kartofle

1. Data: 2004-06-18 11:15:38

Temat: kartofle
Od: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos moze spotkal (nazwa gatunku) mlode ziemniaki,
ktore bylyby maczyste i sypkie (np. nadajace sie na kopytka).
Wszystkie krajowe, ktore kupowalem w tym roku sa wodniste i gląbowate (i
jako zywo
u mojej babci swinie na przednowku zarly lepsze)
nie nadajace sie do jedzenia po ugotowaniu, jedyna metoda to po ugotowaniu
przesmazyc.
Jedynie dobre to byly greckie, ale przestali je sprowadzac jak sie nasze
rozpowszechnily.

pozdrawia WM

PS. W Warszawie glownie panoszy sie irga, ale raz kupilem jakies żółte w
sklepie ekologicznym i wcale nie były lepsze.

1. Data: 2004-06-18 11:33:02

Temat: Re: kartofle
Od: "Gusiek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> napisał w
wiadomości news:cauj56$ovj$1@julia.coi.pw.edu.pl...
> Czy ktos moze spotkal (nazwa gatunku) mlode ziemniaki,
> ktore bylyby maczyste i sypkie (np. nadajace sie na kopytka).

Nazwa gatunku? Proszę bardzo: Solanum tuberosa - psianka ziemniak ;)
aaaa... chodziło Ci o odmianę...?
Widzisz, młode ziemniaki juz to do siebie mają, że zawieraja wiecej wody.
Może spróbujesz trochę poczekać...
Radziłabym spróbować w razie palącej potrzeby odmianę Irys (z innej beczki,
spróbuj kiedyś placki z Irysów...mmmmm). Moim zdaniem jest dość lepisty :)
Za chwilę powinny się pokazać. Tylko też nie te jak paznokieć, niech osiągną
przynajmniej jakiś przyzwoity rozmiar.

Pachnie prowokacją, jako żywo ;)

Pozdrawiam, Agata

1. Data: 2004-06-18 11:47:46

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 18 Jun 2004 13:15:38 +0200, "Wlodzimierz Macewicz"
<w...@i...pw.edu.pl> wrote:

> [...]
>
>PS. W Warszawie glownie panoszy sie irga, ale raz kupilem jakies ?ó?te w
>sklepie ekologicznym i wcale nie by?y lepsze.

radze odczekac z kopytkami az sie kartofle zestarzeja...mnie sie
zawsze wydawalo, ze mlode kartofle nie nadaja sie do niczego
innego jak do jedzenia na ugotowano i ew. usmazono na drugi
dzien.

trys

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-06-18 12:10:54

Od: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> radze odczekac z kopytkami az sie kartofle zestarzeja...mnie sie
> zawsze wydawalo, ze mlode kartofle nie nadaja sie do niczego
> innego jak do jedzenia na ugotowano i ew. usmazono na drugi

ale one i do jedzenia sie nie nadaja

pozdrawiam
WM

1. Data: 2004-06-18 13:01:51

Od: "m." <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> napisał w
wiadomości news:caumdf$o2b$1@julia.coi.pw.edu.pl...

> ale one i do jedzenia sie nie nadaja

Dlaczego? bo się nie rozpadają po ugotowaniu? Bo nie są sypkie? Nie rozumiem
co z obecnymi ziemniakami jest nie tak. Co prawda kupuję ziemniaki w
Markach, nie w Warszawie ale nie wydaje mi się żeby mogły się aż tak różnić.
A te co kupuję to sa całkiem smaczne.

m.

1. Data: 2004-06-18 13:16:46

Od: "Gusiek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "m." <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]

> co z obecnymi ziemniakami jest nie tak. Co prawda kupuję ziemniaki w
> Markach, nie w Warszawie ale nie wydaje mi się żeby mogły się aż tak

Na "Mazowsu" jest taka opinia, że ziemniak to musi być biały i sypki, bo
inaczej to jest niedobry :)
Przeciwnie w pozostałej części kraju :)
Pozdrawiam,A.

1. Data: 2004-06-18 14:50:08

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wlodzimierz Macewicz wrote:

> Jedynie dobre to byly greckie, ale przestali je sprowadzac jak sie
> nasze rozpowszechnily.
===
Bluźnierca.

Ja cały czas widzę jeszcze w sprzedaży stare ziemniaki. Może tylko trzeba
poszukać?

waldek
===

1. Data: 2004-06-18 15:26:16

Od: "m." <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gusiek" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Na "Mazowsu" jest taka opinia, że ziemniak to musi być biały i sypki, bo
> inaczej to jest niedobry :)
> Przeciwnie w pozostałej części kraju :)

A! To ja już pojmuję - ja przyjezdna, w tej innej części wychowana :-). Cóż
co to kraj (region) to obyczaj i inne upodobania kulinarne... Dziękuję za
wyjaśnienie.

Pałająca ogromną niechęcia do sypkich ziemniaków m.

1. Data: 2004-06-18 15:29:13

Od: "Gusiek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Gusiek" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>
> Pałająca ogromną niechęcia do sypkich ziemniaków m.

Ja też wyrodek jakiś mazowiecki jestem, tylko bym te żółte jadła. A na targu
tylko irga biała sypka, oszaleć można :)
Pozdrawiam, Agata

1. Data: 2004-06-18 15:34:38

Od: Nessie <r...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

m. wrote:
> [...]
> wyjaśnienie.
>
> Pałająca ogromną niechęcia do sypkich ziemniaków m.

Sekunda - ja nieprzyjezdna, a rdzenna Mazowszanka, a białych i sypkich
ziemniaków nie cierpię. Proszę mi tu nie uogólniać. :) W ogóle młode
lubię właśnie za to, że są elastyczne i żółciutkie. Inne ziemniaki to
pastewne jakieś chyba :(

Nessie Nadwiślańska

jak mrozic warzywa?
Barszczyk czerwony HORTEXu