Formy silikonowe - smarowac ?

1. Data: 2004-06-18 11:37:36

Temat: Formy silikonowe - smarowac ?
Od: nann <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem szczesliwa posiadaczka 3 form silikonowych (otrzymane od niepiekacej kolezanki
ktora owe
w prezencie slubnym otrzymala). Próbowalam juz w nich keksa kiedys zmajstrowac, ale
sie pasqda
przykleila i wyjść nie chciala. I tak silikonki pozostaly zapomniane do dnia
dzisiejszego gdy
postanowialm dac im druga szanse:)
Wiec jak :smarowac (jesli tak to czym), czy nie ?
Wysypac (jesli tak to czym), czy nie ?
Forma ma byc sucha ? czy moze woda zwilzona ? Bo wykladanie tegoz pergaminem mijaloby
sie
chyba z celem...
A..formy mam 3 sztuki, keksowke, tortownice i babke.

pozdr.nann

1. Data: 2004-06-18 12:07:58

Temat: Re: Formy silikonowe - smarowac ?
Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "nann" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Wysypac (jesli tak to czym), czy nie ?
> Forma ma byc sucha ? czy moze woda zwilzona ? Bo wykladanie tegoz

Mam tortownice silikonowa (polska) i niczym jej nie natluszczam ani nie
smaruje. Przed wyjeciem ciasta trzeba odczekac az ostygnie, wowczas bez
problemu wychodzi. Jednak gdybym piekla biszkopt, to bym jednak troche ta
forme natluscila przed pieczeniem, bo w ciescie nie ma w ogole tluszczu i
troche sie przykleja (robilam raz biszkopt bez smarowania i wyszedl z formy,
ale zostawil cienka warstewke ciasta na formie). Mysle, ze samo
natluszczenie wystarczy, bez wysypywania bulka/maka.
Moja silikonowa tortownica zaskoczyla mnie jeszcze tym, ze ostatnio nie
mogac znalezc mojej starej, metalowej tortownicy, zrobilam jogurtowiec
brzoskwiniowy w silikonowej (zelatyna juz mi tezala i nie moglam dluzej
szukac formy). Myslalam, ze bede ten deser wyskrobywac z formy, ale o dziwo
wyszedl wspaniale, poprostu go wyjelam na talerz i juz.
Jestem tak zadowolona z mojej foremki ze nie chce mi sie juz piec ciast w
zadnej innej :).

Pozdrawiam,
Ania

1. Data: 2004-06-18 14:38:22

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jestem tak zadowolona z mojej foremki ze nie chce mi sie juz piec ciast w
> zadnej innej :).

Ja tez jestem bardzo zadowolona z moich form silikonowych. Juz w innych
jakos nie mam ochoty piec.
Formy przed pierwszym uzyciem trzeba natluscic (tak podaje producent), a
przy nastepnych juz niczego takiego sie nie robi - ciasta same ladnie
odchodza od formy.
Ja mam juz wyprobowane: keksowke, blache kwadratowa, tortownice i babke.
Zostaly mi do przetestowania jeszcze tylko muffinki.
Pozdrawiam.
Basiek, ktora piecze juz tylko w formach silikonowych :)

1. Data: 2004-06-18 15:48:15

Od: nann <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basiek (smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl) napisał(a):

> Ja tez jestem bardzo zadowolona z moich form silikonowych. Juz w
> innych jakos nie mam ochoty piec.

Melduje poslusznie ze babka cytrynowa po wystygnieciu wyskoczyla CALA z keksowki:)))

nann, szczesliwa i równiez zadowolona z silikonowych form:)

1. Data: 2004-06-21 22:07:14

Od: "Bozenka" <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Ladorucka"
> [...]
> ale zostawil cienka warstewke ciasta na formie). Mysle, ze samo
> natluszczenie wystarczy, bez wysypywania bulka/maka.
<...>

Aniu, z tym biszkoptem to ciekawa sprawa... kiedys podczas zbierania
przepisow i rad grupowych na stronke kuchenna trafilam na porade, zeby formy
nie smarowac... oczywiscie bylam tak ciekawska, ze przetestowalam ;) I
powiem Ci, ze udalo sie... pieklam w tortownicy i po wystygnieciu do gory
nogami biszkopt pieknie mi wylaz z formy :)

Bozenka z Wilna :-)
sloneczna miodzio dziewczyna

kartofle
jak mrozic warzywa?