus

Curry?

8. Data: 2003-08-23 01:14:45

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

<a...@p...onet.pl> wrote in message

> bardziej do żółtego pasuje niebieski, biały i
> czerwony...

Jak poswiadcza Ukraincy, do zoltego pasuje niebieski.
A my wiemy, ze do bialego pasuje czerwony.

Pozdrowienia,
Michal

9. Data: 2003-08-23 08:04:13

Od: "Rene" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rude dzielżany, białe i różowe jeżówki, biało kwitnące pięciorniki
> krzewiaste, budleje w różnych kolorach, czerwone krokosmie i mieczyki,
> przede wszystkim duże ilości pysznogłówek (czerwień, róż, fiolet),
A propos pysznogłówek - nie spotkałam się jeszcze w naturze z tą roślinką i
chciałam znaleźć jej zdjęcie w necie. Niestety nie znalazłam takiego które
dałoby mi mniej więcej kompletny obraz tej rośliny:( ale natknęłam się przy
okazji na kolekcję liliowców Basi Kulesz - piękna sprawa:):):) Gratuluję
Basi!
Pozdrav.Rene

10. Data: 2003-08-23 08:06:33

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Rene" <r...@i...pl> wrote in message

> [...]
przy
> okazji na kolekcję liliowców Basi Kulesz - piękna sprawa:):):) Gratuluję

To nie kolekcja, tylko mały zbiorek. Z podkreśleniem mały.
Szukałaś pysznogłówek pod Monarda didyma albo Monarda hybrida? A zdjęcia
nie oddadzą zapachu liści:-))))

Pozdrawiam, Basia.

Folia na sadzawk
czy wrzos może na balkonie