czy wrzos może na balkonie

1. Data: 2003-08-21 13:17:24

Temat: czy wrzos może na balkonie
Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

...rosnąć?

Dzisiaj wyrzuciłam z balkonu część kwiatków zasuszonych po urlopie i
stwierdziłam, ze to co zostało zupełnie mi się nie podoba. Zastanawiam się,
co zrobić w następnym sezonie. Najchętniej posadziłabym mniej typowe rośliny
balkonowe, raczej niekwitnące. Lubię też wrzosy, tylko zastanawiam się, czy
nadają się do uprawy balkonowej, ew. w jaki sposób je posadzić, zeby miały
się dobrze? Poza tym mój balkon jest słoneczny i wietrzny, niewiele kwiatków
tam wytrzymuje. Będę wdzięczna za wszelkie porady, a także ciekawe linki
dotyczące uprawy wrzosów...

pozdrawiam,

Agata

2. Data: 2003-08-21 16:15:32

Temat: Re: czy wrzos może na balkonie
Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Poza tym mój balkon jest słoneczny i wietrzny, niewiele kwiatków
> tam wytrzymuje. Będę wdzięczna za wszelkie porady, a także ciekawe linki
> [...]

To i wrzos nie wytrzyma.
Na balkonie, szczególnie w sezonie
gorącym, warunki dla roślin są ekstremalne.

Pozdrawia rozkładając ręce boletus

3. Data: 2003-08-21 16:55:03

Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:zT61b.118752$ib2.26006406@twister.neo.rr.com...

> I jakze Ty w te klawiature stukasz, jesli rece masz rozlozone? :-)))
>
> Pozdrowienia,
> Michal

:-))) !

Agata

4. Data: 2003-08-21 16:59:11

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

5. Data: 2003-08-21 18:29:10

Od: "Rafal Wolski" <r...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wrzos jest dość wytrzymałą rośliną, choć warunki na balkonie są zwykle dość
niekorzystne. Zawsze możesz spróbować posadzić jedną, dwie krzewinki i
sprawdzić, co będzie. O uprawie wrzosów możesz poczytać tutaj:
http://www.wolski.com.pl/teoria.html

--
Rafał Wolski
http://www.wolski.com.pl/sklep/ - z wrzosami

6. Data: 2003-08-21 18:44:45

Od: "melisa" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agata":
> [...]
kwiatków
> tam wytrzymuje. Będę wdzięczna za wszelkie porady, a także ciekawe linki

A co zrobisz z wrzosem zimą?
Kupuj rosliny wytrzymałe na susze i upał (niekoniecznie kwitnące)
Ja kupiłam właśnie jakieś mechate i szare o sztywnych zwisających gałęziach.
Świetnie się rozrosły, a pomiedzy nimi posadziłam kolorowe pokrzywki i
paprocie. I mam z głowy. Nic mi nie śmieci, nic nie wysycha. odporne na
choroby i szskodniki. wystarczy zasilic raz na miesiąc i mnóstwo zieleni.
A i jeszcze rada, żeby się nie przesuszały; mozna wstawić do ziemi
plastikową butelkę z dziurkami wypełnioną wodą.

melisa

7. Data: 2003-08-21 19:14:05

Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "melisa" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> A co zrobisz z wrzosem zimą?

...po przeczytaniu postu Rafała i materiałów na stronie pomyślałam, że na
zimę to chyba musze gdzies skrzynki przenieść, pewno będzie mu trudniej
zimowac na balkonie niż bezpośrednio w glebie - chyba że jest jakiś
skuteczny sposób zabezpieczenia skrzynek przed przemarzaniem?

> Ja kupiłam właśnie jakieś mechate i szare o
> sztywnych zwisających gałęziach.
> Świetnie się rozrosły,

a co to było to mechate?

Agata

8. Data: 2003-08-21 19:17:07

Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafal Wolski" <r...@h...pl> napisał w
wiadomości news:bi3364$7o$1@news.onet.pl...
> [...]
> niekorzystne. Zawsze możesz spróbować posadzić jedną, dwie krzewinki i
> sprawdzić, co będzie. O uprawie wrzosów możesz poczytać tutaj:

...dzięki, poczytałam sobie! Na razie nie rezygnuję, tylko pewno w przyszłym
roku trzeba będzie dla tych wrzosów ustawić pojemniki bliżej ściany, tam
jest bardziej zacisznie - wtedy podlewanie tylko sztuczne, niestety...

Agata

9. Data: 2003-08-21 19:40:26

Od: "melisa" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agata"

> a co to było to mechate?
No takie jednoroczne kwiaty do skrzynek balkonowych
nie wiem jak sie nazywają, bo je kupiłam po raz pierwszy
ale wiszą nie tylko u mnie, więc to popularna roślina
i bardzo ekspansywna; wystarczy dwie na 80 cm skrzynkę
a wewnątrz coś innego np.1 pelargonia plus dwie pokrzywki.
naprawdę ładna kompozycja a nie oklepane surfinie czy inne
kwitnące i bardzo wrażliwe na mszyce upały;
no takie bardziej wymagające.

melisa

10. Data: 2003-08-21 19:57:52

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> I jakze Ty w te klawiature stukasz, jesli rece masz rozlozone? :-)))
>
> Pozdrowienia,
> Michal

Jak każdy człek mam cztery kończyny:-)
Cześć ! Idę na maliny:-)