Wątróbka

1. Data: 2004-06-18 11:48:36

Temat: Wątróbka
Od: "Anna G." <a...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

No własnie, została mi wczoraj z obiadu, juz usmażona.
czy mozna to na coś przerobić?jakis pasztet czy coś?
żal wyrzucać:(

pozdrawiam
Ania
--
nasza strona: www.konrad.fotokam.net :)
22 sierpnia? - www.aniatg.republika.pl :)

1. Data: 2004-06-18 11:51:03

Temat: Re: Wątróbka
Od: walkie <walkie@no_spam_wroclaw.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Anna G. napisał:
> No własnie, została mi wczoraj z obiadu, juz usmażona.
> czy mozna to na coś przerobić?jakis pasztet czy coś?
> żal wyrzucać:(
>
> pozdrawiam
> Ania
moze ja po prostu zjedz dzis odgrzana?

--
* Justyna - walkie!
* http://walkie.cegla.art.pl & http://shanties.art.pl

1. Data: 2004-06-18 12:26:25

Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 18 Jun 2004 13:51:03 +0200 I had a dream that walkie
<walkie@no_spam_wroclaw.net.pl> wrote:
> moze ja po prostu zjedz dzis odgrzana?

No właśnie - odgrzać i zjeść dziś na obiad czy kolację.

Ja uwielbiam resztki obiadowe na kolację, a te sprzed dnia-dwóch są
jeszcze lepsze ;)

1. Data: 2004-06-18 12:30:03

Od: walkie <walkie@no_spam_wroclaw.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Grzegorz Janoszka napisał:

> No właśnie - odgrzać i zjeść dziś na obiad czy kolację.
>
> Ja uwielbiam resztki obiadowe na kolację, a te sprzed dnia-dwóch są
> jeszcze lepsze ;)

ja juz tez uwielbiam :)

1. Data: 2004-06-18 12:39:24

Od: "Anna G." <a...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik walkie napisał :

> moze ja po prostu zjedz dzis odgrzana?

moze poprostu tak, tylko, że dzisiaj jakoś nie mam na nią ochoty :(
mozna to jakoś przechować?
pozdrawiam
Ania

1. Data: 2004-06-18 12:49:22

Od: "Margola Sularczyk" <margola@won_spamie.ruczaj.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna G." <a...@n...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> moze poprostu tak, tylko, że dzisiaj jakoś nie mam na nią ochoty :(
> mozna to jakoś przechować?

nie przechowasz, ale jak odgrzejesz w pół szklanki bulionu i dodasz owoców,
a powstały sos zagęścisz leciutko mąką, to ludzie kochani.

Margola Wielbicielka Owocowych Wątróbek

1. Data: 2004-06-18 13:24:02

Od: Eva MN <e...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Pasztet:
ugotowana (lub ta co masz) watrobke, taką samą (mniej-wiecej) ilosc
surowego miesa mielonego, odcisnięte z wody dwie bułki i duzą cebule lub
dwie zemleć w maszynce.
Mozna jeszcze dodac troche zółtego sera, jak ktos lubi.

Do tego dodac pare ząbkow roztartego czosnku, 2 surowe jajka, garsć
przypraw: sól, pieprz, maggi, galka muszkatolowa, bazylia itp.

Napelnic tą masą formę, wczesniej posmarowana lekko maslem i posypaną
bulka tarta, i wstawic do piekarnika na ok. 1,5 godz.

Osobiscie staram sie piec pasztet zawsze w kąpieli wodnej - mniej sie
wtedy przypala. A robie to tak: do duzej brytfanny nalewam lekko cieplej
wody i wstawiam do niej mniejsza forme z pasztetem. Wody ma byc tyle,
aby 1/4 formy z paszetetm z niej wystawala.

Forme z pasztetem zakrywam folia alumniowa (nie przypala sie wierzch)
ew. odkrywam dopiero pod koniec pieczenia.

Podam jeszcze na marginesie, że jest to wspanialy sposob na
"przemycenie" wątróbki do jadlospisu dzieci..

Uff, ale mi teraz narobilas smaku na pasztet!
Pozdrawiam,
Ewa.

1. Data: 2004-06-18 14:26:44

Od: "Anna G." <a...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Eva MN napisał :
> Witam,
> Pasztet: [...]
> Uff, ale mi teraz narobilas smaku na pasztet!
> Pozdrawiam,
> Ewa.
Dzieki serdeczne, juz ide przerabiać to co mam, tym bardziej, że mielone
też mam w lodówce, kupiłam w razie gdybym nie miała pomysłu na obiad;)
A na jaka temperature mam ustawic piekarnik?

Jak mi wyjdzie to zapraszam:)
pozdrawiam
Ania

1. Data: 2004-06-18 16:25:32

Od: Eva MN <e...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

Na 380F /ok 200 C.
Juz sie rozpedzam;-)
Ewa.

1. Data: 2004-06-18 16:33:28

Od: "Nekase" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A na jaka temperature mam ustawic piekarnik?

Smacznego, ja pasztety piekę w temp.180 do 200 st.C (przeważnie raz lub dwa
razy w roku - z zająca :))

Formy silikonowe - smarowac ?
kartofle
jak mrozic warzywa?