Gazowego przepływowy ogrzewacz wody

1. Data: 2008-11-21 08:34:20

Temat: Gazowego przepływowy ogrzewacz wody
Od: "CinnamonGirl" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
przyszła pora na wymianę gazowego przepływowego ogrzewacza wody (obecncie
kilkunastoleni Thermet). Budżet raczej skromny (najlepiej ponizej 1000zł).
Podgrzewacz ma być na zasilanie na baterie (bez płomyka dyżurnego ani
hydro'costam' ;)).
Przeglądałam internet i zwróciłam uwagę na Thermet G19-02 bateria moc 19,5
kW. Woda z piecyka bedzie zasilać 1 kran i wannę. Wyczytałam też ze czesci
do niego są sporo tanszcze niz do np. Junkersów.
.
Pytanie: posiada ktoś Thermet G19-02 z iskrą na baterie i ma jakieś zdanie
na temat tego 'piecyka'?

A moze jakies inne propozycje odnosnie modeli podgrzewaczy godne uwagi?

Z góry dzięki za pomoc Magda

2. Data: 2008-11-21 11:07:41

Temat: Re: Gazowego przepływowy ogrzewacz wody
Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl> szukaj wiadomości tego autora

> Podgrzewacz ma być na zasilanie na baterie

z tym może być pewien kłopot...
;)
--
__________________________________________MAT_______

3. Data: 2008-11-21 11:51:55

Od: "CinnamonGirl" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl> napisał w
wiadomości news:49269680$1@news.home.net.pl...

> z tym może być pewien kłopot...
> ;)
> --
> __________________________________________MAT_______
z bateria chodził o to ze iskra jest na baterie zamiast stałego płomyka
czyli jak we wspomnianym modelu.
Jak widac lubie skróty myslowe.

4. Data: 2008-11-22 13:40:56

Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl> szukaj wiadomości tego autora

> z bateria chodził o to ze iskra jest na baterie zamiast stałego płomyka
> czyli jak we wspomnianym modelu.
> Jak widac lubie skróty myslowe.

Ja też. Jak widać :-))
--
__________________________________________MAT_______

5. Data: 2008-11-27 11:26:03

Od: Lila <H...@H...Com> szukaj wiadomości tego autora

CinnamonGirl <c...@g...pl> napisał:
> [...]
> na temat tego 'piecyka'?

> A moze jakies inne propozycje odnosnie modeli podgrzewaczy godne uwagi?

Thermetów nie znam, ale nam instalator polecał Junkers Neckar N19 z
automatycznym zapłonem, koszt z instalacją <1000, dwuletnia
gwarancja - od wakacji pracuje bez zarzutu.

Pozdrowienia,
Lila

6. Data: 2008-11-28 20:48:41

Od: "Irokez" <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lila" <H...@H...Com> napisał w wiadomości

> Thermetów nie znam, ale nam instalator polecał Junkers Neckar N19 z
> automatycznym zapłonem, koszt z instalacją <1000, dwuletnia
> gwarancja - od wakacji pracuje bez zarzutu.

Też się zastanawiałem, zwłaszcza że mniejszy niż G19 ale koszt i dostęp do
części po okresie gwarancji odstawił tego producenta na drugi plan.
Mam Termeta na bateryjki, dwie R20 alkaiczne od lutego sobie świetnie
działają, piecyk grzeje, zero problemów.Kupiłem przez internet bo jak się
okazało z dostawą z Krakowa był o 200zł tańszy niż w sklepie firmowym
Termeta w Świebodzicach - istna paranoja.
Przy montażu jedynie jest mały żonk - sposób mocowania rury odpływowej
spalin - taka standardowa harmonijka nie wchodzi bo jest inna trochę
średnica mocowania - przystosowana na wpasowanie gładkiej rury. Ale tym już
ekipa zajmowała.

PS. Popierajmy polskie firmy, zwłaszcza jak są dobre.

--
Irokez

7. Data: 2008-11-29 22:30:14

Od: "Jackare" <j...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> spalin - taka standardowa harmonijka nie wchodzi bo jest inna trochę
> średnica mocowania - przystosowana na wpasowanie gładkiej rury. Ale tym

bo "standardowej" harmonijki nie wolno stosować jako rury spalinowej.
Harmonijka, inaczej rura spiro jest przeznaczona do wentylacji.
Co do termetów - dobre są i można swobodnie kupić wszelkie części i
podzespoły.
Inne firmy np junkers mają często zamknięty krąg dystrybucji - tylko dla
autoryzowanych serwisów i autoryzowanych instalatorów.
Wiele marek np junkers prowadzi taką politykę że serwis jest jeden lub dwa
na województwo...

8. Data: 2008-11-30 10:41:21

Od: agent73 <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 29 Nov 2008 23:30:14 +0100, "Jackare" <j...@...pl> wrote:

> [...]
>autoryzowanych serwisów i autoryzowanych instalatorów.
>Wiele marek np junkers prowadzi taką politykę że serwis jest jeden lub dwa

Nie jestem pewien, czy obowiązujące prawo nie zmusza przypadkiem
producentów do ogólnodostęnej sprzedaży części zamiennych do produktów
które wprowadził na rynek.
W każdym razie Bosch (czyli producent Junkersów) bardzo skutecznie to
utrudnia minimalizując liczbę punktów sprzedaży części zamiennych,
jednak jeśli ktoś się uprze, to kupi.
Ja kupowałem zespół wodny do Junkersa w Katowicach (nie pamiętam
ulicy, ale adres jest w karcie gwarancyjnej) i pani była bardzo
nieuprzejma (wręcz wściekła) że ktoś spoza branży śmie kupować takie
rzeczy na własną rękę, żądała odliczonej kwoty w gotówce bo niby nie
miała drobnych do wydania reszty, na końcu odmówiła wystawienia
paragonu (albo faktura, albo nic!). Wybrałem nic i olałem babę, po co
niby jej moje dane osobowe? W każdym razie kupiłem i zaoszczędziłem na
serwisie pewnie ze 200 zł jak nie więcej... Ale do Katowic mam blisko,
a jak ktoś mieszka dalej to taka wycieczka może średnio się opłacać...
--
A.

9. Data: 2008-11-30 16:02:14

Od: "Irokez" <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "agent73" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> miała drobnych do wydania reszty, na końcu odmówiła wystawienia
> paragonu (albo faktura, albo nic!). Wybrałem nic i olałem babę, po co

"A teraz miła pani idę do US powiedzieć, że sprzedaje pani z pominięciem
kasy, bez paragonu"

Kurde, niektórym się wydaje że nadal jest komuna i łaskę robią.

--
Irokez

Zima a kaloryfery z termostatem
pralka indesit Wise 107PL