Garnki i patelnie HASPOL

1. Data: 2009-09-01 14:20:52

Temat: Garnki i patelnie HASPOL
Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mial ktoś doczynienia z tą rodzimą firmą?
Planuje kupić pare garnków i jakąs patelnie, jakoś nie przekonują mnie te wszystkie
tefale i
zelmery, a już napewno niechce żadnych teflonów - cenie sobie prostote i
funkcjonalność, dlatego
zainteresowały mnie produkty tej firmy, wydaje mi się że są kierowane dla
gastronomii, ale mi jak
najbardziej to nie przeszkadza - lubie takie sterylne rzeczy. W każdym razie
chciałbym się
dowiedzieć jak z jakością produktów tej firmy, czy nie luzują się uchwyty, czy
patelnie się nie
wypaczają itp.

--
WebProgress - Nowoczesne aplikacje internetowe

www.webprogress.com.pl

2. Data: 2009-09-02 14:22:58

Temat: Re: Garnki i patelnie HASPOL
Od: mac <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sep 1, 3:20 pm, vcore <mail*wytn...@vcore.pl>
> napewno niechce żadnych teflonów - cenie sobie >prostote i funkcjonalność,

sam sobie zaprzeczasz - patelnie z powloka teflonowa to wlasnie
prostota i funkcjonalnosc.

mac

3. Data: 2009-09-02 17:14:20

Od: "puciaewcia" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, sama używam patelni z powłoką teflonową Tefal i muszę przyznać, że
bardzo dobrze nam się razem współpracuje od wielu lat. Zalecam jedynie
dobrze czyścić zewnetrzną powłoke-spód patelmi bo po jakimś roku zaczyna się
osadzać osad. Idealne do potraw- nic nie przywiera, nic się nie przypala.
j.googlegroups.com...

4. Data: 2009-09-02 18:02:09

Od: "Feahisim" <h...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "puciaewcia" <p...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:h7m95h$638$1@news.onet.pl...

> Zalecam jedynie dobrze czyścić zewnetrzną powłoke-spód patelmi bo po
> jakimś roku zaczyna się osadzać osad. Idealne do potraw- nic nie
> przywiera, nic się nie przypala.

Ten spód patelni to dla mnie fascynująca udręka.
Okropnie ciężko czyści się tą tłustą, czarną, silnie przywierającą maź a z
drugiej strony zastanawiam się jak to możliwe, że ta maź nie wypali się w
ogniu palnika gazowego podczas długotrwałego pieczenia czy smażenia.

Feah

5. Data: 2009-09-02 19:14:09

Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl> szukaj wiadomości tego autora

> On Sep 1, 3:20 pm, vcore <mail*wytn...@vcore.pl>
>
> sam sobie zaprzeczasz - patelnie z powloka teflonowa to wlasnie
> prostota i funkcjonalnosc.

Mam jedną patelnie teflonową, i uzywam ją *tylko* do robienia jajek sadzonych, a to z
jednego powodu
- wiele potraw zawdzięcza swój smak właśnie spaleniźnie, np. prawdziwe curry usmażone
na głębokiej
patelni teflonowej ma sie nijak do tego przygotowanego na prawdziwej żeliwnej lub
stalowej patelni
A umyć taką patelnie to żadna filozofia - po smażeniu wystarczy nalać do niej wody,
po 10minutach
wystarczy spłukać

6. Data: 2009-09-03 11:51:00

Od: mac <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sep 2, 8:14 pm, vcore <mail*wytn...@vcore.pl> wrote:

> [...]
stalowej patelni
> A umyć taką patelnie to żadna filozofia - po smażeniu wystarczy nalać do niej wody,

nie wiem co rozumiesz pod pojeciem prawdziwego curry i dlaczego ma ono
cos zawdzieczac spaleniznie, z mojego doswiadczenia przyprawy korzenne
wypraza sie bardzo wygodnie na patelni teflonowej, jezeli to jest to
co masz na mysli.
moim zdaniem uzywanie patelni zeliwnych to kulinarny snobizm - sa
ciezkie, malo wygodne w operowaniu na kuchence, nie nadaja sie ani do
podrzucania ani szybkiego manipulowania, nie mowiac juz o myciu
(zmywarka?). mialem okazje wielokrotnie takich patelni uzywac i
naprawde nie widze roznicy w smaku potraw. patelnie z powloka
teflonowa zuzywaja sie oczywiscie mniej wiecej co dwa, trzy lata, ale
kosztuja na tyle niewiele ze po prostu sie je zmienia.

mac

7. Data: 2009-09-03 12:13:34

Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl> szukaj wiadomości tego autora

mac pisze:
> [...]
> cos zawdzieczac spaleniznie, z mojego doswiadczenia przyprawy korzenne
> wypraza sie bardzo wygodnie na patelni teflonowej, jezeli to jest to
Chodziło mi o potrawę curry
http://pl.wikipedia.org/wiki/Curry

> [...]
> teflonowa zuzywaja sie oczywiscie mniej wiecej co dwa, trzy lata, ale
> kosztuja na tyle niewiele ze po prostu sie je zmienia.

Ja żeliwnej też nie używam bo rzeczywiście jest nieporęczna jednak używam stalowej
(bazarowej) i
wiem że różnica w smaku jest spora, oczywiście - niektóre dania wystarczy zrumienić,
mięso (w tym
kotlety), pierogi, czy filety rybne, wtedy przywieranie czy przypalenie jest
niewskazane, jednak jak
wspomniałem niektóre potrawy smażone na patelni teflonowej smakują poprostu inaczej,
to tak samo jak
porownywać kiełbase smażoną w piekarniku z taką z ogniska czy grilla

Potrawy które według mnie źle smakują smażone na patelni teflonowej - Curry (i
pochodne), leczo,
bami goreng / nasi goreng, i wszelkiego rodzaju dania gulaszowe - potrawy te smażone
na *zwykłej*
patelni mają znacznie bardziej wyrazisty i bogatszy smak

A co do mycia patelni nie-teflonowych to nie jest tak źle jak to malują, jak
wspomniałem wcześniej
po skonczonej robocie zalewam całą patelnie ciepłą wodą - i po 10minutach wystarczy
spłukać, jaka by
to spalenizna nie była zawsze odchodzi bez problemu

8. Data: 2009-09-03 13:02:32

Od: mac <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sep 3, 1:13 pm, vcore <mail*wytn...@vcore.pl> wrote:
> mac pisze:> nie wiem co rozumiesz pod pojeciem prawdziwego curry i dlaczego ma ono
>
> Chodziło mi o potrawę curryhttp://pl.wikipedia.org/wiki/Curry

ja wiem co to jest curry, tylko nie bardzo istnieje cos takiego jak
"prawdziwe" curry.

mac

9. Data: 2009-09-03 13:36:44

Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl> szukaj wiadomości tego autora

mac pisze:

> ja wiem co to jest curry, tylko nie bardzo istnieje cos takiego jak
> "prawdziwe" curry.

Prawdziwe - zrobione samemu od zera, a nie mrożone kupione w supermarkecie
Zaznaczam że chodzi mi o *potrawę* a nie przyprawę, o której wspomniałeś w pierwszym
poście

10. Data: 2009-09-03 13:54:22

Od: mac <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sep 3, 2:36 pm, vcore <mail*wytn...@vcore.pl> wrote:

> Prawdziwe - zrobione samemu od zera, a nie mrożone kupione w supermarkecie
> Zaznaczam że chodzi mi o *potrawę* a nie przyprawę, o której wspomniałeś w
pierwszym poście

nie rozumiemy sie. pisalem o mieszance przypraw ktore komponuje sie
samodzielnie i samodzielnie prazy podczas gotowania "prawdziwego"
curry, nie ma w tym gotowaniu absolutnie nic wiecej poza obrobka
termiczna poszczegolnych skladnikow. zalozylem ze skoro podkreslasz
prawdziwe curry to chodzi Ci wlasnie o to zeby przyprawy zmontowac
samemu zamiast gotowej pasty/proszku, bo reszta to duszone mieso i
warzywa - nie ma tu zadnej filozofii.

mac

jednak nie wracam do hajmatełe
koniełe